Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audista losahti kone. (HUH ei sentään!)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Korjaajalla oli tiedossa jotku luotettavaksi koetut tiivisteet. Onkohan tämmösissä remonteissa takuu että jos kohta onkin nesteet sekasin? Ihan vaan kaiken varalta.

    No sitten se muoviosa. Tämmönen käikäle on kyseessä, tämmöseltä näytti pakoventtiili johon tuota muovia on palanut kiinni ja nämäkin olivat jo menossa johonkin sylinteriin. Tässä vielä osanumero. Seuraavaksi soitan pörhölle, ja järkytyn, kuinka kallis tuommonen muovipönttö voi olla.

    Comment


    • #32
      Tuota osaa en ite suoraani etkasta löytäny (078 133 206 J), ilman J-kirjainta kyllä löyty. Soitin pörhölle ja sieltä löyty joku "078 133 206 E", ja hinta oli....

      ....981? (YHDEKSÄNSATAAKAHDEKSANKYMMENTÄYKSI EUROA, ELI LÄHES 6000 MARKKAA) !!!!!!!

      Comment


        #33
        VINK: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...light=pierburg

        Comment


        • #34
          Kiitos vinkistä! Nyt täytyy vain varmistaa, onko tämä ehjä. Haittaako että nuo saumat pullottaa tällä tapaa? Tämän äänenvaimennuslaatikonhan saa nyt heittää roskiin. Tuostapa ne muovinpalatkin olivat peräisin.

          Comment


          • #35
            Aikaisemmin kysyit mitä on järkevä tehdä. Järkevyys on ollut romukopassa jo siinä vaiheessa kun Audi hankitaan =(
            Aika yllättävä tieto, että 2.6 imusarjan alaosa on muovia. 900 rahalla saa jo kokonaisen koneenkin käytettynä. Onko mitään arvausta siitä mikä alunperin rikkoi imusarjan, ettei sama toistu tai ettei käytetty osa aiheuta samaa.
            Mutta nyt sitten kun laitat sen koneen kasaan, niin vaihdat samalla kaikki paineventtiilit, lohkoon(2) ja kansiin(2).
            Reinzin yläpään tiiivistesetti on kerhon kautta 150 rahaa. Lohkon "valley pan" tiiviste ei kuulu siihen, pitää ostaa erikseen.
            Kyllä se tästä.
            Mulla on muuten nostajat(12) ja tiivistekumit(12) toistaiseksi tarpeettomana jos tarvitset. Yläpään tiivistesarjakin 2.8 AAH on melkein täydellinen, poislukien imusarjan tiivisteet(käytetyt on tallella). Suurin osa tiivisteistä sopinee.

            Comment


            • #36
              Aika ja kilometrit haurastuttanee tuon imuäänenvaimennuslaatikon josta sitten irtoilee nuita palasia ja ne kulkeutuu sylinteriin. Imusarjan alaosa näytti nyt kuitenkin ehjältä (ensin luulin että se on halki mutta saumojahan nuo raot on) ja tuo imuäänenvaimennuskäikäleen voi ilmeisesti jättää kokonaan pois kun sitä ei kaikissa vuosimalleissa ole ollenkaan. Kysyin tuon hinnan varmuuden vuoksi kolmeen kertaan, ja sen jälkeen alkoi hysteerinen nauru. Nauroin niin että varaosamyyjäkin yhtyi nauruun enkä järkytykseltäni osannut lopulta muuta tehdä kuin kiittää tiedosta ja lopettaa puhelun. Vieläkin huvittaa tuo tapahtuma :) Tuo osahan koostuu kahdesta muovipalasta eikä sisällä yhtään liikkuvaa osaa. Materiaali- ja valmistuskustannukset ovat sitä luokkaa että oikeampi hinta olis jotain 9,81? eikä 981?. Tuolla tonnilla saa todellakin 100tkm vähemmän ajetun koneen keulalle. Eikä luulis olevan ongelma esim. muovihitsaamalla korjata tuommoista osaa. Vaikka maapallolla olis olemassa yksi ainoa ihminen joka siihen kykenee, niin silti olis halvempaa matkustaa vaikka maailman ääriin korjauttamaan tuo osa kuin ostaa pörhöltä uusi lähes tuhannella eurolla.
              Tietysti jos aikoisin pitää autoa pidempään, olis viisainta tehdä nyt joku isomman mittakaavan remontti, mutta kyllä se on nyt niin että Audi vaihtaa piakkoin omistajaa. Remonttiin meneviä euroja ei kuitenkaan myyntihinnassa saa takaisin. Mukavahan tuolla on ajella mutta ensisijaisesti tarvin auton jolla pääsee luotettavasti paikasta A paikkaan B. Kyllähän nämä harrastusautona menis. Uutena paljon teknisiä hienouksia, vanhana paljon teknisiä ongelmia, niinhän se menee. Merkin pariin kuitenkin varmaan palaan sitten kun on mahdollisuus omistaa erikseen harraste- ja käyttöauto tai sen verran uusi Audi ettei sitä tarvitse "harrastaa".

