Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 nykiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 nykiminen

    A8 ilmaantui nykiminen perjantaina.
    käy tyhjäkäyntiä ok, ajossa kun panaa kaasua tulee nykiminen, aivan kuin ei saisi polttoainetta? kun lisää kaasua nykiminen häipyy. kierrosluku mittari heiluu kun entinen mies.
    kaksi viikkoa sitten vaihdettiin pari puolaa juuri.
    eilen luettiinn vikakoodit auto maxissa.
    sytytyspuolelta ei mitään.
    PO116/lämpötila tunnistin ollut viallinen koko talven, pelaa ja ei pelaa.
    PO441/polttoneste höyryjen talteen ottojäejestelmä. läpivirtaus virheellinen.
    PO1575/mootorin tuennan oik,magneetti venttili,oikosulku(plusjänn,)

    tässä lista, mutta kun halusin nykimisen pois, kukaan ei siellä osannut sanoa mitä pitäisi tehdä. eli en anna vaihtaa osia turhan takia, ellei tiedetä että vika korjaantuu, tänä talvena laitettu jo puoli autoa uusiksi ja kaikki samat viat edelleen. (ammatti taitoa)
    minua kiinnostaa vain että nykiminen poistuu, äsken kävin ajamassa, toimii välillä ok ja välillä nykii

    #2
    Mikä malli, D3 oletan? Koneen tyyppi olisi aika kiva tietää.

    Comment


    • #3
      Ei ole kyllä audi mutta aikoinaan yhdessä bemarissa nykimisen aiheutti maf-anturin lähellä olevan kumiputken rikkoontuminen, niin mylly sai liikaa ilmaa ja bensansyötöt yms, rupesi sekoilemaan ihan kunnolla.

      Comment


      • #4
        D3, 4,2 bensa
        tuolla ammatti taidolla tarkoitan vian etsimiskykyä, esim.
        marraskuusta alkaen vasen etuvalo ollut pimeänä. vaihdettu kaksi kertaa polltimo, sytitin kerran, ballisti kerran, rahaa palanut osiin 500€. valo ei pala vieläkään, ehdottivat jotain säätäjän vaihtoa, lopetin leikin, kun en saanut vastausta, kysymykseen toimiiko valo sen jälkeen. pitäisi etsiä vika eikä vain vaihtaa osia.
        Viimeksi muokannut tiitpena; 21.4.2012, 21:45.

        Comment


        • #5
          Käytä marmorilla esim. Airportissa. Loppuu arpominen. Voit ostaa vain diagnostin. Itsellä oli jokin aika sitten mystisen hankala sänkövika keyless go:ssa. Kun sain vika-diagnoosin niin hommasin itse osat ja asensin ne itse ja ostin vain pakollisen määrittely työn vag-commilla. Annat vain työmääräyksen selvittäkään vika ja soitto ennenkuin korjataan. Saat vikaselustuksen kirjallisena ja itse mietit missä ja miten korjataan. Saman kysyisin valoista. Itsellä olin sama juttu ja oli ballasti paskana. Hommasin uuden netistä ja kyllä pelaa. Pystyin kohdentamaan vian vaihtamalla osia ristiin ja kun ballastin mukana vika vaihtoi puolta niin asia oli selvä.

          Comment


          • #6
            auto ollut marmorilla pari päivää, lämpötilatunnistin vaihdettin, vika poistui osaksi, lämpösenä ei enään nyi kuin alakierroksilla hieman, kierrosluku mittari soutaa hieman, kun painaa kaasua nykiminen loppuu.
            kylmänä nykii paljon ja kierrosluku mittari soutaa aikalailla.
            aika jännää ettei aikkaisemmin ole ollut mitään ongelmia

            Comment


              #7
              Onko syy selvinnyt? Huomasin että oma alkoi nykimään jos kiihdyttää hieman reippaammin pieniltä kierroksilta. Isoilla ei nyi yhtään. Vikakoodeja en ole vielä ehtinyt lukea

              Ihan kuin jotkut sylinterit eivät saisi kipinää. Puolat ovat uudet.

              Comment


              • #8
                Siihen pitää tehdä uudet downpipet ja tyhjentää esikatit, ihan selvästi =)

                Comment


                  #9
                  Ja laittaa turbot :) noh, ei nyt kuitenkaan tuohon...

                  Comment


                  • #10
                    Mulla tuo kasi käy kans ihan selvään välillä vajailla, ei tunnu ajossa, mutta esim tyhjäkäynnillä ja sillon jos paikallaan polkee kaasua. Kaikki puolat ja tulpat uudet. Välillä myös kierrokset humpailee, pitäskö pistää maf vaihtoon?

                    Comment


                      #11
                      Ihan samalla tavalla minulla tekee jos tyhjäkäynnillä polkaisee. Tuo ilmenee vain matalilla kierroksilla. Misfirea oli 8-sylinterin vikakoodina, ja sen näki myös laskurista kun polki kaasua paikallaan. Täytyy nyt tarkistaa että onko puolat uudet vai ei, niinkuin myyjä väitti.

                      Kummallista kun tuo ei tee sitä aina.

