Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200 nykii. Missä vika? Ja päästöt/katalysaattori kysymys.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ei mitään hajua millon nuo on vaihdettu. Luultavammin jo hetki. Näkeeks tulppienjohdoista kuinka selvästi et onko ne hajalla?

    Comment


    • #32
      Ei näe päällepäin välttämättä., muuta kun mittailemalla ohmeja voi jotain selkoa saada. Kaikissa pitäisi olla suurinpiirtein samat.

      Comment


      • #33
        Jos eritysvastuksessa on häikkää, ei Ohmit paljasta mitään, lyö kuoren läpi kanteen tai toiseen johtoon.

        Jos johdot tuntuu jäykiltä, niin uusiksi koko satsi. Tepolta saanee nopsaan. Pyörijä tai kansi jos on kulunut niin vaihtoon. Pyörijä on sitten liimattu kiinni ja varaosapuljut tarjoaa aina väärää oksaa siihen.

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viesti
          Ei mitään hajua millon nuo on vaihdettu. Luultavammin jo hetki. Näkeeks tulppienjohdoista kuinka selvästi et onko ne hajalla?
          Käyt iltasella kattelemassa lyökö läpi - helpoin tapa todeta. Samassa kannattaa tsekata että tulpille asti tulee kipunaa.

          Comment


          • #35
            En kyllä usko että tuo sytytysjärjestelmään liittyy. Se kiihtyy ihan "normaalisti" sinne 7000rpm joka vaihteella, mutta siis todella hitaasti koska turbo käytännössä kokonaan poissa pelistä.

            Comment


            • #36
              Taitaa olla ihan turha neuvoa, kun et kerran neuvoja noudata.

              Comment


              • #37
                Mitä helvettiä tuutte angstaamaan tänne. Kuka porkkis sano että en noudata neuvoja? Helvetti et ketuttaa :)
                Viimeksi muokannut HallaMaster; 8.6.2012, 19:48.

                Comment


                • #38
                  Mitä helvettiä tuutte angstaamaan tänne. Kuka porkkis sano että en noudata neuvoja? Helvetti et ketuttaa.
                  Ei täällä kukaan "angstaa"... Taitaa kuulua avaimien kilinää pikku hiljaa? Joitakin perusasioita on syytä opiskella. Katoitko turbon siipiä samalla, kun painetestiä suorittelit?
                  Minäkin olen tainnut tuosta kuuntelemisesta myös joskus mainita. Ei me sitä sinun autoa tulla korjaamaan hyviä neuvoja, ehkä pystymme antamaan.

                  Vielä kerran, jos menisi perille?

                  Korjaa ahtovuodot. Lue vikakoodit.
                  Käy läpi sivusto http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ng/20vtecu.htm lue http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_111.PDF ja tutustu autosi tekniikkaan.

                  Vanhan erikoisauton omistaminen vaatii paneutumista ja harrastuneisuutta. Sitä nyt tarvitaan. Voit siis lukea ne koodit itsekin.

                  Comment


                  • #39
                    (Lambda & muut)anturit, ahto/imuvuodot, vääränlaiset sytytystulpat(vääränkokonen kärkiväli = sytkä hutiin sen verran, että voi manifestoida ongelmaa nimenomaan korkeilla kierroksilla), vialliset (tulppien & muiden sähköhimmeleiden)johtosarjat... Take your pick, ja tervetuloa Audi-arkeen.

                    Comment


                    • #40
                      En millään haluais asiaan puuttua, mutta tässä vuosien varrella huomannu, että tuo nimim. porkkis (ja moni muukin tähän postannu) taitaa tietääkin jotain noista asioista, eli korva kuulolle vaan ja ei kannatta hermoilla.

                      Kyllä sitä asialliselle aina on apua löytynyt.

                      Comment


                      • #41
                        Kyllä minä tiedän, että herrat ruudun toisella puolella varmasti osaa ja tietää enemmän kun minä. Ja jokaisen neuvon olen käynyt läpi ja lukenut sivustot läpi. Paitsi että eka linkki ei toimi. Ketuttaa vaan tommoset "Lue ja tee mitä käsketää" kommentit, kun oon jo tehny kaikki mitä pystyn itse ja räplänny autoo joka v*tun ilta töitten jälkeen. No nyt se aloin minä angstaamaan :) Mutta siis joo koittakaa ymmärtää ny. Eka turbo audi alla ja alkuun tää on tämmöstä kyselyä kokoajan. Arvostan toki kaikkia neuvojanne.

                        Comment


                        • #42
                          Multivika aka. multifunctionsensor? Se jos brakaa, niin peruspainelle taitaa boksi mennä(0.5bar).

                          Comment


                          • #43
                            Oisko se kuitenkin, niin kun yön yli nukkuu ja asioita aamusella mietiskelee, niin saattaapi joskus asiat sujuakin.

                            Korostan tuota "joskus", ei aina mene niinkuin elokuvissa ja viat ahdistaa, itse juuri äskettäin laitoin "PikkuMyyn" maailmalle, kun alkoi temppuileman ja meikää ahistamaan.

                            No nyt on tämä toinen ahistus sitten "kiusana".

                            Kyllä se siitä kuntoon tulee, kun kuitenkin sulla tuo työkalu tuntuu pysyvän kädessä. Eikä herneitä;)

                            Comment


                              #44
                              kun yön yli nukkuu ja asioita aamusella mietiskelee, niin saattaapi joskus asiat sujuakin
                              Ja jos kerran jo kaiken on kokeillut/yrittänyt, niin sitten paluu lähtöruutuun ja steppi kerrallaan uudestaan ajatuksella ja maltilla.

