Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Saisko kaasuläpän sopeutusapua pk-seudulla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Saisko kaasuläpän sopeutusapua pk-seudulla?

    VAG-COM antoi herjaa kaasuläpän perussäädöistä, joten irrotin kaasuläpälle tulevan putken ja putsasin p****t kaasuläpän ja sen reunan välistä. Tyhjäkäynti on nyt n. 800, joten onko se vakioarvo a3:lle vai pitäiskö sen olla suurempi? Kaasupolkimessa tuntuu selkeästi pieni "tyhjä alue" heti alussa, joten tekis mieli säätää samalla kaasuvaijeria..

    Riittääkö muuten tuohon kaasuläpän putsaukseen pelkkä karstojen poisto jarrukliinerillä ja rätillä läpän ja reunojen välistä vai tarviiko samalla putsata jotain muitakin paikkoja. Entä tarviiko tuon operaation jälkeen tehdä sopeutusta? Ajattelin nimittäin huomenna kokeilla sitä ovet ja konepelti auki ja virrat päälle pariksi minuutiksi "sopeutusta"..

    #2
    No vastaan itselleni, kun muut eivät ole asiaa kummemmin kommentoineet.

    Eli kokeilin sitä konepelti auki ja virrat päälle sopeutusta ja se tuntui auttavan ainakin vähän. Kun käänti virrat päälle konepelti ja kuskin ovi auki, niin kaasuläpän luota alkoi kuulumaan pieni surina ja n. 5 sek kuluttua kuului selkeä "naks" -ääni. Voiko tästä nyt sitten olla 100%:n varma, että se on nyt sopeutettu?

    Putsasin samalla kertaa myös maffin jarrukliinerillä ja näiden molempien putsaustoimintojen perustella pirssiin tuli selkeästi lisää "potkua". Nyt kun kiihdyttää täyskaasulla, niin kiihtyminen on huomattavasti tasaisempaa kuin aiemmin, eikä enää tunnu minkäänlaista tahmaamista missään vaiheessa. Tyhjäkäynti on sen sijaan on vieläkin epätasainen. Aina satunnaisesti "tärähtää" moottorin puolella.

    Sitten lopuksi yksi kysymys koskien tulipeltiä(?). Kun muutenkin tuli vierailtua kolmosen alla, niin katsastin samalla kertaa pakoputkiston ja -sarjan suojapeltien kiinnityksiä, niin huomasin, että pakosarjan suojana oleva paksumpi peltiosa oli ruostunut täysin irti. Otin osan kokonaan veke, mutta nyt mietityttää, että onko tuo pellinpalanen ihan pakollinen vai ei?

    Comment


      #3
      Sopeutus tehdään toki VAG-comilla, jotta voi olla varma asiasta.

      Comment


        #4
        Sattuisko löytymään esim. Espoon suunnalta joku ystävällinen henkilö, jolta löytyisi valmiiksi VAG-COM + ODB-kaapeli sekä tietämystä kuinka tuo sopeutus tehdään ao. softalla?

        Comment


          #5
          Eikö keltään löydy apuja, vai pitääkö pistää kaapeli tilaukseen?

          Comment


            #6
            Jos Audeja meinaa enemmänkin rassata ja käyttää niin kyllä tuo melkein ekana "työkaluna" listalla on. Eli tilaa pois, eipä se kai niin kallis ole...

            Comment


              #7
              Edelleen suosittelen starttipaketiksi Partcon tee-se-itse adapteria. Hinta muistaakseeni 23e.

              Comment

              Working...
              X