Että näin.
Kyseessä siis 2.6 12V V6 ABC.
Olin viemässä tuota satkua aamulla huoltoon (automaatin öljyt + suodatin) kun motarin rampissa yhtäkkiä katosi vedot ja auto alkoi kuulostamaan ompelukoneelta. Taisi siinä joku palaneen kärykin käydä. Hinautin auton perille ja nyt päivemmällä sain kuulla merkkihuollon diagnoosin: yhdestä pytystä puuttuu paineet, mahdollisesti venttiili tipahtanut sylinteriin. Sytytystulpastakin kärki läjässä. Mahtava homma...mikähän tuommosen voi aiheuttaa? Onhan tuolla toki ajettu 277tkm joten kaikella on aikansa mutta... Mitähän vaurioita tuossa on voinut tulla? Luulis että jos jotain tipahtaa sylinteriin niin siellä on helposti mäntä ym. vaihdettavien listalla. Kai tuommoinen episodi naarmuttaa sylinterinkin piloille, rikkoo kannesta jotain ym.
Lienee selvää ettei merkkihuollossa kannata alkaa millekään tuon mittakaavan remonttien kanssa vaan viisainta lienee hommata jostain vaikka toinen vähemmän ajettu kone samaan hintaan... Nelinumeroisissa summissa tässä kuitenkin liikutaan. Onhan nuita ollut kokonaisia kolariautojakin parilla tonnilla myynnissä esim. Autio.netissä.
Hankalan tilanteesta tekee se ettei vaurioista ole tarkkaa tietoa ilman kannen irroitusta. Itselläni ei juuri nyt ole mahdollisuuksia alkaa konetta purkamaan eikä näillä fiiliksillä tee mieli maksaa korjaamolle siitä että arkun kansi aukaistaan todetakseen vainaja varmasti kuolleeksi.
Todennäköisesti vien autosta kilvet konttorille ja ostan jonku tuhannen euron kulkuvälineen tilalle, täytyy nyt todella miettiä mille tuon kanssa oikein alkaa vai alkaako millekään. Hyviä neuvoja kaivataan.
ps. Ois raajarikkoinen satku myynnissä, halvalla.
Kyseessä siis 2.6 12V V6 ABC.
Olin viemässä tuota satkua aamulla huoltoon (automaatin öljyt + suodatin) kun motarin rampissa yhtäkkiä katosi vedot ja auto alkoi kuulostamaan ompelukoneelta. Taisi siinä joku palaneen kärykin käydä. Hinautin auton perille ja nyt päivemmällä sain kuulla merkkihuollon diagnoosin: yhdestä pytystä puuttuu paineet, mahdollisesti venttiili tipahtanut sylinteriin. Sytytystulpastakin kärki läjässä. Mahtava homma...mikähän tuommosen voi aiheuttaa? Onhan tuolla toki ajettu 277tkm joten kaikella on aikansa mutta... Mitähän vaurioita tuossa on voinut tulla? Luulis että jos jotain tipahtaa sylinteriin niin siellä on helposti mäntä ym. vaihdettavien listalla. Kai tuommoinen episodi naarmuttaa sylinterinkin piloille, rikkoo kannesta jotain ym.
Lienee selvää ettei merkkihuollossa kannata alkaa millekään tuon mittakaavan remonttien kanssa vaan viisainta lienee hommata jostain vaikka toinen vähemmän ajettu kone samaan hintaan... Nelinumeroisissa summissa tässä kuitenkin liikutaan. Onhan nuita ollut kokonaisia kolariautojakin parilla tonnilla myynnissä esim. Autio.netissä.
Hankalan tilanteesta tekee se ettei vaurioista ole tarkkaa tietoa ilman kannen irroitusta. Itselläni ei juuri nyt ole mahdollisuuksia alkaa konetta purkamaan eikä näillä fiiliksillä tee mieli maksaa korjaamolle siitä että arkun kansi aukaistaan todetakseen vainaja varmasti kuolleeksi.
Todennäköisesti vien autosta kilvet konttorille ja ostan jonku tuhannen euron kulkuvälineen tilalle, täytyy nyt todella miettiä mille tuon kanssa oikein alkaa vai alkaako millekään. Hyviä neuvoja kaivataan.
ps. Ois raajarikkoinen satku myynnissä, halvalla.
Comment