Nyt meni täältäkin Audifinns-neitsyys että poksahti! Olen nyt pidemmän aikaa etsinyt foorumilta, josko jollain olisi ollut vastaavanlaisia ongelmia, mutta ratkaisua en ole vielä löytänyt.
Tuotatin Saksanmaalta vuosi sitten keväällä 126tkm ajetun A3 2.0TDI 103kW quattron. Tällä hetkellä 151tkm. Näppärä peli, mutta kun siirryttiin kesärajoituksiin niin huomasin, että n.2100rpm-2200rpm kierrosten kohdalla kuuluu auton takaosasta infernaalista jylinää. Ääni siis kuuluu veto päällä, selkeiten juuri 5.- ja 6.-vaihteilla kaasua painettaessa. Heti kun kaasun vapauttaa niin ääni loppuu. Huollossa totesivat, että se vika esiintyy kyllä kaikilla vaihteilla. Ääni esiintyy myöskin herkemmin kun on enemmän painoa päällä. Ohjaus tai auto muutenkaan ei äänen aikana kummemmin tärise tms joten viittaisi todennäköisesti jonkinlaiseen resonointiin.
Auto on käynyt niin Audin kuin Boschinkin merkkihuollossa sekä kahdella muulla pajalla tsekattavana ja kukaan ei ole löytänyt vikaa. Moottorin kumityynyt on katsottu, kuin myös laakerit, akselit jne sekä katit ja lämpöpellit. Boschin huolto epäili pakosarjan äänenvaimenninta, joka siihen vaihdettiin tuloksitta. Jylinä jatkuu. Merkkihuolto epäili kaksoismassapyörää, mutta eikös silloin myös tyhjäkäynnillä pitäisi jotain oireita löytyä? Jylinä tulee selkeästi auton takaosasta. Alkaa olemaan vitsit vähissä ja ei huvittaisi laittaa vielä toista tonnia tuohon kaksoismassapyörään.
Ja ainiin! Tuostahan oli callbacki juurikin tuon kaksoismassavauhtipyrörän johdosta aikoinaan ja tietojen mukaan yksilö oli käynyt tsekattavana saksanmaalla ilman toimenpiteitä, eli ei pitäisi kyllä se olla. Löytyykö keneltäkään neuvoja/veikkauksia mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Tuotatin Saksanmaalta vuosi sitten keväällä 126tkm ajetun A3 2.0TDI 103kW quattron. Tällä hetkellä 151tkm. Näppärä peli, mutta kun siirryttiin kesärajoituksiin niin huomasin, että n.2100rpm-2200rpm kierrosten kohdalla kuuluu auton takaosasta infernaalista jylinää. Ääni siis kuuluu veto päällä, selkeiten juuri 5.- ja 6.-vaihteilla kaasua painettaessa. Heti kun kaasun vapauttaa niin ääni loppuu. Huollossa totesivat, että se vika esiintyy kyllä kaikilla vaihteilla. Ääni esiintyy myöskin herkemmin kun on enemmän painoa päällä. Ohjaus tai auto muutenkaan ei äänen aikana kummemmin tärise tms joten viittaisi todennäköisesti jonkinlaiseen resonointiin.
Auto on käynyt niin Audin kuin Boschinkin merkkihuollossa sekä kahdella muulla pajalla tsekattavana ja kukaan ei ole löytänyt vikaa. Moottorin kumityynyt on katsottu, kuin myös laakerit, akselit jne sekä katit ja lämpöpellit. Boschin huolto epäili pakosarjan äänenvaimenninta, joka siihen vaihdettiin tuloksitta. Jylinä jatkuu. Merkkihuolto epäili kaksoismassapyörää, mutta eikös silloin myös tyhjäkäynnillä pitäisi jotain oireita löytyä? Jylinä tulee selkeästi auton takaosasta. Alkaa olemaan vitsit vähissä ja ei huvittaisi laittaa vielä toista tonnia tuohon kaksoismassapyörään.
Ja ainiin! Tuostahan oli callbacki juurikin tuon kaksoismassavauhtipyrörän johdosta aikoinaan ja tietojen mukaan yksilö oli käynyt tsekattavana saksanmaalla ilman toimenpiteitä, eli ei pitäisi kyllä se olla. Löytyykö keneltäkään neuvoja/veikkauksia mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Comment