Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

20tkm ajettu kytkinlevy alkoi luistamaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 20tkm ajettu kytkinlevy alkoi luistamaan

    Joo eli vajaa 20 tonnia ajettu kytkin on biturbossa paikallaan ja se alkoi luistaa pikku piikillä ihan vittuna. Onko tuo kampuran stefa muutoin vaihdettavissa kuin vaihdelaatikkojumpalla? asialla olis kiirusta kun olen autoa viemässä porkkikselle ohjemointiin ja tuolla setillä tullee kyllä luistamaan sata varmaan. kuinka paljon kytkin yleensä kärsii rivetä ennen kuin se pilalla on? ja entäs minkälaiset takuut noissa kytkimissä on jos sattuis että olisi vaikka valmistevika ja pinnat lähteneet kävelemään? Ja siis oletan nyt että se stefa vuotaa koska öljyä häviää moottorista mutta ei vuoda lammikoksi asti

    #2
    Mitä tarkoittaa rivetä? Stefa on vauhtipyörän alla, joten vauhtipyörä pitää irroittaa. Joten moottori tai laatikko pois. En kyllä jaksa uskoa, että öljyä kovin paljoa kytkimeen pääsee, vaikka stefa vuotaisikin. Levy on kuitenkin eri puolella vaihtipyörää.

    Comment


      #3
      Takapään stefan vuoto pitäisi kyllä näkyä laatikon ja koneen välistä. Mutta niinkuin Pasi sanoi, tuskinpa se kytkinlevylle pääsee. Voihan se konekin syödä öljyä, ei sen tarvitse ulos valua.

      Mikä kytkin noin pian antautui? Ja millä tehoilla/väännöillä?

      Comment


        #4
        Ei kyllä koneen takastefa tosiaan helpolla vuoda öljyjä kykälevylle asti. Sotkee kyllä varmasti kytkinkoppaa ja asetelmaa myöden paikat, mutta on kyllä sellaista majoneesia lopputulos, että ei helposti ulos vuoda BTST.

        Kykälevylle pääsee todella hankalasti öljyt, se kun on kumminki siellä umpireunaisen asetelman ja vauhtipyörän välissä jemmassa, eikä pääse myöskään minkään vauhtipyörän saati asetelman kitkapinnalle öljy myöskään.

        Comment


        • #5
          joo ihan vakio tehoilla 184 kw ja 350nm väännöillä. Boschin setti huoltokirjan mukaan itse olen vasta autolla kerennyt sen 15 tonnia ajaa. kait se kumminkii täytynee aukasta ja kattoo mikä sieltä on paskana..


          EDIT: riveeminen = luistaa

          Comment


            #6
            Riveäminen = puuveneen tiivistäminen.

            Muutenkin kaikki murreilmaisut voisi jättää noin niinkuin yleisemminkin viesteistä vallan pois, ne kun eivät ole mitenkään yksiselitteisiä muiden murrealueiden asukkaille.

            Comment


              #7
              Kyllä se öljy sinne levylle asti pääsee, jos sitä tarpeeksi kytkinkopassa pyörii. Näkyy kyllä vuotona laatikon ja koneen välistä.

              Comment


                #8
                Saattaisin etsiä vikaa myös kantavasta painelaakerista tai työsyölinteristä.

                Comment


                  #9
                  Mites jos loota on ylitäytetty mahdollisen öljynvaihdon aikana? Voiko tirskua sieltä kytkimeen?

                  Comment


                  • #10
                    Jos vuotaa öljyä niin paljon, että näkyy tikussa. Jättää varmasti myös lätäkön alleen. Veikkaan että öljy kuluu muista syistä.

                    VAGineissa on yleensä vauhtipyörän pultit laipasta läpi. Jos pultti löysällä tms. ajautuu öljy tyypillisesti levyn kitkapinnoille (keskipako levittää ulospäin > kytkimelle). Jos taas stefa vuotaa. Leviää öljy vp:n takaa kopalle, ja jos sitä sieltä valuu levylle asti, niin varmasti myös valuu uloskin.

                    Jos laatikon huohotin on tukossa, tai kytkinakselin laakeri finaalissa, saattaa vuotaa kytkinakselin stefasta kytkinakselia pitkin levylle.

                    Ei kai ole tapana lepuuttaa vasenta jalkaa kytkinpolkimella?

                    Comment

                    Working...
                    X