Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80, 2,0e, 3A röpeltää ja oikkuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80, 2,0e, 3A röpeltää ja oikkuilee

    Alkoi ihan yhtäkkiä sammuilemaan valoissa ja pukkaamaan mustaa savua putkesta, silloin kun tyhjäkäynnillä jaksoi pyöriä,.400 rpm.

    Parit letkut imupuolelta korjailin, yksi oli murtunut, mutta ei auta.
    Käynnistyminen aamulla oli tuuripeliä, käynnistyi kumminkin.

    Pyörii melkohyvin välillä, mutta kun esim. lämmetessään puhaltimet käynnistyvät, niin kiekat putoaa tuonne 400 pintaan ja nokea puskee ja röpöttää.

    Kaasua annettaessa tuntuis melko mukavasti jo siitä 1200 alkaen toimia.

    Mistähän sitä vikaa alkais hakemaan?

    Haulla löytyi vaikka kuinkapaljon juttua, muttei ihan just tähän tärpänny, siksi kyselen.

    Pienen pohjakosketuksen tuolla maaseudun hiekkatiellä Myy sai, ei kai vaan se ole osasyyllinen? (katti tai...)

    Vika kylläkin alkoi miltei heti sen jälkeen, mutta enpä uskoisi tuohon.

    Apuja kaivataan, tupakkia palaa ja hermosta ottaa.

  • #2
    Kuulostaa siltä, että luulee käyvänsä hyvin kylmänä ja rikastaa sen mukaan. Lämpöanturit ja niiden johdotukset tutkintaan, ehdotan ma.

    Comment


    • #3
      Sen sinisen anturin johdon siinä vesiletkun päällä nappasin irti moottorin käydessä, ei mitään vaikutusta.

      Mitäs muita pitäs kokeilla ja miten, hieman poropeukalo näissä anturiasioissa olen.

      Edittiä senverran suoritetuista korjauksista: pari letkua korjattu imupuolelta, kaasuläppäkotelo puhdistettu, vessanpytyn pintapuolinen puhdistus ja kokeilu ettei takertele, virranjakajan koppa aukaistu ja puhdistettu, tulpat vaihdettu ja kokeiltu johdot käsivaralla, ettei lyö ainakaan kynsille.

      Liittimet käytetty, miltei kaikki irti ja suihkuteltu sillä sähkölaitesprayllä (mikä sen nimi olikaan), ISV putsattu parikertaa, akun miinusnapa irroitettu vähäksi aikaa.
      Viimeksi muokannut kapaz; 29.4.2012, 09:21.

      Comment


      • #4
        Tuleeko paisuntasäilliöstä kuplia kun kone on käynnissä ja täysin lämmenneenä ?
        - puristuspaineiden mittaus ?Mittari maksaa biltemassa pari kymppiä...
        - sytytystulpanjohtojen irroittaminen yksi kerrallaan, vaikuttaako käyntiin mitään ?Jos ei vaikuta niin vika voisi olla siinä sylinterissä/siihen vaikuttavissa osissa?
        - latausjännitteen mittaus

        Comment


        • #5
          Tuleeko paisuntasäilliöstä kuplia kun kone on käynnissä ja täysin lämmenneenä ?
          Meinaakko kansipahvia? Mielestäni ei kyllä tule, mutta pitänee katella tarkemmin.

          Eikös tuo latausjännite pitäis olla luokkaa 14,5v?
          Just sain y-mittarin kondikseen ja tarkastampa sitten senkin.

          Olihanse ihan lukemissa, siis se puoli olis kunnossa. (n.14+ v näytti tyhjäkäynnillä), niin kylllä nuo kaikki neljä sylinteriä tuntuvat mukana olevan myös, joku kummallinen häikkä kuitenkin.
          Viimeksi muokannut kapaz; 29.4.2012, 12:59.

          Comment


          • #6
            Jos noi on kunnossa niin sitten halvemmasta päin osia vaihtoon eli ensin lämpötila-anturi, sitten lambda. Voi noi mitatakin mutta ei ole kalliita vaihtaa. Syöttöjännitteet noille antureille voi mitata myös ettei ole johto poikki tms. Lambda tosin saattaa olla tiukassa jos ei ole hetkeen vaihdettu.

