Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Quattro 44:Tekniikka c4:seen onko sama?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Quattro 44:Tekniikka c4:seen onko sama?

    Sopiiko Audi Avant 100 2.3l -89 Vaihdelaatikko ja perä suoraan 100 C4 -92 2.3l autoon ,C4:sta on kummatkin rikki.

  • #2
    Perä ja laatikko menevät kyllä paikoilleen, mutta vetarit voit joutua myös vaihtamaan. Riippuu, mikä loota kummassakin on. Ainakin 016-askin laipat on erilaiset, kuin 01E:n. Uloman nivelen boorista en uskalla sanoa, enkä liioin, voiko nivelen vaihtaa ristiin.

    Sitten on toki vielä perän lukko, joka on voinut vaihtua eri tyyppiseksi, samoin keskitasuri. Onko typ 44:n loota torsen-aski vai junttilukolla? C4 taitaa aina olla torsenilla.

    Nämä siis nopeasti tukan juuresta. Muut varmaan tarkentaa.

    Comment


    • #3
      Jos tuo vuosi on 89, niin torseni kyseessä. Mites kardaani?

      Comment


      • #4
        Hyvä riipasta mukaan, onpahan puntissa. Voi mennä ristiinkin, en ole kokeillut.

        Comment


        • #5
          Asia selvisi

          Kun kerran sopii puran 44:sta tekniikan pois ja muu lähtee kierton sitä tarvitsevalle.mm aut ilmastointi ruosteettomat ovet ja luukut aj,270tkm.

          Comment


          • #6
            Ilmoittelepa tänne sitten tuosta sopivuudesta, niin tietää jatkossa.

            Comment


            • #7
              Pistän tietoa takaisin kun saadaan vaihto suoritettua.

              Comment


              • #8
                Ei ole pelkoa, että AAR:n perässä olisi 01E.

                Kummassakin "aihiossa" on varmaankin 01A laatikko ja sille käypäiset vetarit.

                Comment


                • #9
                  Siinä tapauksessa selvinnee vähämmillä vaihdetuilla osilla, joskin työnä melko sama. Eipä tarttisi vetareita irrottaa navasta, mutta onko tuo nyt sitten iso juttu.. Olisi helppo vaihtaa nivelien suojakumit samalla, kun kaikki on kuitenkin irti.

                  Perän irrotuksessa kannattaa varautua vaihtamaan n+1 puslaa. Paras tulee, kun vaihtaa kaikki. Pakollisiksi tod.näk osoittautuu perän etukannakkeen pusla(t). Melkoisella todennäköisyydellä ovat yhtä puuta pulttiensa kanssa ja pultti irtoaa vain sahaamalla poikki puslan molemmin puolin. Oma otanta noille tähän mennessä 100% ja kaikista mutterit ovat irronneet ns. kivutta. Lisäksi ainakin jarruputkia kannattaa varautua uusimaan. Lisäksi käsijarruvaijerit on huomattavan helppo vaihtaa, kun kardaani on pois tieltä. Ne siis jos tarvetta ilmenee.

                  Comment


                  • #10
                    Lisätään vielä, että kyllä se peränkin paikoiltaan olo helpottaa vaijereiden uusintaa.

                    Comment


                    • #11
                      Helpottaa, muttei ole todellakaan pakollista. Sehän on lähinnä pujottelua, kun on saatu vaijerit irti käsijarrukahvan päästä. Itse irrotin lötkön perästä sen putkenomaisen kannakkeen ihan turhaan. Vaijeri kulkee siitä läpi ihan vetämällä.

                      Comment


                      • #12
                        C4:seen vaihdoin taakse sisemmän vetonivelen pooreja oli 33

                        Comment

                        Working...
                        X