Ei mitään hajua millon nuo on vaihdettu. Luultavammin jo hetki. Näkeeks tulppienjohdoista kuinka selvästi et onko ne hajalla?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 200 nykii. Missä vika? Ja päästöt/katalysaattori kysymys.
Collapse
X
-
Jos eritysvastuksessa on häikkää, ei Ohmit paljasta mitään, lyö kuoren läpi kanteen tai toiseen johtoon.
Jos johdot tuntuu jäykiltä, niin uusiksi koko satsi. Tepolta saanee nopsaan. Pyörijä tai kansi jos on kulunut niin vaihtoon. Pyörijä on sitten liimattu kiinni ja varaosapuljut tarjoaa aina väärää oksaa siihen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viestiEi mitään hajua millon nuo on vaihdettu. Luultavammin jo hetki. Näkeeks tulppienjohdoista kuinka selvästi et onko ne hajalla?
Comment
-
En kyllä usko että tuo sytytysjärjestelmään liittyy. Se kiihtyy ihan "normaalisti" sinne 7000rpm joka vaihteella, mutta siis todella hitaasti koska turbo käytännössä kokonaan poissa pelistä.
Comment
-
Mitä helvettiä tuutte angstaamaan tänne. Kuka porkkis sano että en noudata neuvoja? Helvetti et ketuttaa :)Viimeksi muokannut HallaMaster; 8.6.2012, 19:48.
Comment
-
Mitä helvettiä tuutte angstaamaan tänne. Kuka porkkis sano että en noudata neuvoja? Helvetti et ketuttaa.
Minäkin olen tainnut tuosta kuuntelemisesta myös joskus mainita. Ei me sitä sinun autoa tulla korjaamaan hyviä neuvoja, ehkä pystymme antamaan.
Vielä kerran, jos menisi perille?
Korjaa ahtovuodot. Lue vikakoodit.
Käy läpi sivusto http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ng/20vtecu.htm lue http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_111.PDF ja tutustu autosi tekniikkaan.
Vanhan erikoisauton omistaminen vaatii paneutumista ja harrastuneisuutta. Sitä nyt tarvitaan. Voit siis lukea ne koodit itsekin.
Comment
-
(Lambda & muut)anturit, ahto/imuvuodot, vääränlaiset sytytystulpat(vääränkokonen kärkiväli = sytkä hutiin sen verran, että voi manifestoida ongelmaa nimenomaan korkeilla kierroksilla), vialliset (tulppien & muiden sähköhimmeleiden)johtosarjat... Take your pick, ja tervetuloa Audi-arkeen.
Comment
-
Kyllä minä tiedän, että herrat ruudun toisella puolella varmasti osaa ja tietää enemmän kun minä. Ja jokaisen neuvon olen käynyt läpi ja lukenut sivustot läpi. Paitsi että eka linkki ei toimi. Ketuttaa vaan tommoset "Lue ja tee mitä käsketää" kommentit, kun oon jo tehny kaikki mitä pystyn itse ja räplänny autoo joka v*tun ilta töitten jälkeen. No nyt se aloin minä angstaamaan :) Mutta siis joo koittakaa ymmärtää ny. Eka turbo audi alla ja alkuun tää on tämmöstä kyselyä kokoajan. Arvostan toki kaikkia neuvojanne.
Comment
-
Oisko se kuitenkin, niin kun yön yli nukkuu ja asioita aamusella mietiskelee, niin saattaapi joskus asiat sujuakin.
Korostan tuota "joskus", ei aina mene niinkuin elokuvissa ja viat ahdistaa, itse juuri äskettäin laitoin "PikkuMyyn" maailmalle, kun alkoi temppuileman ja meikää ahistamaan.
No nyt on tämä toinen ahistus sitten "kiusana".
Kyllä se siitä kuntoon tulee, kun kuitenkin sulla tuo työkalu tuntuu pysyvän kädessä. Eikä herneitä;)
Comment
-
Missähän se sijaitsee. Tää vag- ohjelma, kun on saksaksi vai saako tuota muutettua jostakin suomeksi / ladattua suomenkielisen version? Itse en kyllä löytänyt.
Edit: Ja joo, onhan tässä viikonloppu aikaa liata kädet. Tähän mennessä kaikki mitä on purettu, on saatu myös kasaan. Mutta tehdäänpä tuo N75 putsaus nyt alkuun ainakin uudestaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja HallaMasterEn kyllä usko että tuo sytytysjärjestelmään liittyy. Se kiihtyy ihan "normaalisti" sinne 7000rpm joka vaihteella, mutta siis todella hitaasti koska turbo käytännössä kokonaan poissa pelistä.
Oliko ne vikakoodit jo katottuna? Jos on jonkun anturin takia vikatilassa, luulisi generoivan vikakoodinkin. Löytyisi nopeammin syyllinen.
Comment
-
Perhana ku kellään muulla ei ole päätä tähän, paitsi Laakkosella. Kai se pitää siellä käydä sitten.
Comment
-
Juuh, ei tarvi mennä kaukoselle sittenkään. Kaverilla laitteet. Palataan asiaan kun koodit luettu.
Comment
-
Dodiiin! Nyt on vikakoodit luettu ja tämmöset tuli:
00513 - Engine Speed Sensor G28
00519 - Intake manifold pressure sensor G71
Jos oikein ymmärrän ensimmäinen tulee aina jos auto ei ole liikkeessä ja ei ole vakava.
Mutta mikäs toi jälkinmäinen on? MAP-anturi kenties?
Comment
-
Juu siis se koodi oli kokonaisuudessaan tuommoinen. Saako tota MAP:ia putsattua jotenkin vai ihan uusi tilaukseen? Ja missä se sijaitsee?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viestiDodiiin! Nyt on vikakoodit luettu ja tämmöset tuli:
00513 - Engine Speed Sensor G28
00519 - Intake manifold pressure sensor G71
Jos oikein ymmärrän ensimmäinen tulee aina jos auto ei ole liikkeessä ja ei ole vakava.
Mutta mikäs toi jälkinmäinen on? MAP-anturi kenties?
edit:
Symptom:
00519
Intake manifold
pressure sender
G71
-Signal too small
-Signal too large
-Control difference
Possible fault conditions:
-Vacuum line from intake manifold to J220 interrupted, blocked, kinked or crimped
-Liquid separator in hose line from intake manifold to J220 full of liquid
-Blow off valve faulty
-Solenoid valve for boost pressure limiter
Problem symptom:
-Poor performance
Actions:
-Check / drain vacuum lines of liquid separator
-Test solenoid valve for boost pressure limiter
-Test turbocharger
Edit2: Niin ja ihan ensimmäisenä tarkasta sen sensorin liitännät - vähän sitruunahappoa peliin jne... Riippuen moottorikoodista, joissain son ecun sisällä, toisissa coolerin/imusarjan kyljessä - käyttäköön hakua hän :)
Comment
-
Pitää vielä sanoa semmonen että kun nollattiin koodit ja lähin ajamaan välissä niin ensimmäisen kiihdytyksen auto pelasi normaalisti, mutta sen jälkeen ei mitään eloa. Onkoha tuosta apua?
Comment
-
Comment