Hieman selvennystä otsikkoon: Potilaana siis B7 quattro audi, jonka ohjaus tuntuu olevan hieman levoton kaarreajossa...Auton ratti nimittäin nykii käsille kohtalaisen terävästi, varsinkin siinä vaiheessa kun suoristat autoa ja ohjaus on palautumassa 0-asentoon...Nykiminen tuntuu siis ihan selvästi käsille ja jos ratista löysää kokonaan irti, niin voi huomata kuinka se nytkähtelee ohjauksen palautuessa...Tämä ilmiö korostuu ehkä enempi vasemmalle puolelle käännettäessä, mutta samaa ongelmaa on havaittavissa lievempänä myös oikealle käännettäessä...
Lisäksi maantieajossa suoraan ajettaessa, varsinkin tietyssä nopeudessa, alkaa auton ratti täristää...Molemmat vanteet (kesä/talvi) on käytetty useamman kerran tasapainotuksessa ja todettu ammattilaisen toimesta suoraksi, mutta täristys ei ole aivan kokonaan hävinnyt...
Oma veikkaus vemputtamisen/täristämisen aiheuttajaksi on viallinen vetonivel...Ja tässä tapauksessa se lienee jompi kumpi sisemmistä nivelistä (viisaammat vahvistakoot)...?Nivelet eivät äännä ajossa milläät tavalla, eivät ratti ääriasentoon käännettynä, eivätkä siltä väliltä...Onko noiden vetareiden kunnon arvioimiseksi mitään keinoa...?Vai voiko vian aiheuttaja olla jossain muualla...?Auto käytettiin viime vuoden loppupuolella katsastuksessa ja silloin kaikki tukivarret/puslat olivat timmissä kunnossa ja tätä vikaa ilmeni jo silloin...
Lisäksi maantieajossa suoraan ajettaessa, varsinkin tietyssä nopeudessa, alkaa auton ratti täristää...Molemmat vanteet (kesä/talvi) on käytetty useamman kerran tasapainotuksessa ja todettu ammattilaisen toimesta suoraksi, mutta täristys ei ole aivan kokonaan hävinnyt...
Oma veikkaus vemputtamisen/täristämisen aiheuttajaksi on viallinen vetonivel...Ja tässä tapauksessa se lienee jompi kumpi sisemmistä nivelistä (viisaammat vahvistakoot)...?Nivelet eivät äännä ajossa milläät tavalla, eivät ratti ääriasentoon käännettynä, eivätkä siltä väliltä...Onko noiden vetareiden kunnon arvioimiseksi mitään keinoa...?Vai voiko vian aiheuttaja olla jossain muualla...?Auto käytettiin viime vuoden loppupuolella katsastuksessa ja silloin kaikki tukivarret/puslat olivat timmissä kunnossa ja tätä vikaa ilmeni jo silloin...
Comment