              Comment


              • #37
                Paineventtiilien vaihto on niin halpaa(suhteellisesti), että kannattaa tehdä. Venat on 20-30 e kappale (kertaa neljä) kerhon kautta ja sen jälkeen ei nostimet kalkata ellei oo tosiaan loppu. Edes kansien venat vaihdat.
                On niitä hintoja merkkiosille tullut kysyttyä itsekin. Paras oli virallisen huoltomiehen vastaus, että hän ei edes suostu kertomaan. Kyllä se ruinaamisen jälkeen kertoi ja sydän jätti useamman lyönnin väliin. Olis pitänyt jättää kysymättä...

                Comment


                • #38
                  Oletko kysynyt hintaa MERTEIL OY:stä josta saa alkuperäisosia huomattavasti VAG:ta halvemmalla?

                  MERTEIL
                  Sahaajankatu 43
                  00880 Helsinki
                  p.(09) 755 2310
                  f.(09) 755 7606 Avoinna :
                  ma-pe 8.00-17.00
                  la 10.00-14.00
                  Kesälauantait suljettu (1.6-31.8)

                  Comment


                    #39
                    Abc-koneeseen (2,6 V6) on saatavana erillistä korjaussarjaa merkkiliikkeestä (ainakin Oulussa Pörhöltä) hintaan n. 117 ?. Korjaussarja (N:o 078 198 211) sisältää Pierburgin alkup. muovisen imusarjan pohjaosan, sen tiivisteen sekä kiinnitykseen tarvittavat 27 pientä ruuvia.

                    Comment


                    • #40
                      Harmittaa kun en aikaisemmin ole ehtinyt lukemaan tätä keskustelua. Minulla on ylimääräinen uusi Pierburgin korjaussarja eli pohja, tiivisteet ja ruuvit. Ehdin tarkistaa / korjata alkuperäisen kun osat tulivat joten jäi yli. Kun ne pohjaan kiinnitetyt muovilärpäkkeet alkavat irtoilemaan niin imusarjasta kuuluu kyllä selvä ääni joten kaikille abc moottorin omistajille suosittelisin tuossa tilanteessa tarkistamista. Homma on hoidettavissa kotikonstein tavallisella juottokolvilla. Pierburgin huoltoselosteen mukaan vika ilmenee 100000 mailia tai enemmän ajetuissa moottoreissa. (ja jos on bahnalla ajettu koko ajan kahtasataa niin varmaan ilmenee aiemmin) Ylimääräinen vaimennus laatikko heitetään nevadaan (uudemmissa abc koneissa sitä ei ole ollenkaan) ja pohjan ohjain osan nastat voi sulatella ja kiristää juottokolvilla niin ei rämise enää. Touhuun meni minulta 3 tuntia (en ole ammattilainen). Erikoistyökaluja ei tarvita jollei momenttiavainta ja torx avainta lasketa niiksi. Imusarjan ja läppämoduulin tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla.

                      Comment


                      • #41
                        Olis varmaan paikallaan joku 12V-FAQ (esim. tänne, tai tälle foorumille) johon koottaisiin kaikki nämä kuutosten tyyppiviat, niiden korjaus ja mahdollinen ennaltaehkäisy. Alkaa foorumilaisilla olla jo melko paljon tietoa ja taitoa kun näiden "tuontiromujen" ;) kanssa on saanut itse kukanenkin taistella, sekä varaosakanava(t) ettei tarvi joutua aseettoman ryöstön uhriksi jossain Keminmaan Pörhöllä. Kumma muuten etteivät mulle suositelleet tuota huomattavasti halvempaa korjaussarjaa.

