Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihteiston korjaus (016) ohjeita

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaihteiston korjaus (016) ohjeita

    Moro
    Elikkä edessä olisi 016 laatikon (q) synkkarenkaiden ja muiden vaihtotarpessa olevien osien vaihto. Nyt vaihdeiston korjauksen neitsyt tarttis opastusta ja/tai seikkaperäisiä ohjeita operaatioon. Vaihtolistalla on siis ainakin nämä synkkarenkaat, joita ilmeisesti tepon kautta saa. Mitä muita osia kannattaa varata? Mistä löytyisi ohjeita momenteille ja välyksille( jos peränlakrut vaihtaa)? Miten homma kannattaa aloittaa, jos oletetaan vaihteiston olevan irti ja öljyt valutettu? :)

  • #2
    Katsoppas, jos olisi apuja moiseen projektiin.

    http://www.t85q.com/Audi100_GboxManual.html

    Comment


    • #3
      Tiivisteet ainakin kannattaa uusia kaikki, ehkä laakeritkin jos ei heti halua uudestaan jumpata laatikon kanssa.

      Rattaat tapaa majailla akseleilla sellaisilla sovitteilla että prässikin olisi hyvä olla.

      Ja kuvat ja merkinnät ei ole pahasta, saattaa muuten vaatia kohtuu paljon innostusta ja tuuria tuo kasaus vaihe.

      Ohjeessa sivulla 15 oik. ylä kuva, näkyvän kaltaiset "puristimet" (muista mikä niiden virallinen termi oli) ovat todella hyvä apu rattaiden irroituksessa yhtenä kappaleena.

      Comment


      • #4
        ehkä laakeritkin jos ei heti halua uudestaan jumpata laatikon kanssa.
        Itse en lähtisi vaihtamaan laakereita on´uskoakseni hinnat alkaen käytetyn laatikon hinta.
        Jos haluaa harrastaa vaihtaa pelkät synkat ja katso "päällisin" puolin hammaspinnat ja laakerit.
        Toinen vaihtoehto on ostaa käytetty laatikko tilalle ei maksa mansikoita suhteessa "korjaukseen"
        Jos voimaa haluaa ottaa joskus autosta, niin järkevää voisi olla vaihtaa kokonaan 01E sukupolven laatikko.

        Comment


        • #5
          Juuri hommasin osat hammaspyöriä lukuunottamatta. Osa Tepolta, osa Audi Tradition partsilta ja osa (synkat) usasta. Usasta ihan hinnan takia, synkkia olisi saanut muutamasta puljusta Saksastakin.
          Pari vuotta takasin ostin käytetyn 016 vaihteiston jolla nyt ajelen mutta pientä fiksausta sekin kaipaisi.
          Laatikko kohta ylimääräinen jos jollain kiinnostusta..

          Comment


          • #6
            Mitä tuli osille hintaa kaikkiaan?

            Itsellä harkinnassa lootan levitys jossain kohtaa. Hyvin tuossa näkyy liemet pysyneen, ei edes oikein hikoile mistään. Toiselle lootalle joutunee jonkin sortin ruuminavauksen suorittamaan ennen uudelleenkäyttöönottoa.

            Comment


            • #7
              Osat kotiutettuina 571,88€. Käytetty vaihteisto tais maksaa 650€ rahteineen muutama vuosi takaperin.

              Comment


              • #8
                Käytetty vaihteisto tais maksaa 650€ rahteineen muutama vuosi takaperin
                On noita hieman halvemmalla joskus nähty kaupattavan.

                Comment


                • #9
                  Mulla on hyllyssä uusi 016 torsen aski jouten, jos kiinnostaa.

                  Comment


                  • #10
                    No niin, kiitoksia vastauksista. Tuo ohje vaikuttaa hyvältä noin nopeesti vilastuna, mutta kiinnostaa että minkä asteista lisähaastetta neliveto tuohon vielä lisää? Siis onko noiden "lohkojen" välissä tiivisteet vai tarkoitettiinko vain akseleiden stefoja? Lisättäköön sen verran että prosentillisistä syistä ei lodjun vaihto tule kysymykseen =)
                    E: Niin ja kehtaisko JPohja paljastaa osakeon sisällön?
                    Viimeksi muokannut Maulah; 23.4.2012, 21:01.

                    Comment


                    • #11
                      Noniin, lisätään sen verran, että onko kukaan rakentanut jäähdytystä 016(q)laatikolle? Tai varmasti joku on mutta miten.. Uskaltaisiko pumpulla varustetun jäähyn kytkeä taaimman ja etummaisen alapropun väliin, vai liikkuuko laatikon sisällä öljyt niin nihkeästi jotta vaarana on että jokin kohta jää voitelematta.

                      Comment


                      • #12
                        Porschen 016 laatikoita tutkimalla saat selville miten homma hoituu.

