Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 2.0t vähän outo lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Siis saiko tuota pelkkää termostaattia 4E0 121 113 marmorilta? Ja hinta oli?
    Ja jos vielä senkin sais tietää löytyykö mistä päin autoa ja pystyykö poropeukalokin vaihtamaan eli tarviiko purkaa vielä kerran imusarja pois niinku siinä toisessa termarissa..

    Comment


    • #32
      Pari viestiä ylempänä on linkki ohjeisiin kuvineen päivineen. Tuossa vielä google translaattorin läpi. Nininet löytää tuolle 4E0 121 113:lle hinnaksi 32e joten eiköhän sen marmoriltakin johonkin hintaan saa.

      Tarvii itekkin tilata tuo ja kokeilla muuttuuko lämpiäminen nopeemmaksi.

      Comment


      • #33
        Marmorilla termostaattille jäi hintaa 40€ ja helpoiten ton vaihtaa alakautta, joten ei tarvi purkaa pois kuin pohjapanssari.

        Comment


        • #34
          No niin nyt on vaihdettu termostaatti 4E0 121 113 letkujen väliin ja heti rupesi lämpiämään paremmin ja lämmöt pysyy maantielläkin 90 asteessa.

          Osa maksoi marmorilla 38e ja ei aluksi uskonu että kyseisestä autosta semmoinen etes löytyisi. Ett ei ne ihan kaikkea tiedä siellä marmorillakaan..
          Tulipa sitt ihan turhaan moottorin kylkeen vaihdettua termari ja edullisesti vielä... :)

          Comment


            #35
            Mulla on 2.0tfsi (BGB?) samantyylistä vikaa... kierrokset kun nousee niin lämmöt on siinä 90c mutta heti kun on tyhjäkäynnillä niin laskee.
            Ajattelin että termari rikki, mutta empä ole varma onko tuossa jo kaksi eri termaria vai yksi?
            Marmorihan sen kertoo...

            Auto on itselle vasta 1,5 viikkoa vanha eikä ole vielä keriinyt tarkemmin perehtyä. Vikakoodejakaan en ole kerinnyt lukea :)
            Viimeksi muokannut Sabotaasi; 22.1.2014, 23:25. Perustelu: Typo

            Comment


              #36
              Ennen kuin alkaa availemaan termareita, olisi tilanne helposti tarkistettu; maantieajon jälkeen
              katkaisee sisäflektin puhalluksen ja tarkkailee lämpötilan muutosta tyhjäkäynnillä; jos ei ala
              laskemaan, tuskin termarissa on vikaa.
              - vallitsevilla 10-20 asteen pakkasilla moottorista ei riitä hukkalämpöä tyhjäkäynnillä, vaan
              moottorin lämpö väistämättä laskee.

              Oma kokemus on nokilekasta, jossa parhaimmillaan lämmöt nousee näillä keleillä n. 85 asteeseen
              maantiellä ja kaupunkinopeudessa putoaa alle 70 asteeseen varsin nopeasti. Tyhjäkäynnillä lämpö laskee
              jo 5 minuutissa lähemmäksi 50 astetta.

              Pari viikkoa sitten kun ulkolämpötila oli nollassa - plussalla muutaman asteen, moottorin lämmöt olivat tasaista 90 astetta, en usko että termari tästä olisi hajonnut.

              Muista autoista saman tyyppistä kokemusta; näin vain käy, kun lämpöä otetaan kabiiniin...

              Comment


                #37
                Jos termari on ehjä niin lämmöt ei heittele.

                Nokilekat on asia erikseen. Eihän ne lämpene vaikka ajais viikon putkeen...

                Comment


                  #38
                  Termari vaihdettu ja lämmöt ei enää heittele.
                  Mittari näyttää tasan 90c.

                  Comment


                  • #39
                    Kyllä mulla ainakin pysynyt joka Audi lämpösänä tyhjäkäynnillä ja joka paikassa vaikka ottaa lämppäriltä kaiken lämmön irti.

