Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 2.0E -94 vaihteiston irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 2.0E -94 vaihteiston irroitus

    Koitin haulla etsiä apuja mutta ei tärpännyt.

    Pitääkös laatikkoa irroittaessa ottaa pakoputki/pakosarja irti? Mitä muuta kannattaa irroittaa? Vetarit ja startti on irti, raidetankojen irroittamista kannatettiin parissa ketjussa. Vaihdekeppi tietty irti, pari sähköliitintä kuskin puolelta. Entäs sitten? Kytkimen letku irti, takakannakkeet laatikon kyljestä, kytkinkoppa irti koneesta ja laatikko syliin?

    Ehjää vaihteistoa saa tarjota, ilmoitus osto-osastolla

    #2
    Pitää ottaa pakoputki sarjasta. Raidetangot on tavannut olla pakko ottaa. Muuten ei mahdu tarpeeksi taakse, että tulisi pois kytkimestä akseli.
    Työsylinteri kannattaa ottaa lootasta irti eikä avata nestelinjaa, mutta muuten se menee just suunnilleen noin.

    Comment


    • #3
      Ok. Ei toi keli suosi tänään vaihteistojumppaa, vettä tulee.....

      Minkä moottorien perässä tuota laatikkoa on ollut? Ja onko vuosimallilla väliä, jos jostain löytyy vaihtolaatikko?

      Comment


      • #4
        Varaosa-auto hommattu, huomenna harjoitellaan irroitusta

        Comment


        • #5
          Lauantaina luovuttajasta kone+laatikko irti, tänään ajoautosta vaihteisto pois ja toinen tilalla. Laatuaikaa emännän kanssa koko viikonloppu :)

          Mikäs vaijerisysteemi muuten siellä laatikon takapäässä on? liittynee jotenkin kolariturvallisuusteen?
          Muuten meni vaihto kuin elokuvissa, ohjauskulmat on jostain syystä muuttuneet niin että renkaat kiljuu mutkissa, jarrutuksissa (ei lukkosellaisissa) ja esim. suojatien valkoisella osalla? Raidetangot oli sisäpäästä irti, ja iskarin alapää pyörännavasta molemmilta puolin. Mikäs tossa voi muuttua? Pystykallistus?

          Comment


            #6
            Mikäs vaijerisysteemi muuten siellä laatikon takapäässä on? liittynee jotenkin kolariturvallisuusteen?
            Nimenomaan. Taisi olla systeemi, joka nokkakolarissa vetää ratin kojelautaa kohti ja kiristää turvavöistä löysät pois. Kulmiin en osaa sanoa mitään, ei kai tuossa olisi teoriassa mikään voinut muuttua jos kaikki on kunnolla paikallaan?
            edit: aivan, hahmotin huonosti tuon keularakenteen. Niin se unohtuu nopeasti...
            Viimeksi muokannut taski; 16.4.2012, 14:35.

            Comment


              #7
              Jos tolpat olleet irti nilkoista, on siinä välissä sen verran klappia, että kulmat on saletisti vinksallaan. Ehkä joku millin osa voi tulla myös raidetankojen irroituksesta. Niitä ei kannatakaan ottaa toisistaan irti, ainoastaan ohjausvaihteesta pystypultit.

              Comment


                #8
                Vaijerisysteemi on nimeltään Procon-Ten. Programmed contraction-tension. :) Toimii kaiman kuvailemalla tavalla.

                Noista kulmista sen verran, että kuten porkkis tuossa jo mainitsikin, tolpan ja nilkan irrottaminen toisistaan aiheuttaa kulmien muuttumisen. Audin tapauksessa huomioitavaa, että kyseinen toimenpide muuttaa camber- mutta myös aurauskulmaa, koska ohjausvarsi on tolpassa. Pyörien suuntaus siis edessä.

                E: mainittakoon, että tuon renkaiden kiljumisen aiheuttaa todennäköisesti liiallinen auraus tai haritus. Kehotan välttämään autolla ajoa, mikäli renkaita tarvii säästellä. Kuluvat todella nopeasti kankaille mikäli oireilee noin reilusti.
                Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 16.4.2012, 11:34.

                Comment


                • #9
                  tänään opittua:
                  Jos raidetangon sisäpäät on ohjausvaihteen kynkän etupuolella renkaissa on haritusta n. 40 mm....

                  Oli aika ikävä ajella ja kuunnella kiljutaa. Ratti vielä hiukan vinossa, pitää viedä kulmien säätöön mutta lähempänä oikeeata ollaan kuin aamulla.

                  Comment

                  Working...
                  X