Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 kylmäkäynnistysongelma.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 kylmäkäynnistysongelma.

    Omistamani audi 80 (vm.91 2.0l 8venttiiliä) lähtee huonosti käyntiin seisottuuan esimerkiksi yön yli ulkona. Ensimmäisellä yrityksellä kun yritän käynnistää niin auto juuri ja juuri käynnistyy, käy huonosti ja sammuu ellen itse sammuta sitä avaimesta. Sitten toisella kerralla käynnistyy ilman mitään ongelmia. Kylmäkäynnistys suuttiimelle tulee virtaa mutta tietäisikö joku suuttimen oikean resistanssiarvon tai jonkun muun viän ongelmaan.

  • #2
    Ootkos löytäny vian aiheuttajaa? Itsellä suunnilleen sama ongelma. Moottorina vain on 6A, eli 2.0 16V.

    Tossa aamulla starttasin ja lähti normaalisti käyntiin ja ajoin sen tuohon katokseen. Sammutin sitten autln ja vaihdoin soittimen siihen. Sitten yritin käynnistää, niin käynnistyi mutta sammui samantien. Yritin pari kertaa uudestaan ja teki samaa. Jatkoin starttailua ja jossakin vaiheessa lähti käyntiin mutta kävi todella huonosti. Tuntui kuin olisi käynyt liian rikkaalla, bensa hais ja kaasua kun painoi niin meinasi sammua. Vähän aikaa se siinä humppaili ja rupesi käymään tasaisemmin. Moottorin hieman lämmettyä toimi aivan normaalisti. Tyhjäkäynti heijasi pikkuisen, mutta sitä se on ennenkin tehnyt. Lambdan olen vaihtanut, Boschin lambda.

    Nyt sitten jänskättää että lähteekö tuo työpaikan pihasta käyntiin.

    Mitään veikkauksia että mistä voisi johtua?

    Comment


    • #3
      Saattaa tuo pieni siirtäminen tehdä tuon. Jää paikat "märäks" ku ei ehdi lämmetä oikeestaan yhtään. Samaa omaki tekee jos vain siirtää kylmää autoa.

      Comment


      • #4
        No tuo käynnistysongelma on kaikonnut tai ainakin pienentynyt, mutta tyhjäkäynnin heijjaamisen korjasin ottamalla ISV-venttiilin (tyhjäkäynninsäätö) irti ja putsasin sen puhdistus sprayllä jonka jälkeen ei ole heijannut.

        Comment


        • #5
          Saattaa tuo pieni siirtäminen tehdä tuon. Jää paikat "märäks" ku ei ehdi lämmetä oikeestaan yhtään. Samaa omaki tekee jos vain siirtää kylmää autoa.
          Eikös noista ole ollut juttua vaikka kuinka, "kun siirsin p-paikalla autoa vain hiukan" etc.

          Mielestäni se liittyi hydr. venannostimiin se käynnistämättömyys?
          Eli, ei huolta Anssi puhui asiaa.

          (Vaikka sillä märät paikat tuntuu mielessä nykyisin olevankin;))

          Comment


            #6
            Kyllä ne hytikkanostimet saa olla vaikka täysin kuolleet, niin silti käy aika varmasti täysin normaalisti. Naputtaa vain.

            Comment


            • #7
              Kiitokset vastauksista! Työpaikan pihalla lähti ongelmitta käyntiin 16h seisomisen jälkeen. Voisin tuon ISV:n vielä varmuuden vuoksi putsata, jospa se auttaisi tuohon tyhjäkäynnin pieneen seilaamiseen. Pystyykö sen putsaamaan CRC:n Bräkleenillä?

              E: Haku... Miksi käytän sitä vasta kysymisen jälkeen? Täytyypä opetella paremmille tavoille. Se on varmaan nyt viikonloppuna laitettava ISV likoamaan johonkin liuottimeen.
              Viimeksi muokannut Ukkopaha; 11.8.2012, 06:51.

              Comment


              • #8
                Kyllä se ISV:n liottaminen ainakin hetkeksi auttaa siihen tyhjäkäynnin seilaamiseen. Liotin omasta Audistani keväällä, mutta nyt kesän aikaan on taas alkanut seilailla. Pitänee jossakin vaiheessa ostaa uusi ISV.

                Comment

                Working...
                X