                    Comment


                      #40
                      Vanhanliiton krematorioissa sitä lämpöä riittääkin vähän eri tavalla.

                      Comment


                        #41
                        Termarin vaihdon jälkeen pistin merkille että tyhjäkäynti heijaa vähän. Eihän siinä mittän syy-seuraus juttu kyllä pitäis olla...?!?

                        Comment


                        • #42
                          Löytyin tälläinen ohje tuon toisen termarin vaihtoon sekä lisäksi tieto että ainakin DSG:llä tuolla on kaikkiaan kolme termaria eli kaksi näitä bypass termareita samalla koodilla 4E0 121 113. Manualissa ei ole tuota vaihteiston termaria eli sinä kaikkiaan kaksi ja muista automaateista en tiedä.

                          Itsellä on tuo toinen termari vielä vaihtamatta mutta osuu niin hyvin kuvaukseen hitaasta lämpenemisestä että vaihdettava on.

                          Edit: meinasin omaani tuon bypass termarin vaihtaa mutta selvisikin että kyseisessä autossa ei sellaista ole laisinkaan, pienen selvittelyn jälkeen löytyi tieto ettei noita bypass termareita turbon letkussa ole kuin AXX koneissa ja alkupään BWA:ssa, omani on suoralla letkulla.
                          Viimeksi muokannut jaripetteri; 28.9.2014, 14:54.

                          Comment


                          • #43
                            2,0 T koneessa on toinenkin termostaatti sähkövesipumpun jälkeen.
                            Se rikkinäisenä aiheuttaa juuri edellä mainittuja ongelmia.

                            Olisiko tästä apua?
                            [COLOR=#0066cc]Water hose thermostat with: . THERMOSTATE.[/COLOR]
                            (A3) Audi A3 Sportback
                            604 -505-.
                            (T59) 2.0L.

                            Comment


                            • #44
                              Mitenköhän nämä lämpöongelmat ratkesivat itse kullakin? Oliko vika päätermarissa vai noissa pienemmissä? Kun itse epäilen, että omassa 2.0 TFSI:ssä (2004) vika olisi noissa pienemmissä.

                              Comment


                                #45
                                No kokeile vaihtaa ensin ne pienimmät, sillähän se selviää. Pahasti näyttää kyllä sille, että orkkistermarienkin vaihtoväli on alle 100tkm. Tässä uutta termarisettiä odotellessa, vaikka just ne vajaa 5 vuotta sitten vaihdoin.

                                Comment


                                • #46
                                  Olisiko jollain linkata varaosahaku, joka toimii valmistenumerollla? Olisi sitten suurempi varmuus siitä, että omassa jääkaapissa on useampi termari.

                                  Comment


                                    #47
                                    Jos se on 0604 - 0505 valmistettu manuaalivaihteinen eli vuosimalli 2005, siellä on kaksi termaria. Dsg:n kanssa voi olla kolmas. 2004 vuosimallista 2.0 TFSI:tä ei taida olla olemassakaan muuten kuin datsunistien logiikalla käyttöönottopäivän mukaan ajateltuna.

                                    Tuo 2005 tfsi on sellainen protomalli, että siitä korjattiin samantien 06 vuosimalliin monta kohtaa konehuoneesta ja muualtakin. Sen takia varsinkin tarvikeosien varaosahakujen kannattaa olla tarkkana, että saa oikeat osat.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Kiitos vastauksesta. Oma auto on 12/2004 ja kun marmorilta kysyin, niin heidän vastauksensa oli, että "sulla on yksi termostaatti autossa ja sillä selvä". Mutta ilmeisesti ovat väärässä.
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 17.2.2021, 10:01. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                      Comment


                                        #49
                                        Kyllä siellä se pikkutermari pitäisi olla. Sähköiseltä kierrätyspumpulta lähtevässä letkussa. 06 vuosimallissa sitä ei enää sitten ole.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X