                        Onneksi minun ei tarvinnu tuota ilmeisen arvokasta imusarjan pohjaa ostaa, soitin kuitenkin vielä korjaamolle että tarkastaa sen vielä kerran mahdollisten halkeamien varalta. Kiitos kuitenkin Tepolle ja Esalle avusta. Suosittelen kaikkia ABC-koneellisen Audin omistavia tarkastamaan tuon vaimennuslaatikon; halvemmaksi sekin tulee kun alkaa sitten aukomaan kansia muoviroskien takia. Nythän olis hyvä myös porukalla selvittää, missä vuosimalleissa tai valmistenumeroissa nuita laatikoita on ja missä ei.

                        Comment


                        • #42
                          Kiitos kiitoksista. Minulla on siis edelleen se korjaussarja (uusi pohja, tiiviste ja ruuvit) jonka saa omakustannushintaan eli 100 ?. Toimitus esim. matkahuollossa. Sitä tarvitaan jos vaimennus laatikko on ehtinyt hieroa pohjaan reijän kuten usein kuulemma tapahtuu.

                          Comment


                          • #43
                            onko 2.8 AAH tästä kohden saman/erilainen...?

                            Comment


                              #44
                              2.8:ssa (AAH) ei ole kyseistä ongelmaosaa

                              Comment


                              • #45
                                voi kuinka hyvä...:-) ongelmia riittää muutenkin...

                                Comment


                                • #46
                                  Kone käy taas, eikä maksanu paljoa. Tiivisteet, pinnapultit, jäähdytysnesteet + työt 375?, joista työn osuus 310?. Minusta se on halpa! Joutunut kuitenkin purkamaan ja kokoamaan imusarjankin ja työstämään sitä venttiiliä. Jäi kyllä tuosta korjaamosta tosi hyvä maku, ja paikkahan on:
                                  A-Autohuolto
                                  Lapintie 15
                                  94100 KEMI
                                  040 7065127

                                  Tuntiveloitus oli minun soittokierroksen halvin (~30?) ja kaveri on aiemminkin laitellut näitä Audin 12V -kuutosia. Monessa korjaamossa kieltäytyivät suoraan alkamasta hommaan koska ei ole kokemusta kyseisestä koneesta. Jos Kemi-Tornion seudulla omistaa tämmösen vanhemman V6-audin eikä merkkikorjaamon kalliit leimat ole tärkeitä niin tällä kokemuspohjalla kyllä suosittelen kyseistä paikkaa. Onhan se myös niin että pieni yhden miehen merkkiriippumaton korjaamo; ei ole varaa tehdä huonoa työtä ja tässä tapauksessa hyvä työ tuo tämän foorumin kautta mainosta ja ehkä asiakkaitakin. Korjaamon kanssa yhdessä toimii Kemin Varaosa Oy (samassa rakennuksessa) jossa myös tiputettiin ylimääräiset eurot pois osista.

                                  Niin, ja onhan tuo satku tietysti ihan eri auto kuin isän Vento joka tässä on ollut työmatkoja varten lainassa...tuli vaan tuossa mieleen kun ajelin reilun kilometrin korjaamolta kotiin :) Ei ehkä yhtä luotettava ja taloudellinen mutta "hieman" mukavampi....

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ostettiin perheen kakkos autoksi juuri tuollainen -93 vuosimallia oleva audi 100, jossa on juuri tuo 2.6l abc mylly. Ajattelin, että varalta pitää tarkistaa tuo imuilmanäänenvaimentimen kunto ja ottaa pois kokonaan.

                                    Onko kellään tietoa, että missä vuosimalleissa tai valmiste numeroissa ei ole kyseistä osaa enää ollenkaan? Jos jollain on tietoa, niin vois täällä mainita asiasta niin jotkut välttyisivät turhalta rempalta.

                                    Onko tuo kapistus pelkästään imuilmanäänenvaimennukseen tarkoitettu ja voiko aivan huoletta ajaa ilman sitä?

                                    Ja pitääkö koko imusarja ottaa pois, että pääsee käsiksi tuohon muoviseen "täysin turhaan" osaan? Vai saako sen pois, jos pelkästään aukaisee sen hopean värisen kannen imusarjan päältä?

                                    Ja jos tuon menee aukomaan, niin saako niitä enää tiiviiksi vai pitääkö tuo korjaussarja hankkia tai edes uudet tiivisteet?

                                    Comment


                                    • #48
                                      samaan kysymykseen vastausta etsin:) voiko sen ottaa sieltä vain pois??

                                      Comment

                                      Working...
                                      X