Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80, 2,0e, 3A röpeltää ja oikkuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Joskin yhden 2-napaisen anturin liittimet uusin
    Varmaan sen "jälkijäähyn" anturin liittimet.

    Mutta tosiaan nyt tässä tuli mieleen, kun sen vian pukkas, niin hovikorjaamolle heti soitin ja kerroin viasta, niin korjaamopäällikkö kysyi ekaks "miten osui tiehen ja menikö bensaputket ruttuun, sullahan on se kasikymppi?"

    Pasihan tuon ensimmäisenä täällä mainitsi ja nyt alkais vahva usko olla, että vika vois vaikka siinä piillä.

    Toivotaan, että tuo härö löytyis noinkin helpolla ja "Myy" sai maistaa tietä vielä pitkään hyvässä komennossa.

    Comment


    • #32
      Kaksi kuukautta kohta pähkitty, onko bensaputki lytyssä vai ei. Käykää nyt jo joku kurkistamassa auton alle, kun ei siihen hommaan minuuttia kauempaa mene. :)

      Comment


      • #33
        No eipä oo auto enää mulla, mutta jos tuo Ville kiireiltään kerkeis;)

        Eikä sitä nosturia jokapaikasta löydy kuitenkaan hetitarpeeseen;)

        Comment


        • #34
          Ei tässä niin tarkasti tuohon ole ehtinyt syvetyä, kun noita olenaisempiakin projekteja on.
          Tänään kuitenkin katsoin auton alle katin kohdalle ja ainakin lämpöpelti bensalinjojen päällä on ottanut joskus osumaa jonkin verran. Pitää raottaa tuota peltiä kunnolla, kun saa auton pukkien päälle.

          Voi olla, että jussin pyhien aikaan.

          Ja seuraava yksinkertainen kysymys, voiko tukkeutunut bensasuodin tehdä tuota samaa. Eli suodin osittain tukossa ja bensapaineensäädin huutaa leipää sen takia? Suodin näyttää aikansa eläneeltä.

          Comment


          • #35
            Mulla toi 16v malli ei tänä keväänä suostunut toimimaan ilman että otti bensanpaineensäätimen johdon irti. Korjaamolla eivät löytäneet vikaa.
            Vikana oli että ei ottanut kierroksia, tyhjäkäynnillä pysyi jotenkin käynnissä mutta kun kaasua tarjosi niin sammui. Kaasu pohjassa toimi.
            Vuoden vanha lambda oli rikki...

            Eli edelleenkin olisin sitä mieltä että tuo bensanpaineensäätimen johdon irroittaminen ohittaa lämpötila-anturin ja lambdan antamat tiedot ja tunkee täysillä paineilla bensaa...jos sulla lambda on vaihdettu niin mittaus kertonee toimiiko se ja onko syöttöjännite oikea. sama mittaus lämpötila-anturille.

            en usko polttoainesuotimen tukkoisuuteen jos toimii paineensäätimen johto irroitettuna.
            Mites käyttäytyy jos tyhjäkäyntimoottorin johdon ottaa irti kun paineensäätimen johto on kiinni? Pitäisi kierrokset nousta tuonne n.1500rpm ?

            Comment


            • #36
              Kierrokset reilu 1100 rpm ja välillä toimii hyvin ja välistä käy rynkyttäen, siis isv:n johto irti. Määränjakajan johto kiinni tuossa tapauksessa. Vetoja kyllä on ja kierroksilla melko hyvin toimii, myös kuormittaessa.

              Comment


              • #37
                Mut ohjattiin tähän trediin täältä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=114744

                Eli samat oireet ollu ja b-paineensäätimestä kun otin johdon irti, niin rupes muuten toimimaan normaalisti paitsi, että kylmänä käynnistäessä ei meinannut millään lähteä käyntiin ja moottorijarruttaessa kuului jonkunlaista poksahtelua moottoritilasta...

                Tänään yrittänyt tutkia autoa ja jossain vaiheessa otin sitten akun navan irti n. 15-30minuutin ajaksi, jonka jälkeen auto on toiminut tyhjäkäynnillä normaalisti? Kohta koeajelulle katsomaan mitä tapahtuu.

                Kesäkuussa katsastuksessa oli myös päästöjen kanssa ongelmia, mutta meni rimaa hipoen läpi, voiko johtua samasta ongelmasta?

