Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8 20v öljynkulutus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8 20v öljynkulutus?

    Veekutos-moottorin öljynkulutuksesta on paljonkin tarinaa, mutta onko tässä 1.8 20v -(ADR) koneessa jotain tyypillistä "ominaisuutta" joka aiheuttaisi mielestäni runsaan öljynkulutuksen?

    Lisäsin nyt äsken öljyä kun tikku näytti olevan ihan alarajalla, öljynvaihto suoritettu 12 tuhatta sitten ja samalla tehty Forten "öljyn puhdistus" tms. Imi nyt nätisti semmoiset 6 desiä Mobilia. Auton mittarilukema on noin 170 tonnia.
    Moottorin alaosa on myös varsin öljyinen. Venttiilinostajat eivät ainakaan hiljenneet tuon käsittelyn jälkeen muuten, mutta se kait on mahdollista kun on vanhahko kone.
    Näinköhän tässä kohta taas ilo repeää kun jotain laukeaa..

    #2
    Kuten monesti todettu, Forte auttaa nostimien nakutukseen vain harvoissa tapauksissa.

    1.8 koneen ei kuulu viedä öljyä eikä saisi olla märkä, mutta ei litrakaan kymppitonnilla ole paljoa. Sulla vois vuotaa vaikka etupään stefa, ehkä. Eikä 170 tkm ajettu ole vanha, kun 430tkm ajettu 1.8t:kin vielä hengittää rokkaa =)

    Comment


      #3
      No jos kovin on ulkoisesti öljyinen moottori niin tuo 6 desiä voi 12k kilometrissä tulla uloskin. Niinkuin varmaan tuleekin.

      Comment


      • #4
        katsoppa öljynpaine anturi vuotaako.. aika monessa 1.8/1.8T tota vikaa

        Comment


          #5
          Öljynpainevaroitus on muuten noin kuukauden sisään välähtänyt kahdesti ruutuun - ja hävinnyt saman tien. Molemmilla kerroilla ryömintänopeudessa kun kierrokset ovat hieman nytkähtäneet/heilahtaneet tyhjäkäyntilukeman alapuolelle, joskin varsinaisesti en ole kyennyt toistamaan tuota varoitusta. Kait viallinen öljynpaineanturi voisi aikaansaada tuotakin?

          Comment


            #6
            Öljyä ilmeisesti kerääntyy pohja"panssarin" päälle ? Omassani vuosi öljynlauhduttimenjalan (näin ainakin muistelisin "osan" nimen) tiivisteestä. Sen vaihdatettuani 40 tkm sitten öljynkulutus loppui tyystin(ei laske maksimista edes minimiin 15tkm öljynvaihtovälillä), maksoi vaihdettuna Stockkalla muistaakseni 70 euroa. Koneena samainen 1.8 20v ADR ajettuna nyt 175 tkm...

            Comment


              #7
              Lare: Onko öljynkulutus nyt asettunut ja löytyikö syytä? Mulla rupesi kulumaan öljyä myös Forte-käsittelyn jälkeen, kone tosin on eri eli AEB (1.8T). Keskustelua tässä ketjussa. Öljynpaineanturi fuskasi, mutta se on vaihdettu ennen Forte-käsittelyä ja viimeisintä öljynvaihtoa.

              Comment


                #8
                Joo tässä on itseasiassa noin kuukausi sitten vaihdettu tuo öljyn paineanturi (öljykello) ja samalla uudet öljyt sisään. Öljykellosta sanoi vuotavan eräs Lappeenrantalainen asentaja (Autohuolto R. Norlund tms) kun siellä vuodon vuoksi autoa tuolloin käytin.
                Öljypaineen varoitusvalo ei ole enää syttynyt.

                Hitto kun vaan tuntuu siltä että kylmäkäynnistyksien yhteydessä tai lyhyen (kylmänä) ajon jälkeen ruikkisi vieläkin tippaa alleen. Öljyn pinta ei ole mielestäni ainakaan silminnähden alentunut tikusta seuraten. Ainakaan vielä.

