Loppuu nyt järki kesken, joten kilautetaan kavereille ja kysytään mikä on ongelman nimi jos:
Öljyä (Motul 8100 cess) on koneessa ylämerkkiin asti, juuri vaihdettu + suodatin ja ajettu noin 250 km kaupungis.
Ajan autolla kaupungissa tai lyhyitä matkoja -> ei ongelmia.
Ajan moottoritietä Tampereelta Hesaan yhden pysähdyksen taktiikalla, noin 3 500 rpm koneessa, niin öljyn min valo syttyy ennen Hesaa. Pysähdyn ja tarkistan tilanteen, nostamalla öljytikun ylös ja käytän öljykorkin auki -> tilanne ok öljyä on . Laitan virrat päälle tai virrat ovat olleet päällä, niin valo on sammunut.
No paluumatkalla sama ruljanssi. Min valo sytyy ja kotipihassa tsekki samalla periaatteella -> kaikki ok.
Toinen kysymys (voi myös liittyä edelliseen), tuo kasi kun tykkää öljystä (syöpöttelee tikun välin 2000 km paikkeilla ja pääsääntöisesti moottoritiellä ajossa) ja olen päätellyt (kun muuta mahdollisuutta ei enään oikeen ole), että se perkules syö öljynsä huohottimen PCV:n kautta (juuri katosoin, uusi PCV märkänä öljystä). Mites tämä saadaan kuriin?
Todettu myös, joka voi kanssa liittyä edellä oleviin, että öljykorkkia raottamalla tuntee imun venttiilikopassa, sen verran kovan, että vetää korkkia kivasti kiinnipäin.
Ja mihinkään suorituskykyyn yms. nämä asiat eivät ole vaikuttaneet, ainakaan persdyno tuntumalla.
Iteltä loppuu kyllä nyt järki ton motin kanssa ja kasvaa syvä huoli sen hyvin voinnista. Et osaako joku viisaampi nyt auttaa tässä suhteessa!
(Niin ja vastaavaan en ole ennen törmännyt, edes foorumeilla, ainakaan tämän tyyppisen auton kohdalla).
Öljyä (Motul 8100 cess) on koneessa ylämerkkiin asti, juuri vaihdettu + suodatin ja ajettu noin 250 km kaupungis.
Ajan autolla kaupungissa tai lyhyitä matkoja -> ei ongelmia.
Ajan moottoritietä Tampereelta Hesaan yhden pysähdyksen taktiikalla, noin 3 500 rpm koneessa, niin öljyn min valo syttyy ennen Hesaa. Pysähdyn ja tarkistan tilanteen, nostamalla öljytikun ylös ja käytän öljykorkin auki -> tilanne ok öljyä on . Laitan virrat päälle tai virrat ovat olleet päällä, niin valo on sammunut.
No paluumatkalla sama ruljanssi. Min valo sytyy ja kotipihassa tsekki samalla periaatteella -> kaikki ok.
Toinen kysymys (voi myös liittyä edelliseen), tuo kasi kun tykkää öljystä (syöpöttelee tikun välin 2000 km paikkeilla ja pääsääntöisesti moottoritiellä ajossa) ja olen päätellyt (kun muuta mahdollisuutta ei enään oikeen ole), että se perkules syö öljynsä huohottimen PCV:n kautta (juuri katosoin, uusi PCV märkänä öljystä). Mites tämä saadaan kuriin?
Todettu myös, joka voi kanssa liittyä edellä oleviin, että öljykorkkia raottamalla tuntee imun venttiilikopassa, sen verran kovan, että vetää korkkia kivasti kiinnipäin.
Ja mihinkään suorituskykyyn yms. nämä asiat eivät ole vaikuttaneet, ainakaan persdyno tuntumalla.
Iteltä loppuu kyllä nyt järki ton motin kanssa ja kasvaa syvä huoli sen hyvin voinnista. Et osaako joku viisaampi nyt auttaa tässä suhteessa!
(Niin ja vastaavaan en ole ennen törmännyt, edes foorumeilla, ainakaan tämän tyyppisen auton kohdalla).
Comment