Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Hei
Huoltomanuaali kertoo seuraavaa: Uusi kannenpultit, ovat kertakäyttöisiä, sen jälkeen
Vaihe 1, kiristä 40 Nm
Vaihe 2, kiristä 60 Nm
Vaihe 3, kiristä 180 astetta
Vaihe 4, käytä moottori 50 asteiseksi
Vaihe 5, kiristä 90 astetta
Vaihe 6, aja 1000 km
Vaihe 7, kiristä 90 astetta
Pulttijärjestys moottoria edestä katsottuna, kannen vasemman puolen pultit siivapyörästä taaksepäin seuraavasti: 9, 5 ,3, 1, 7, ja 11.
Oikea puoli taasen :12, 8, 2, 4, 6, ja 10
Ei näköjään ihan minuutissa tehty homma, saattaapi mennä toinenkin.
Muljahtipa tuossa mieleen että tuo em. koskee puhaltimella varustettua moottoria. Etsinpä vielä
sen vapaastihengittävän tiedotkin näytille, siinä on muistaakseni kaksi omituisuutta lisää.
Joo, löytyipä nuo toisetkin tiedot. Vapaastihengittävässä ei tarvitse välttämättä uusia pultteja.
Kiristysmalli sama kuin edellä, paitsi pulttien 11 ja 12 kohdalla.
Pultti 11:
Vaihe 1: 50 Nm, Vaihe 2: 70 Nm, Vaihe 3: 90 Nm, Vaihe 4: moottori + 50 as. , Vaihe 5: 90 Nm
Vaihe 6: aja 1000 km, Vaihe 7: avaa 30 astetta ja kiristä 90 Nm.
Pultti 12:
Vaihe 1: 40 Nm, Vaihe 2: 60 Nm, Vaihe 3: kiristä 180 astetta, Vaihe 4 moottori +50 as.
Vaihe 5: 90Nm, Vaihe 6: aja 1000 km, Vaihe 7: kiristä 90 astetta
Jospa joku keksisi /tietäisi hyvän tieteellisen selityksen moiselle kiristysmallille. Jotenkinhan se on laskettu kai että tuollaisella kansi pysyy suorana ja tiiviinä. :)
Kiitti. Käytän tuota ohjeena, kunhan pääsen alkuviikosta konetta kasamaan. Täytyy kyllä todeta, että on melko monivaiheinen. Kait siitä sitte tulee hyvä...
Comment