Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8t putkisto asiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.8t putkisto asiaa

    Elikkä mietiskelin tossa että miten tosta otsikon autosta sais vähän miehekkäämmät äänet ulos? Autossa on tällä hetkellä simonssin 2.5" catback, mutta äänet eivät juurikaan ole muuttuneet.. Auttaisiko välivaimentimen vaihto, suoraan putkeen?

  • #2
    Jos etuveto niin voi korvata välivaimentimen suoraan 90asteisella mutkalla. Muuttaa aika mukavaksi äänet. Ei ylikovaksi mutta hyväksi. :)

    Comment


    • #3
      Kannattaa Mikaa uskoa tässä asiassa, itse tein juuri kuten edellä mainittu, lisäksi vielä turbolta eteenpäin 3" downpipe -> 3" väliosa jossa jousto(tämän osuuden paikalla kerran vuodessa putken pätkä jossa jousto ja katti) -> loiva 200mm pitkä supistus 3"-2,5" putkeksi, siitä eteenpäin BSR:n tekele josta välivaimentaja korvattu pelkällä mutkalla. Käytännössä siis vain yksi vaimennin taka-akselin takapuolella. Maantieajossa on hiljainen, ei paljoa vakiosta eroa. Vähän ennen 3000rpm alkaa kuulumaan enemmän murinaa. Yritän laittaa tonne omaan projekti topiciin videon äänistä kunhan vaan saan välärin keulille ja softan kuntoon.

      Comment


      • #4
        45€ maksoi muistaakseni simonssin putkeen se "suora" putki välivaimentimen tilalle.. voisi sen tilailla ja katsoa mitä tapahtuu =) mutta eikös 3" downpipe vaadi jo softa muutosta? ainakin esim bsr:n sivuilla lukee että tarvis?

        Comment


        • #5
          Missä tuo putki 45 euroa maksaa?

          Comment


          • #6
            Futurezista tuon putken hinta näyttäs 46e olevan.. nyt puhutaan siis välivaimentimen korvaus putkesta..

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja haraa Näytä viesti
              mutta eikös 3" downpipe vaadi jo softa muutosta? ainakin esim bsr:n sivuilla lukee että tarvis?
              Ainahan sitä voi sanoa.. :)

              Comment


              • #8
                Ei tahtonu löytyä quattroon tarvikeputkea, eräs varaosa pulju tarjos simonssin cat bäkkiä, hintaa 500€
                Eikös noi simmonssin tekeleet oo ihan laatu rompetta? Vai onko muita hyviä vaihtoehtoa? Kun ei tuota nykyistä enää voi enempää parsia. Eikä uutta kehtais osista alkaa vääntämään.

                Linkki

                Comment


                • #9
                  Samaa kamaa BSRän kanssa. Jossain olen lukenut huonoja kokemuksia mutta toiset ovat kehuneetkin.

                  Jos halvalla tahtoo päästä niin nuo FK:n "rosteri"putket maksaa vähän yli 300 euroa.

                  Comment


                  • #10
                    Halpaa XS-Powerin S4-putkistoakin noihin on laitettu. Vaatii y-haaran ja hieman sovitusta, putkistoja löytyy ebaysta.

                    Comment


                    • #11
                      Mieluusti sellanen mikä suoraan tonne menee :) Completosista oon kuulu niinpaljon huonoa että taidan jättää FK:n rosterit sinne...

                      Comment


                      • #12
                        Siinä tapauksessa suosittelen tuota simonssin/bsr:än putkea. Istuvuus erinomainen ja äänet ei oo kovat. Itsellä sama paketti.

                        Comment


                        • #13
                          Näillä näppäimillä toi simonssi tulee kun saa päivän varotusajalla fixuselta! Kiitos vaa mielipiteistä ja kommenteista!

                          Comment


                          • #14
                            Mulla on 1.8TQ avantissa S4 vakioputki ja olen mielettömän tyytyväinen. Virtaukset riittää varmasti tarpeisiini ja on OEM ratkaisu.

                            Comment


                            • #15
                              S4 putki varmasti virtaa tarpeeksi 1.8t:n tarpeisiin, mutta se painaa kuin synti! :) Eli jos se ei haittaa, niin sitten se ei haittaa :)

                              Comment


                              • #16
                                Kyllähän Mikko tietää miten painoa voi kompensoida...