            Jos oikein olen ymmärtänyt niin tässä ruiskumallissa seosta säädetään vain lambdan ja lämpötila-anturin avulla. Viisaammat korjatkoon....

            Comment


            • #7
              Kun saat moottorin lämpimäksi niin koitappa nappasta bensanpaineensäätimen johto irti, tasaantuuko käynti?

              Comment


              • #8
                Missäs tommonen johto tässä 3A:ssa sijaitsee?

                Comment


                • #9
                  Vessanpytyn kyljessä moottorin puolella, jos olen ymmärtänyt mistä moottorista on kyse.

                  Comment


                  • #10
                    Nappasin johdon irti, kuten neuvoit ja käynti tasoittui selvästi, entäs nyt?

                    Comment


                    • #11
                      Jos johdon pois nyppäsemällä käynti tasoittuu niin se työntää täydellä paineella sinne bensaa. Onko sen määräjakajan ympäristö kostean näköinen eli olisko voinut vuotaa bensaa ? Jos se kalvo sieltä määräjakajan sisältä on rikki niin vaikeuttaa mm. kylmäkäynnistystä huomattavasti. Ei kannata yrittää vaihtaa, uutta ei saa varaosana.Käytettyä määräjakajaa etsimään ?Siinä ylös-alas liikkuvassa karassa on kyllä muistaakseni joku o-rengas tiiviste jonka pystyy vaihtamaan mutta en tiedä vaikuttaako se itse vikaan mitään.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla oli tuo säädin jostain syystä löystynyt ja aiheutti samoja oikkuja. Sen säädinmötikän kun nappaat irti ja kiristät puoli kiekkaa sitä suojaruuvin alta löytyvää pientä kuusiokoloruuvia, niin pitäisi auttaa.

                        Omalla vastuulla sitten ;) ja muista missä kohtaa se ruuvi oli alunperin, jos vaikka tarvii palauttaa vian löytyessä muualta.
                        Viimeksi muokannut sakarivo; 30.4.2012, 11:21.

                        Comment


                        • #13
                          Tarkistaisin, että tuon pohjakosketuksen takia ei ole alkanut putki hörimään ilmaa ennen lambdaa.

                          Comment


                          • #14
                            Sama nimittäin kävi itsellänikin mielessä, mutta sekoittaisko se noin totaalisesti sydeemit?

                            No tutulla hovipajalla seisoi sen 3 tuntia, ilmeisesti sen pohjan tutkivat, ei ainakaan mitään lappua oltu autoon jätetty. Vika oli päällä yhä.
                            (ei muuten ollu laskuakaan)

                            Tuon määräjakalle menevän johdon irrotin, niin oli taas tasainen ajella, eikä röpötä, eikä myöskään siksi savuta.
                            Putken pääkin alkaa "kuivumaa", tosin nokeahan siinä vielä on jäljellä.

                            Miten tuo muuhun vaikuttanee?

                            Comment


                            • #15
                              vaikuttaisiko se niin että käy rikkaammalla ?Ei mene päästöistä läpi jos johto irti ?

                              Comment


                              • #16
                                vaikuttaisiko se niin että käy rikkaammalla ?Ei mene päästöistä läpi jos johto irti ?
                                No ei tuo nyt rikkaamaalla tuntus käyvän verrattuna vikatilaan. Toki saattaa olla pikkuisen pirstsakamalla seoksella.

                                Just sain onneks katsastettua, niin on hieman aikaa vaikka sitä määräjakajaa etsiä.

                                Saa muuten tarjota jos jollain olis toimiva paketti joutilaana.