                      Comment


                        #12
                        Jos siihen on asennettu salaa se mm. uusissa kaseissa oleva sylinterien lepuutustoiminto :)

                        Comment


                        • #13
                          Perkeleen diisselimiehet käy vittuilemassa joka topicissa :)

                          Comment


                          • #14
                            Katsokaa että onko huoltokirjassa jo 28E9 leima (=kampanjatunnus)? Mm. kaikkien A8 4,2 (mm. BFM) bensamoottoreihin sillä saa uudet puolat tehdastakuuna asennettuna. Itselleni se vaihto tehtiin 2009 kesällä -03 malliin. Kaikki muut puolatyypit vaihdetaan tehtaan piikkiin 077 905 115T osanumeroiseen puolaan. Ilmaiseksi muun huollon yhteydessä. Jossain topiikissa siitä oli jo juttua täällä. Soittakaa ja kysykää marmorilta asiaa omalta kohdaltanne.

                            Olivat tosin tyrineet asennuksen ja syntyi missfireria sylinterissä 5 ja 10 (! = joka tarkoittaa maavuotoa). Puolan eriste oli jäänyt rullalle ja puola löi maihin kanteen 5 sylinterissä. Tuli ilmi vasta 2011 syksyllä.

                            Comment


                              #15
                              Kyllä nuo omat oli kuulemma vaihdettu samana päivänä kun auton ostin. Mutta ei näy huoltokirjassa merkintää, täytyy kysyä näkyykö se Audilla. 115T-loppuiset ne kyllä on, ja näyttävät uusilta.

                              Vaihdoin piruuttani pari puolaa ristiin, niin näen vaihtuuko misfire sylinteri. Jos ei, niin kaipa sitä pitäisi sitten tulppia lähteä vaihtamaan seuraavaksi.

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Pennivasara Näytä viesti
                                Katsokaa että onko huoltokirjassa jo 28E9 leima (=kampanjatunnus)? Mm. kaikkien A8 4,2 (mm. BFM) bensamoottoreihin sillä saa uudet puolat tehdastakuuna asennettuna. Itselleni se vaihto tehtiin 2009 kesällä -03 malliin. Kaikki muut puolatyypit vaihdetaan tehtaan piikkiin 077 905 115T osanumeroiseen puolaan. Ilmaiseksi muun huollon yhteydessä. Jossain topiikissa siitä oli jo juttua täällä. Soittakaa ja kysykää marmorilta asiaa omalta kohdaltanne.

                                Olivat tosin tyrineet asennuksen ja syntyi missfireria sylinterissä 5 ja 10 (! = joka tarkoittaa maavuotoa). Puolan eriste oli jäänyt rullalle ja puola löi maihin kanteen 5 sylinterissä. Tuli ilmi vasta 2011 syksyllä.
                                Paras tapa on soittaa marmorille, aina ei merkintää löydy, vaikka kampanja olisikin tehty.

                                Comment


                                • #17
                                  Käytin auton itse kanpanjassa. Tulpat vaihdoin itse. Tyhjäkäynnillä silti vaan nypyttää.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viesti
                                    Käytin auton itse kanpanjassa. Tulpat vaihdoin itse. Tyhjäkäynnillä silti vaan nypyttää.
                                    Mitä näyttää MVB 33 eli reaaliaikainen lambdansäätö ja MVB 13-15 eli sytytyskatkoslaskuri?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Lambdasäätö toimii, kattivikaa on aina herjannut vasemmalta puolelta. Molemmat vasemmanpuolen lambdat oon vaihtanu. Sytytyskatkoslaskuria ei oo katsottu vielä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Säätö toimii, mutta pysyykö myös ihan oikealla alueella. Haen tuolla mahdollista huohottimen vuotamista. Jos näyttää että kovasti yrittää laihentaa jatkuvasti, niin vikaa voisi olla huohottimessa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Pitää ottaa jokupäivä uudet logit ja laittaa tänne.

                                          Comment


                                            #22
                                            Oman auton vika pieneni kun siirsin puolien paikkaa. Ilmeisesti niissä ollut rasva teki sytkähäiriöitä. Misfiret siirtyivät vitos-sylinteriin.

                                            Vaihdoin vähän aikaa sitten uudet tulpat ja putsasin rasvoja pois puolista, niin nyt pelaa täydellisesti.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nämä puolat tuntuu todella olevan herkkiä lyömään maihin (= pitkä varsi syvälle sytystystulppaan) eli uudelleen asennus siten ettei eriste mene "ryttyyn" voi auttaa kunnon "liukuvoiteella" eli esim. CRC:llä eristeeseen tms. Tuo selittäisi sen että vika "korjaantuu" paikanvaihdolla.

                                              Toisaalta AUDI (A8) miehet kyllä tietää sen, että usein on käytettävä "pitkän ja ison osan" kanssa luikastetta ahtaissa paikoissa, vaikka olisi miten iso "kone" edessä. Jumbokin näyttää pienelle tarpeeksi ison hangarin edessä... Tämä erotuksena BMW miehiin...

                                              Comment

                                              Working...
                                              X