                Comment


                • #9
                  Voisiko olla (Forten käsittelyn jälkeen) niin, että paikat ovat puhdistuneet " vanhassa koneessa liikaa"? "Jäykempi" öljy voisi olla parempi?

                  Comment


                  • #10
                    Mulla on 1.8T kone vähän öljyinen hantin puolelta katin takaa/alta suurinpiirtein.En ole tutkinut tarkemmin vielä.Olisko tuo öljynpainen anturi jossain siellä päin?
                    Tai muita vinkkejä?

                    Comment


                      #11
                      Mun tietämyksen mukaan öljynpaineanturi on koneen vasemmalla puolella aika edessä, öljynsuodattimen lähistöllä. Voin kyllä olla väärässäkin kun en ymmärrä tekniikasta juuri mitään.. :(

                      Comment


                        #12
                        Minulla oli alaosa nimenomaan vasemmalta puoliskolta märkänä, eli nenä kulkusuuntaan katsottuna vasemmalta puolelta.

                        Öljyksi muuten tuo Norlund suositteli ehdottomasti 5W40 tavaraa eikä 5W50 mitä olin tottunut laittamaan. Sanoi että hydraulisten nostajien vuoksi ehdottomasti tuota nelikymppistä.
                        Täytyy tässä seurailla vielä tuota öljyn kulutusasiaa.

                        Comment


                        • #13
                          Onko öljynkulutuksessa tapahtunut muutosta suuntaan tai toiseen?

                          Mulla menee myös öljyä, tosin venttiilikopan tiiviste vuotaa, mutta niin taitaa vuotaa myös ks. öljykellokin, joka on vieläpä vaihdettu edellisen omistajan toimesta.

                          Comment


                            #14
                            Joo mielestäni vähentynyt, nyt on pian 8 tonnia ajettu öljynvaihdosta (ja sen öljykellon) ja ylärajan tuntumassa on öljyn merkki tikussa.
                            Huomasin tuossa pengottuani kerran noita auton kuitteja yms, että oli toissa kesänä huomautettu 160tkm huollossa öljypohjan tiivisteen vuotavan. Sieltähän sitä voipi tihkua vieläkin,tuskin on itsestään korjaantunut. Pitänee vaihdattaa ensi öljynvaihdossa.

                            Pesetin muuten koneen ala- ja yläpuolen tuossa öljykellon vaihdossa, ja on tuo pohjasuojalevy päältäpäin katsottuna märkä taas eli jostain vielä vähän liruttaa. Lieneekö kallis tuo öljypohjantiiviste, toivottavasti ei.

                            Comment


                              #15
                              Öljypohjan tiivisteenvaihto kaikkinensa voisi kustantaa sen 250-350 euroa merkkiliikkeessä

                              Comment


                                #16
                                Aijaa no voi piru, no kiitos kuitenkin infosta. Täytyneekin soitella kohtpuoleen ja tiedustella hintoja..

                                Comment


                                • #17
                                  onko tarkempaa kuvausta antaa sen öljykellon sijainnista ja ulkonäöstä?, epäilen että iteltäkin sieltä juuri hieman vuotaisi.

                                  Comment


                                    #18
                                    Sijainnista ei ole, ulkonäöltään mutteri jossa kumitiiviste :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Mulla oli nokkien välisen ajoitussysteemin jokin tiiviste rikki, vaihdettiin viime viikolla jakohihnan vaihdon yhteydessä. Sieltä oli öljyä tihkuttanut joka tuli sitten venttiilikopan tiivisteen välistä pihalle. Not nice, not cheap mutta minkäs teet..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mistäpäin sulla vuosi? Mulla vuottaa venttiilikopan etuosasta ja aika vuolaana.

                                        Comment


                                          #21
                                          En itseasiassa ottanut asiasta selvää.. Ulkona kun on niin *** pimeää. 1,5h työ se kuitenkin oli jakohihan vaihdon yhteydessä. :)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X