Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urs4 2.2tq automaattilaatikko vika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • urs4 2.2tq automaattilaatikko vika

    Tervehdys en löytänyt juuri oikeaa vikaa omaan ongelmaani. Eli kaverilla on tommonen S4 -94 2.2tq automaatilla siinä rupes pelleilemään automaatti laatikko. Vaihtaessa 2.vaihteelta 3.vaihteelle pätkäsee ja kolmonen ei mene päälle sen jälkeen nykäisee tosi terävästi kun koittaa vaihtaa pienempää ei tunnu menevän päälle. Antaa vikakoodin
    Control Module Part Number: 4A0 927 156 L
    Component and/or Version: AG4 GETRIEBE 01F D87
    Software Coding: PMC 0
    Work Shop Code: 0260002201
    1 Fault Found:
    00652 - Gear Monitoring
    16-00 - Signal Outside Specifications

    Samaan aikaan kun aikamme ajeltiin ja nollailtiin vikaa pois teki sen että kaikki vaihteen osoitin valot rupes palamaan koko ajan. Silloin vikakoodi 00529 - Engine Speed Signal Missing
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    Hieman ihmettelin myös sitä kun nopeus nousi yli 30 ei ohjain laitteeseen saanut enää yhteyttä. Tämä ilmeisesti normaalia? Vika alunperin ilmaantunut sen jälkeen kun abs jarrujen sulake oli ollut pois paikoiltaan. Jos oikein osasin lueskella laatikolta niin kaikilta pyöriltä tuli järkeenkäypiä nopeus tietoja. Osaako kukaan sanoa mikä vois olla vikana vai joutuuko jo laatikon vaihtoon?

  • #2
    Juu, mun autohan tässä ruodittavana..
    Alkujaan aski toimi normaalisti, tosin joskus kepittämisen jälkeen matka-ajoon siirtyessä neloselle vaihtaminen hieman viiveellistä, siis kolmosella kymmenkunta sekuntia ylimääräistä pitempään, normiajon jäljiltä vaihtoi normaalisti neloselle, ajattelin tuon olevan normaalia?
    Sittempä satuin eräässä tilanteessa nappaamaan abs sulakkeen irti ja kiihdyttämään rivakasti 3:lla jolloin kakkosen jälkeen tuli "tyhjää", seisahduin siis pakosta, sammutin auton ja laitoin sulakkeen paikalleen, auto käyntiin ja tuntui toimivan normaalisti...tästä suoraan radalle kepittämään 30minsaks josta en ole varma pelasko aski ok. Tämän jälkeen siis ongelman havaitsin, eli askin kun pitäisi vaihtaa kolmoselle niin menee vikatilaan ja sen jälkeen askin määrittämänä eteenmeno vaihteena 2 vaihde, siis paikaltaan lähtien vain kakkonen, toki pakki toimii, aski tuossa vikatilassa vaihtaa pakille kolahaen kuten kakkoselta hiljentäessä hieman kolahtaa aivan kun meinaisi vaihtaa pienempää mutta kolauttaa takaisin kakkoselle, kuten myös kolmoselle yrittää vaihtaa hieman nytkähtäen palaten kakkoselle ilman että käy kolmosella. Vikatila nollaantuu virrat poistamalla ja tulee takaisin ajonopeudessa kun pitäisi kytkeä kolmois vaihteen, pakkokakkosella voi ajaa maailmantappiin ilman vikatilaa, jolloin ykkönen ja kakkonen toimii.
    Vikakoodina siis:
    00652 - Gear Monitoring
    16-00 - Signal Outside Specifications
    Eräs monista vikakoodin aiheuttajista olisi öljymäärä, aski toimii muuten ok, eikä ole vuotanut ulos, lisäsin 5dl ölppää, ei vaikutusta.

    Muutaman kerran heti virtanollauksen jälkeen nyt kovemmin d:llä kiihdyttäessä viskannut kakkosen jälkeen askin vapaalle, tuolloin vaihdevalitsinnäytössä kaikkien vaihteiden valot palaen ja sen jälkeen vikakoodina myös edellisen lisäksi:
    00529 - Engine Speed Signal Missing
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    Onko tullut vastaan vastaavaa ongelmaa, tietoa kaipailen, nyt pyhinä vippaan auton nosturille ja vilkaisen askin johdotukset jos siellä olis jotain radikaalia, tuntuisi ettei askin aivoille mene tieto kolmosen kytkeytymisestä?

    Tämä auto ollut hieman murheenkryyni, kahdenkuukauden ajoista abaut puolet varikolla.

    Comment


    • #3
      Jos uhraisit ja kokeilisit Forten laatikko, ihmeainetta. kallista on.. n.50e
      mutta katsoisi onko mitään vaikutusta.

      Comment

      Working...
      X