Muutama ilta googlettelua ei ole tuottanut tulosta, joten kysytäänpää jos jollakin olis täällä vastaavanlaisia kokemuksia.
Passatti alkoi muutama viikko sitten satunnaisesti ja hetkittäin herjata alhaisesta öljynpaineesta. Syylliseksi osoittautui öljypumpun imusihdin tukkeutuminen, vaiva poistui uudella sihdillä ja moottorin huuhtelulla. Kone on 1.8t AWT
Alhaisen öljynpaineen yhteydessä tuli seuraava vikakoodi, joka ei ole toistaiseksi poistunut. Kolme kertaa olen poistanut ko. koodin ja se uusiutuu muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0011 - 35-10 - - - Intermittent
Ross techin wiki-sivusto antaa mahdollisiksi aiheuttajiksi:
Possible Causes
Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) faulty
Fuel Pump Relay (J17) faulty
Mechanical Timing not correct, including Chain and/or Belt timing.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0011/000017
Auto antaa vikakoodia myös bensapumpun ohjainlaitteeista jollaista ei käsittääkseni ole tässä autossa olemassakaan.
00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)
49-00 - No Communications
Bensapumpun rele löytyy ilmeisesti ECUn suojalaatikon sisältä? Bensapumppu toimii oletettavasti normaalisti kun auto käynnistyy ja kulkee ihan normaalisti.
Osaako joku selitää mikä voi olla tuo imunokan vikakoodin yhteys tuohon bensapumppuun? Ross tech kun ohjeistaa tarkistamaan bensapumpun releen kuintekin. Toivon, että vika löytyy tuosta bensapumpusta tai sen releestä kun en raskisi millään alkaa vaihtamaan ketjukiristäjää ja nokkaketjua, hintaa marmoritiskillä yhteensä 750€. Löysin netistä jonkin korjaamomanuaalin nokka-akselin säätöventtiilin (N205) toimivuuden testamiseksi, venttiilin resistanssi pitäisi olla ohjeen mukaan 10-18 ohmin välillä.
Mitä muita mahdollisia aiheuttajia tuolle imunokan vikakoodille voisi olla? Vähän pelottaa ajella tuolla autolla tuon vikakoodin kanssa.
Edit:
http://www.justanswer.com/uploads/as...245_ANSWER.pdf
Tämän ohjeen mukaan mittasin tuon N205:n, venttiilin vastus oli 14 ohmia, eli ihan normaalin rajoissa. Yritin mitata pistokkeelle tulevan jännitteenkin, muttei yksin onnistu ihan ohjeen mukaisesti kun pitäisi samalla pyörittää starttia. Sellaisen huomion tein, että sytysvirran ollessa päälä pistokkeesta mitatttuna jännite oli noin 7 voltin luokkaa. Jos jännitemittari miinus-navan laittoi auton runkoon oli tuloksena 12 volttia eli normaali akun jännite. Säätääkö ECU maata tuolle venttiilille vai onko todennäköisempää, että pistokkeelle ei tule riittävää maata?
Passatti alkoi muutama viikko sitten satunnaisesti ja hetkittäin herjata alhaisesta öljynpaineesta. Syylliseksi osoittautui öljypumpun imusihdin tukkeutuminen, vaiva poistui uudella sihdillä ja moottorin huuhtelulla. Kone on 1.8t AWT
Alhaisen öljynpaineen yhteydessä tuli seuraava vikakoodi, joka ei ole toistaiseksi poistunut. Kolme kertaa olen poistanut ko. koodin ja se uusiutuu muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0011 - 35-10 - - - Intermittent
Ross techin wiki-sivusto antaa mahdollisiksi aiheuttajiksi:
Possible Causes
Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) faulty
Fuel Pump Relay (J17) faulty
Mechanical Timing not correct, including Chain and/or Belt timing.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0011/000017
Auto antaa vikakoodia myös bensapumpun ohjainlaitteeista jollaista ei käsittääkseni ole tässä autossa olemassakaan.
00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)
49-00 - No Communications
Bensapumpun rele löytyy ilmeisesti ECUn suojalaatikon sisältä? Bensapumppu toimii oletettavasti normaalisti kun auto käynnistyy ja kulkee ihan normaalisti.
Osaako joku selitää mikä voi olla tuo imunokan vikakoodin yhteys tuohon bensapumppuun? Ross tech kun ohjeistaa tarkistamaan bensapumpun releen kuintekin. Toivon, että vika löytyy tuosta bensapumpusta tai sen releestä kun en raskisi millään alkaa vaihtamaan ketjukiristäjää ja nokkaketjua, hintaa marmoritiskillä yhteensä 750€. Löysin netistä jonkin korjaamomanuaalin nokka-akselin säätöventtiilin (N205) toimivuuden testamiseksi, venttiilin resistanssi pitäisi olla ohjeen mukaan 10-18 ohmin välillä.
Mitä muita mahdollisia aiheuttajia tuolle imunokan vikakoodille voisi olla? Vähän pelottaa ajella tuolla autolla tuon vikakoodin kanssa.
Edit:
http://www.justanswer.com/uploads/as...245_ANSWER.pdf
Tämän ohjeen mukaan mittasin tuon N205:n, venttiilin vastus oli 14 ohmia, eli ihan normaalin rajoissa. Yritin mitata pistokkeelle tulevan jännitteenkin, muttei yksin onnistu ihan ohjeen mukaisesti kun pitäisi samalla pyörittää starttia. Sellaisen huomion tein, että sytysvirran ollessa päälä pistokkeesta mitatttuna jännite oli noin 7 voltin luokkaa. Jos jännitemittari miinus-navan laittoi auton runkoon oli tuloksena 12 volttia eli normaali akun jännite. Säätääkö ECU maata tuolle venttiilille vai onko todennäköisempää, että pistokkeelle ei tule riittävää maata?
Comment