Elikkä mietiskelin tossa että miten tosta otsikon autosta sais vähän miehekkäämmät äänet ulos? Autossa on tällä hetkellä simonssin 2.5" catback, mutta äänet eivät juurikaan ole muuttuneet.. Auttaisiko välivaimentimen vaihto, suoraan putkeen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 1.8t putkisto asiaa
Collapse
X
-
Kannattaa Mikaa uskoa tässä asiassa, itse tein juuri kuten edellä mainittu, lisäksi vielä turbolta eteenpäin 3" downpipe -> 3" väliosa jossa jousto(tämän osuuden paikalla kerran vuodessa putken pätkä jossa jousto ja katti) -> loiva 200mm pitkä supistus 3"-2,5" putkeksi, siitä eteenpäin BSR:n tekele josta välivaimentaja korvattu pelkällä mutkalla. Käytännössä siis vain yksi vaimennin taka-akselin takapuolella. Maantieajossa on hiljainen, ei paljoa vakiosta eroa. Vähän ennen 3000rpm alkaa kuulumaan enemmän murinaa. Yritän laittaa tonne omaan projekti topiciin videon äänistä kunhan vaan saan välärin keulille ja softan kuntoon.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraa Näytä viestimutta eikös 3" downpipe vaadi jo softa muutosta? ainakin esim bsr:n sivuilla lukee että tarvis?
Comment
-
-
Samaa kamaa BSRän kanssa. Jossain olen lukenut huonoja kokemuksia mutta toiset ovat kehuneetkin.
Jos halvalla tahtoo päästä niin nuo FK:n "rosteri"putket maksaa vähän yli 300 euroa.
Comment
-
Ainakin quattro malleissa tarvii irroittaa vaihdelaatikon kannatin että katti mahtuu tulemaa pois. Tarvii sit vaihdelaatikko laittaa pukille/tunkille kannatukseen. Muute tos ei mitää ihmeenpää hommaa oo. Autoo tarvii ainaki sen verra saada ilmaa et auton alla mahtuu työskentelemään.
Comment
-
Mulla on ässän putki jumalmoottorin jatkeena. Tai no oikeastaan ei siitä ole kun keskivaimennin jäljellä. Alku on 2,5" ränniä ilman kattia, sitten s4 keskivaimennin ja simonssin läpivirtaava takapönttö. Äänet noilla on todella maltilliset. Jos olisi molemmat alkuperäiset s4 vaimentajat ja katti niin ei tuo eroaisi varmaan vakiosta ollenkaan. Virtaavuushan tuossa on parempi kun tuo s4 putki on 2,5" kokoista sen y-haaran jälkeen loppuun asti.
Comment
-
Mikä olis helpoin tapa parantaa vähän noita A4 (1995) 1.8tq:n vakiosaundeja, ja ehkä mahdollisesti (toivottavasti) myös tuota putken virtaavuutta? Keskivaimentimen poisto ei varmaan vaikuta kuin siihen saundiin, ja pitänee olla sitten katsastuksessa aina vaimennin taas paikoillaan?
Autoon ei toistaiseksi tule muita virityksiä, kuin Porkkikselta lastu, että tehojahan tuosta ei tarvi odottaa, mutta se räyhäkämpi saundi olis jotenki miehekästä =) Äänet pitää kuitenki olla sellaset, että autolla kehtaa tulla yövuorosta kotiin.
Comment
-
Mulla on Simonsin koko putki 3" downpipellä ja äänet on just hyvät. Semmoset, että kehtaa vaimonkin heittää töihin, eikä saa heti 100% bensalenkkarin mainetta. Hyvin ne on kaasutkin tiensä löytäneet tuolta ulos. 4000r jälkeen se alkaa jo vähän karjua, mutta siihen asti tosi maltilliset soundit. Toisin oli vielä silloin, kun autossa oli suora DP ilman kattia. Liikaa pörinää. Katalysaattorin (vibrant performance) hitsaaminen downpipeen hiljensi äänet juuri sopiviksi.
Comment
Comment