Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 -96 quattro - takapään paukahtelu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 b5 -96 quattro - takapään paukahtelu

    Haeskelin jo hakusanoilla "pamahdus" "kolahdus" ja "paukahdus" mutta pistetäänpä uusi aihe pystyyn kun mahollisuus on.


    Ongelma ilmenee:
    Ajaa ykkösellä ja päästää kaasun ylös mutta jättää vaihteen päälle, siinä vaiheessa kun auton vauhti alkaa hidastumaan, kuuluu takaapäin kohtuu kova paukahdus tai pamahdus. Ääni kuulostaisi tulevan jostain takavoimansiiron tietämiltä.

    Saman äänen saa aikaseksi kun pistää parkkiin ja pakittaa, siinä vaiheessa kun veto menee perille asti kuuluu ensin paukahdus. Pamahduksen jälkeen meno on äänetöntä ja ei nytkyttele kummempia. Kytkimen noston hellyydellä ei juuri vaikutusta ääneen, mitä hellempi kytkimen nosto, sitä pienempi ääni mutta aina kuuluu silti melkosen lujana.

    Em. hakusanoilla tuli vastauksia että vissiin jokin pusla tai perän kannatinkumi(?) rikki? Onko valistuneita ehdotuksia mistä ongelmaa lähteä etsimään?

    Saa myös ehotella päteviä ja asiansa osaavia hoitolaitoksia helsingin alueelta mihin tuon voisi sitten viedä jatkotukimuksiin ja uusia osia saamaan?

    #2
    Tarkennetaampa vielä kun hetken aikaa lisää paukutellut menemään tuola.

    Peruuttaessa , jos hiljaa peruuttaa, veto menee perille ja hyvin pakittaa, mutta jo kaasua painaa hiukankin enemmän kun juuri senverran että liikutaan, paukahtaa takapää. Kerran paukahtaa ja sitten menee hyvin. Peruutuksen jälkeen kun lähtee eteenpäin ja veto kytkeytyy eteepäin niin ei kuulu ylimääräisiä ääniä tässä kohtaa.

    Eteenpäin mennessä pamahdus kuuluu siis vain kun vaihde päällä nostaa kaasun ja kun nopeus alkaa laskemaan, kuuluu perästä samanalainen pamahdus.

    Comment


    • #3
      Itsellä helpotti vanhassa quattrossa kun vaihdon Redlinen Shockproof heavyt perään. Väljäähän siellä siis jossain on, mutta tolla sai apua hiukan ja kohtuu vaivalla.

      Comment


        #4
        Väljä takapään vetonivel paukkuu aikalailla, eikä yleensä ole johdonmukainen.

        Comment


        • #5
          Voiko tuo takavetarin sisänivel jurrata liikkeellelähdössä?

          Comment


            #6
            Jurrata ? Täristää ? Ei voi jos kyse liikkeellelähdöstä.
            Viimeksi muokannut Sleepy2; 18.4.2012, 12:03.

            Comment


            • #7
              Mitäpä jos menisit johonkin pajalle ja nosturilla auto ylös ja vähän kangella vääntelee perän ja laatikon kannatinkumeja, niin eiköhän ala selviämään jotain! Tuohon operaation menee max. 10 min.

              Comment


                #8
                Jepjep. Pitääpä tässä lähiaikoina koittaa saada tuo ilmaan niin näkee paremmin. Raportoin kun tiedän lisää, eipä se ihme jos sieltä joku paikka repsahataa kun kohta 400k mittarissa :D Kiitti vinkeistä anyway!

                Comment


                • #9
                  Voiko tuo takavetarin sisänivel jurrata liikkeellelähdössä?
                  Jurrata ? Täristää ? Ei voi jos kyse liikkeellelähdöstä.
                  No tuollasta helvetinmoista tärinää piti heti, kun veto tuli päälle ja rengas liikahti. Kävin näyttämäs Käyttöauton nosturilla ja löysivät revenneen suojakumin ja pitkä välys sisemmässä nivelessä. Kyseessä siis takavetari.

                  Comment


                  • #10
                    Itellä pamahtelee perässä joku samaan tyyliin. Tänään huomasin paikallaan vaihteita räplätessä, että kakkosen laittaa päälle niin 2 sekunnin viiveellä kuuluu sellainen vaimea Tum!" pamahdus" perästä Aivan kun subwoofer tömähtäis. Sitten juurikin ajaessa esim 4 vaihteella kiihdyttää ja höllää niin parin sekunnin viiveellä kuuluu jälleen tum! Katsellaan mikä sieltä antautuu, korjataan sitten. Original osat ne siel vaan kaipaa vaihtojumppaa..

                    Comment


                    • #11
                      Omasta autosta on ainakin toisesta takavetarista ulomman murroksen boori sokka poikki, eli vetari pääsee liikkumaan pitkittäis suunnassaan vapaasti kun sen pitäisi liikkua vaan sisäpäästä joustoissa. Olen lähes 100% varma että tumpsahdus tulee siitä. Käyköhän tuohon -98 1.8i passatin etuvetarin sokka? Pitäs koettaa vaihtaa joku päivä.

                      Comment


                        #12
                        Tulee paremmissa kumiseteissä mukana.

                        Comment


                          #13
                          Takavetarihan se sitten oli. Levisi parikilometria ennen nosturia :D Ainakaan vielä ei muuta vikaa ole ilmennyt. Loppuajasta alko kuulua epämääräsitä kolinaa myös kiihdyttäessä.

                          Comment

                          Working...
                          X