                Comment


                • #38
                  Tänään yrittänyt tutkia autoa ja jossain vaiheessa otin sitten akun navan irti n. 15-30minuutin ajaksi, jonka jälkeen auto on toiminut tyhjäkäynnillä normaalisti
                  Johto kiinni vai irti, siitä bensanpaineensäätimestä?

                  Comment


                  • #39
                    Johto kiinni. Kävin myös koeajamassa n. 30-60min ajan eikä ollut mitään ongelmia.

                    Comment


                    • #40
                      Hyvä näin, eli siis "vika" Sulla nollautui tuolla akun irroittamisella.
                      Kädet kyynärpäitä myöten ristiin;), ettei uusiutuisi;)

                      Comment


                      • #41
                        Näin on! Ja nyt kun pääs vauhtiin, niin samantien muiden pikkuvikojen kimppuun mitä kolmen vuoden omistuksen aikana ilmaantunu. :)

                        Comment


                        • #42
                          Mulla on tosiaan tuo Pikku-Myy (topicin otsikon auto) nyt ajossa. Auto siirtyi Villeltä Villelle... Myy on ainoastaan hummaillut tyhjäkäynnillä, muttei muuten mitään ongelmaa ole ollut. Mutta eilen aamulla oli käynyt ilmeisesti niin, että vaimoke oli jättänyt mankan päälle, jolloin virtaa oli kadonnut... Ei lähtenyt auto käyntiin. Ei yrittänyt edes sahata, täysi kaput. Valot mittaristossa oli kirkkaat kyllä.

                          Annettiin sitten isosisko lötköllä apuvirtaa, mutta sekään ei auttanut (?). Onneksi on tuo yhdistelmä kortti, joten päätin hinata Myytä vauhdin kanssa. Pimeää oli, mutta myy starttasi hetkeksi hinatessa. Heti kun kone starttasi, se sammui heti, jolloin myös irtosi hinausköysi. Syy irtoamiseen oli se, että olin pimeässä laittanut köyden kiinni ajovaloille tulevaan pissaletkuun (!). Pimeys+ajovalojen sokaisu+muu liikenne syynä tähän huolimattomuuteen. Letkut sitten irtosivat ja lisää korjattavaa tuli.
                          Myyn käynnistysongelma ratkesi, kun vaihdoin lötkön akun siihen. Piti sahata, mutta käyntiin lähti… Kokeilin huvikseen laittaa noita antureita takaisin paikoilleen, jolloin auto sammui. Eli auto nyt toimii suht hyvin antureiden ollessa irrotettuna.

                          Comment


                          • #43
                            Siinä PikkuMyyn peräkontin luukussa on semmonen sininen katkaisin, jolla syttyy ja sammuu se kontin valo. Kuka lienee asentanut.

                            Jäi mulla se katkaisin ilmeisesti siihen valopäällä asentoon, kun kerran kesällä sitä ihmettelin.
                            Talventullen pakkasaamuina aina akku tyhjä, toki mittarivalot ja sisävalot paloivat kirkkaana, mutta startista naks.

                            Nimimerkki juudas asensi uuden akun ja sama homma jatkui, ennenkuin eräänä pikkupakkasaamuna huomasin pienen sulan kohdan takapellissä ja takalasissa.

                            Kele, se kontin valohan sillä 5-10w voimallaan akkua purki.

                            Katohan ettei siellä paxissa se valo turhaan pala;)

                            Ps. se lämmitysjohto olis yhä tuossa tuulikaapin hyllyssä.

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja Pek$i Näytä viesti
                              Mut ohjattiin tähän trediin täältä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=114744

                              Eli samat oireet ollu ja b-paineensäätimestä kun otin johdon irti, niin rupes muuten toimimaan normaalisti paitsi, että kylmänä käynnistäessä ei meinannut millään lähteä käyntiin ja moottorijarruttaessa kuului jonkunlaista poksahtelua moottoritilasta...

                              Tänään yrittänyt tutkia autoa ja jossain vaiheessa otin sitten akun navan irti n. 15-30minuutin ajaksi, jonka jälkeen auto on toiminut tyhjäkäynnillä normaalisti? Kohta koeajelulle katsomaan mitä tapahtuu.

                              Kesäkuussa katsastuksessa oli myös päästöjen kanssa ongelmia, mutta meni rimaa hipoen läpi, voiko johtua samasta ongelmasta?
                              Sama ongelma alkoi taas perjantaina... Nyt ollaan onneks kotona, niin pääsee ehkä tutkimaan vikaa paremmin.

                              Comment

                              Working...
                              X