                                Comment


                                • #17
                                  Mulla on 1,8Tqssa vain takana yksi kahdella isolla ulostulolla ole "teinituning" vaimennin ja äänet oli just sopivat, kyl turbo/katti vaimentaa todella paljon, V6sessa samalla setillä hajoo pää yli2000rpm...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Millanen homma olisi ottaa katti pois ja vaihtaa katin korvaus putki tilalle? Mietin että onnistuuko ihan kotona tallissa vai tarviiko nosturia?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ainakin quattro malleissa tarvii irroittaa vaihdelaatikon kannatin että katti mahtuu tulemaa pois. Tarvii sit vaihdelaatikko laittaa pukille/tunkille kannatukseen. Muute tos ei mitää ihmeenpää hommaa oo. Autoo tarvii ainaki sen verra saada ilmaa et auton alla mahtuu työskentelemään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyseessä etuveto. Ajattelin leiman jälkeen kokeilla ihan huvin vuoksi tuollaista suoraa putkea, jos se oli helppo vaihtaa, mutta jos joutuu laatikkoa irroittamaan nii taidan jättää kokeilematta..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onkos tuossa ykskasissa millaset äänet tuolla ässän putkella?
                                          ässän putki oottaa asennusta, mut entiie laittasko sellasenaan vai tekiskö pikkasen modausta.(keski änkkäri pois)

                                          Comment


                                            #22
                                            Ässän putkisto kiinnostaisi itselläkin kokeilla. Ilmeisesti virtaukseltaan kuitenkin vakiota 1.8t:n putkistoa parempi ja äänet malitilliset.

                                            PS. Hyväkuntoista ässän putkistoa saa tarjota jos sellainen jollain ylimääräisenä sattuu lojumaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mulla on ässän putki jumalmoottorin jatkeena. Tai no oikeastaan ei siitä ole kun keskivaimennin jäljellä. Alku on 2,5" ränniä ilman kattia, sitten s4 keskivaimennin ja simonssin läpivirtaava takapönttö. Äänet noilla on todella maltilliset. Jos olisi molemmat alkuperäiset s4 vaimentajat ja katti niin ei tuo eroaisi varmaan vakiosta ollenkaan. Virtaavuushan tuossa on parempi kun tuo s4 putki on 2,5" kokoista sen y-haaran jälkeen loppuun asti.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Itelläni tulossa tuon ässän putken lisäksi 3" Dp ja katti. Eli tippuu tuosta 3" ->2.75 vai 2.5" tuo ässän putki nyt on...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mikä olis helpoin tapa parantaa vähän noita A4 (1995) 1.8tq:n vakiosaundeja, ja ehkä mahdollisesti (toivottavasti) myös tuota putken virtaavuutta? Keskivaimentimen poisto ei varmaan vaikuta kuin siihen saundiin, ja pitänee olla sitten katsastuksessa aina vaimennin taas paikoillaan?

                                                  Autoon ei toistaiseksi tule muita virityksiä, kuin Porkkikselta lastu, että tehojahan tuosta ei tarvi odottaa, mutta se räyhäkämpi saundi olis jotenki miehekästä =) Äänet pitää kuitenki olla sellaset, että autolla kehtaa tulla yövuorosta kotiin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onko kukaan tätä putkistoa rakentanut kummallekin puolelle?

                                                    Eli onko keksinyt tankille jotain vai vetänyt varapyörän läpi ja suojat tankin nurkkaa?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mulla on Simonsin koko putki 3" downpipellä ja äänet on just hyvät. Semmoset, että kehtaa vaimonkin heittää töihin, eikä saa heti 100% bensalenkkarin mainetta. Hyvin ne on kaasutkin tiensä löytäneet tuolta ulos. 4000r jälkeen se alkaa jo vähän karjua, mutta siihen asti tosi maltilliset soundit. Toisin oli vielä silloin, kun autossa oli suora DP ilman kattia. Liikaa pörinää. Katalysaattorin (vibrant performance) hitsaaminen downpipeen hiljensi äänet juuri sopiviksi.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X