                                PS. hyvät walpurit pitää tässä välissä toivottaa teille kaikille kiinnostuneille ja jos lisäehdotuksia tulee, niin aina vastaanotetaan. (sisältää nöyrän kiitoksen)

                                Comment


                                • #17
                                  Ainakin 6A säädetään autodatan mukaan siten, että ohjausvirta on 0-5mA. Että luulis syyn löytyvän mittailuosastolta, jos ilman tuota ohjausta toimii ok.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mites Mikko tuo on ihan tämmöiselle umpijuntille selkokielellä selvitettynä?
                                    Mitä mittaisin ja mistä?

                                    Ei liikuta nyt ihan meikän vahvimmilla tietotaitoalueilla;))

                                    Edittiä: saattapi olla että "VanhaRouva", eli entinen satku tulee talouteen ja PikkuMyy lähtis maailmalle, no ei ihan varmaa ole vielä.
                                    Pikkuvikaisena tuo olis sitten varmaan myynnissä/kierrossa, olisko jo etukäteistarjouksia jollain?

                                    Tosiaan satku ratkee vasta huomenna ja katsastuksen ym. jälkeen, mutta näin ennakkona.

                                    YV:tä rohkeesti vaan.
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut kapaz; 1.5.2012, 12:31. Perustelu: paluuta entiseen?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eipä ollu eilen paras päivä kirjotella yhtään mitään, mut koitetaas uudestaan. 6A-moottorissa (KE-Motronic) ainakin normaalisti lämpimällä koneella tuo ohjauspaineen säätimen ohjausvirta keikkuu siinä 0 ja 5 mA:n välissä. Eli normaalisti pitäisi toimia pistoke irroitettunakin kohtuullisesti. Nyt kun sulla toimii pistoke irti OK, ja pistoke kiinni huonosti, niin tuntuis joku anturi mittailevan höpöjä.

                                      Kokeile nyt alkuun napata lambdan piuha irti ja samalla akun kenkää vaikka puoleks tunniks irti. Näkis, että tuleeko häröt siltä osastolta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Täytyy tuokin kokeilla, akun napa oli kyllä jo vartin irti, mutta lamdan johdot, niitä en oo vielä irti nykäissyt.

                                        Iski vaan tuo kuume siihen viispyttyseen;)

                                        Edittiä: no niin korjaamon kaveri soitti ja kertoi katinliitoksen saaneen siipeensä ja vuotavan, myös lambdan johto osittain sulanut pakoputkeen, savutus kuulemma johtuis siitä.

                                        "Tarkistaisin, että tuon pohjakosketuksen takia ei ole alkanut putki hörimään ilmaa ennen lambdaa." eli taisit olla oikeassa.

                                        Ensviikolla pitää yrittää korjauttaa.

                                        Lisätään vielä viimeistä: nyt ajeltu töihin ja kaupoille, ties minne ihan kohthyvin käy se määräjakan johto irti.

                                        Kylmäkäynnistys vaan senverran noloa, että kolmesti starttauttaa, jotta jää käyntiin sammuu muuten, kun kaasupolkimen laskee. Lievästi rikkaalla pyörii ainakin jossainvaiheessa, mikä ei ihme ole.

                                        Kurkkasin auton alle ja tosiaan n. 3 cm repeämä katalysaattorin takaliitoksessa ja lambdahan on siinä aika lähellä, kylläkin hieman repeämän etupuolella, mutta sekoittelee varmaan.

                                        Ja sitten vielä ne sulaneet johdot. Jokohan uskois, vai vieläkö pähkäilis?
                                        (Maanantaina vasta hovikorjaaja tulee töihin)
                                        Viimeksi muokannut kapaz; 4.5.2012, 17:29. Perustelu: Hieman lisäystä ja katti muutettu katalysaattoriksi haku toimintoa ajatellen

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nyt kun tarkemmin muistelee niin mulla oli samanlaisia oireita tuon
                                          80:en 2.0 16v mallin kanssa eli käynnisty hyvin mutta kun kaasuun koski niin sammui samantien. Sillai kaasulla "herkuttelemalla" sai käymään jotenkin, mutta jos lähti liikkeelle niin ei sillä ajaa voinut. Tuolloin vaihdoin lambdan ja lämpötila-anturin ja sen jälkeen ongelmat hävisivät. Nyt ne ilmaantui taas, pitäisikö uskoa että lambda on vuodessa/alle 10tkm hajonnut ?Ei vissiin olisi eka kerta.