                        Comment


                        • #13
                          Purin tuon laatikon kilkkeiksi ja tuli mieleen sellanen kysymys, että kuuluuko sen etukardaanin/pinjoniakselin ja sen onton akselin etupään välissä olla 22kpl irtonaisia rullia vai onko siitä jokin kehikko haihtunut?

                          Comment


                          • #14
                            Rullat kuuluu olla irtonaisia, kasausvaiheessa vaseliinin avulla saat ne pysymään paikoillaan.

                            Comment


                            • #15
                              Askin tai minkä tahansa osan saa korjaustarkoituksessa vaihtaa eikä se vaikuta prosentteihin.

                              Comment


                              • #16
                                Muistelen että niitä rullia pitäisi olla 23 kpl.

                                Comment


                                • #17
                                  Tarkistus laskin ja sovitin, 22kpl on sopiva. Oisko heittää suomenmaalta jotain firmaa mistä noita askin laakereita vois kysellä? Tai miksei ulkomainen nettikauppa. Kaikissa tuntuu kuitenkin olevan skf:n tai ina:n numeroita.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mielessä oli 01E lootan laakerit, siellä niitä on 23.
                                    http://www.dj-sures.com/Blog/Audi+S4...e/Transmission

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vähän aihetta sivuten: kohteena 016q laatikko vitoskoneen perästä, kytkin 228, käykö tuohon laatikkoon 240 poteromallin vauhtis?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Sama vauhtis ku vaikka urkissa,niin kyllä se sinne passaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Noni, nyt on koko laatikko vihdoin purettu. Meinas päästä itku sen etuperän pinjonin laakerin sokan kanssa mutta irtos kuitenki. Oon tuossa huomannu, että nuo laatikon ongelmat tuntus johtuvan lämpötilasta. Ja välillä kun on motarilla ajanut(nyt siis kiinni yhtä huono vara vaihteisto) niin kakkosen saa tavallisen nihkeesti sisään, mutta jos pysähtyy esim. Esson paariin kahville niin sen jälkeen ei kakkosta enää meinaa saada millään ilveellä pesään. Eli mikäli oikein olen tulkinnut niin lämpöä siirtyy vaihteistoon myös moottorista. Olisikohan jollain huippu ideaa minkä eristelevyn laittaisi moottorin ja vaihteiston väliin? Toinen minkä huomasin kun sain tuon laatikon purettua on, että miksi siinä kenkkuilevassa kakkosessa on se synkkarengas jotain mustaa rautaa? Kun muissa messinkiä?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Voi olla sellanen molypinnoitus synkrossa. Tumma karhea pinta. 01A/012 askissa ovat siirtyneet niihin perinteisistä jossain vaiheessa ihan joka vaihtelle.

                                            Laita uudet synkrot ja midlandin öljyt sisään niin ei tarvii miettiä mitään kikkakolmosia.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Siis kyllä se synkka on ihan rautasta tavaraa kun siihen magneetti tarttuu kiinni. Mistäs noita midlandin öljyjä löytyy ja mitä viskositeetti on tavattu käyttää. Onko noiden isojen neulalaakereiden ainoa hankitapaikka marmoritiski?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kysytääs sellasta, että tekikö joku suomessa jotain keveämpiä/parempia vauhtipyöriä mitkä sopis 1B+026 kone vaihteisto yhdistelmään?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  po-metalli tekee crmo vauhtipyöriä

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onko tuota 016 vaihteistoa mahdollista kasata niin, että pakkivalo ei toimi? Omassa anturi toimii irrallaan, mut ilmeisesti vaihteistosta ei mikään paina anturia, kun se ei kytkeydy. Kaikki vaihteet toimii normaalisti. Vaihteisto oli levällään tossa viime talvena, mut en tehny sitä ite.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kysytääs tietäjiltä että kuuluuko 4.vaihteen neulalaakerikehikosta puuttua 8:n neulan välein aina yksi? Etkan kuvassa laakeri nro 6 (016311115). Kyseessä kaksirivinen neulalaakeri. Enkä jaksa uskoa että oisivat sieltä karanneet koska näin oli jo purkaessa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Teemu M Näytä viesti
                                                        Onko tuota 016 vaihteistoa mahdollista kasata niin, että pakkivalo ei toimi? Omassa anturi toimii irrallaan, mut ilmeisesti vaihteistosta ei mikään paina anturia, kun se ei kytkeydy. Kaikki vaihteet toimii normaalisti. Vaihteisto oli levällään tossa viime talvena, mut en tehny sitä ite.
                                                        Itsellä sama juttu. vaihteisto oli remontissa ja nyt ei pakkivalo toimi. kuka tietäisi vai pitääkö purkaa laatikko uudestaan?

                                                        Asia selvisi. Ykkösvaihteelle on anturi oikealla taaempana ja pakki anturi lähempänä vetoakselia myöskin oikealla puolella. 016 torsen.
                                                        Viimeksi muokannut REPLICA; 30.5.2016, 16:31. Perustelu: Selvennys asiaan.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X