                              Comment


                              • #45
                                Missähän se sijaitsee. Tää vag- ohjelma, kun on saksaksi vai saako tuota muutettua jostakin suomeksi / ladattua suomenkielisen version? Itse en kyllä löytänyt.

                                Edit: Ja joo, onhan tässä viikonloppu aikaa liata kädet. Tähän mennessä kaikki mitä on purettu, on saatu myös kasaan. Mutta tehdäänpä tuo N75 putsaus nyt alkuun ainakin uudestaan.

                                Comment


                                • #46
                                  Jos etkaa meinaat, niin päävalikosta valitset audi ja ylävalikoista vasemmanpuoleisin alakuvake ja sieltä sprachauswahle-valikosta english/swedish - taitaapi olla lähinnä härmää nuo mitä löytyy.

                                  Multivikasensori on ylävesiletkun liitoksessa, hard to miss :)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster
                                    En kyllä usko että tuo sytytysjärjestelmään liittyy. Se kiihtyy ihan "normaalisti" sinne 7000rpm joka vaihteella, mutta siis todella hitaasti koska turbo käytännössä kokonaan poissa pelistä.
                                    Otsikossa ja avausviestissä on vaan maininta siitä nykimisestä. Voi aiheuttaa sekaannusta.

                                    Oliko ne vikakoodit jo katottuna? Jos on jonkun anturin takia vikatilassa, luulisi generoivan vikakoodinkin. Löytyisi nopeammin syyllinen.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Perhana ku kellään muulla ei ole päätä tähän, paitsi Laakkosella. Kai se pitää siellä käydä sitten.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Perhana ku kellään muulla ei ole päätä tähän, paitsi Laakkosella. Kai se pitää siellä käydä sitten.
                                        Vie toki laakkoselle se voikin olla paras ratkaisu kohdallasi.
                                        Minun neuvot kyllä sinun kohdalla loppuvat tähän lauseeseen.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Juuh, ei tarvi mennä kaukoselle sittenkään. Kaverilla laitteet. Palataan asiaan kun koodit luettu.

                                          Comment


                                          • #51
                                            2x2 -adaptereita saa muistaakseni ainakin Elekmalta ja OBD-kamaa myyvistä puljuista. Maksaa parin kympin pintaan ja sen jälkeen istuu ihan mikä vaan OBD-lukija.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Dodiiin! Nyt on vikakoodit luettu ja tämmöset tuli:

                                              00513 - Engine Speed Sensor G28
                                              00519 - Intake manifold pressure sensor G71

                                              Jos oikein ymmärrän ensimmäinen tulee aina jos auto ei ole liikkeessä ja ei ole vakava.
                                              Mutta mikäs toi jälkinmäinen on? MAP-anturi kenties?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Juu eka tulee kun moottori ei ole käynnissä. Toinen tarkoittaa MAP:ia. Ei ollut tarkempaa kuvausta vikakoodista?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Ohho kappas kehveliä.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Juu siis se koodi oli kokonaisuudessaan tuommoinen. Saako tota MAP:ia putsattua jotenkin vai ihan uusi tilaukseen? Ja missä se sijaitsee?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viesti
                                                      Dodiiin! Nyt on vikakoodit luettu ja tämmöset tuli:

                                                      00513 - Engine Speed Sensor G28
                                                      00519 - Intake manifold pressure sensor G71

                                                      Jos oikein ymmärrän ensimmäinen tulee aina jos auto ei ole liikkeessä ja ei ole vakava.
                                                      Mutta mikäs toi jälkinmäinen on? MAP-anturi kenties?
                                                      Vähän semmoi "I told you so"-olo :D Mutta jottei ilkeilyä, niin hyvä että sait osviittaa ja vikakoodit haltuun :)

                                                      edit:
                                                      Symptom:
                                                      00519
                                                      Intake manifold
                                                      pressure sender
                                                      G71
                                                      -Signal too small
                                                      -Signal too large
                                                      -Control difference

                                                      Possible fault conditions:
                                                      -Vacuum line from intake manifold to J220 interrupted, blocked, kinked or crimped
                                                      -Liquid separator in hose line from intake manifold to J220 full of liquid
                                                      -Blow off valve faulty
                                                      -Solenoid valve for boost pressure limiter

                                                      Problem symptom:
                                                      -Poor performance

                                                      Actions:
                                                      -Check / drain vacuum lines of liquid separator
                                                      -Test solenoid valve for boost pressure limiter
                                                      -Test turbocharger



                                                      Edit2: Niin ja ihan ensimmäisenä tarkasta sen sensorin liitännät - vähän sitruunahappoa peliin jne... Riippuen moottorikoodista, joissain son ecun sisällä, toisissa coolerin/imusarjan kyljessä - käyttäköön hakua hän :)
                                                      Viimeksi muokannut jabis; 13.6.2012, 19:36. Perustelu: Lisätietoa koodista

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Pitää vielä sanoa semmonen että kun nollattiin koodit ja lähin ajamaan välissä niin ensimmäisen kiihdytyksen auto pelasi normaalisti, mutta sen jälkeen ei mitään eloa. Onkoha tuosta apua?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Vikatilaan heittää siis. Bypassin vois tarkistaa ja ei varmaan pahaa tekis vaihtaa N75. Tuo MAP ei ihan herkästi hajoa, jotan oletetaan että se on viimeinen vaihtoehto. Oiskohan tässä nyt ongelmana lievä yliahtaminen, ja siitä seuraava vikatila?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Tai sitten vois vaan kiinnittää sen helvetin letkun joka menee sinne helvetin boksille. Tai vaihtoehtosesti varmistua ettei se sama helvetin letku ole lutussa mistään.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              porkkis mitähän letkua meinaat, väännäppä rautalangasta juntille.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X