                                          Toinen potilas eli tuo C4 (2.0 8v) kone alkoi eilen katsastuksen jälkeen tekemään samaa. Ja katsastuksessa yllättäen jäi päästöistä kiinni ettei mennyt läpi, katsuri epäili lambdaa syylliseksi ?Tämän auton lambdan vaihdosta ei ole tietoa kun tuli mulle vasta vuosi sitten.

                                          Kaikki viittaisi vahvasti että vika olisi lambdassa, pirullinen vika vaan kun ei ole ns. päällä koko ajan. Siitä kai sitä on lähdettävä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Eipä tuo vika parantunu lambdan vaihtamisella, mutta määräjakajasta johto irti on ihan normi ajella.

                                            Tietysti joskus vaatii kylmänä sen useamman starttauksen, kunnes käy hyvin.
                                            Eipä mitään, korjaamon kaveri oli ostopäällä ja haluais Myyn ostaa. (halvalla lähtis)

                                            Toki myyn pois, jos sen satkun ottais sitten tilalle?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ootko kokeillut säätää sitä b-paine säädintä?

                                              Comment


                                              • #24
                                                No, eipä tuo tietotaito oikein nyt riitä tuohon hommaan, tai en oikein sisältänyt neuvoasi, siis miten se nyt menis ihan "rautalankaohjeella";)?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Meneekö paluulinja bensalle pohjakosketuksen saaneessa kohdassa? Bensalinjojen tarkastus.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Meneekö paluulinja bensalle pohjakosketuksen saaneessa kohdassa? Bensalinjojen tarkastus.
                                                    Tuotapa ei tarkemmin ole tullut tutkisteltua, joku semmonen kai siinä vois olla.
                                                    Kuitenkin kun kerran petti, niin paaliin koko komeus minun puolesta.

                                                    Hatuttaa ja kovasti.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kurkkasin auton alle ja tosiaan n. 3 cm repeämä katalysaattorin takaliitoksessa ja lambdahan on siinä aika lähellä, kylläkin hieman repeämän etupuolella, mutta sekoittelee varmaan.
                                                      Onko haava parsittu umpeen jo
                                                      Kuitenkin kun kerran petti, niin paaliin koko komeus minun puolesta.
                                                      vai onko kostonhimo ottanut ylivallan? Kuitenkin melko pienestä sopimusrikkeestä tuntuis Myy-paralle nyt olevan langettamassa tuomioista raskainta, kuolemantuomiota.
                                                      Hatuttaa ja kovasti.
                                                      Sombrero (+ rypälemehua) kovimpaan hatutukseen.. ;))
                                                      Viimeksi muokannut hoff4; 22.5.2012, 03:20.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jos tuon satkun nyt saisi ensin liikenteeseen.
                                                        Kostonhimo vois alkaa lauhtumaan;)

                                                        Joo kyllä pohjanpuolelta pitäis olla ainakin katti kunnossa.

                                                        No lopulta on hyvissä käsissä kuitenkin, eli osaavalla ihmisellä. Hyvä näin.
                                                        Viimeksi muokannut kapaz; 25.5.2012, 23:49.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vois tätä jatkaa, kun tuo auto minulle tuli ja eihän se itseään osaa korjata :)

                                                          Ongelmat edelleen kapazin kuvailemat. Joskin nyt tehnyt sitä, että päiviä seisoneena lämpöisenä päivänä lähtee käyntiin kuin palmun alta. Taasen +10 lämpötilassa yön yli seisoneena joutuu sahaamaan käyntiin monta kertaa.

                                                          Bensan paluulinjaa en ole vielä tutkinut, enkä yhtään lämpöanturia vaihtanut. Joskin yhden 2-napaisen anturin liittimet uusin, kun olivat niin huonon näköiset. Voiko tukkeutunut paluulinja sotkea tuon toiminnan noin suuresti?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Täysin tukossa oleva paluulinja nostaa bensapaineen tappiin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X