Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8T Audin lämmöt nousi ihmeen nopeasti mut auto puhalsi kylmää..VIKA LÖYTYI!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.8T Audin lämmöt nousi ihmeen nopeasti mut auto puhalsi kylmää..VIKA LÖYTYI!!

    Mistä osais lähteä hakemaan vikaa ? Tänään aamulla lähdin töihin ja pakkasta oli ollut yöllä lähemmäs -30 astetta. Lähti hyvin käyntiin ja en ehtinyt kyllä pitkään ajaa niin lämmöt oli muka noussut jo 90 asteeseen mutta puhalsi täysin kylmää. Sitten alkoi nousta jo enemmänkin lämmöt ja pysähdyin. Sammutin auton mutta jätin virrat päälle niin hetken puhalsi yhtäkkiä lämmintä mutta vain hetken aikaa.ajoin takaisin kotiin ja koitin katsoa sen mitä ehdin mutta en nähnyt mitään ihmeellistä. Kaveri sit katsoi sitä myöhemmin ja sanoi että tyhjäkäynnillä pysyy lämmöt kurissa mut ei puhalla lämmintä. Kun lähti ajamaan niin lämmöt taas nousi koska näytti ettei kierrä nesteet niinku pitää. Näytti myös ettei paisariin tulevasta pikku letkusta tullut nestettä tasaisella paineella vaan ruikki sillontällön kun korkin aukaisi. Ei myöskään savuta eikä kerää painetta tyhjäkäynnillä. Olisko vesipumppu muka mennyt rikki vaikka ei ole edes kovin vanha kun uusittii.n jakopää remmin vaihdon yhteydessä
    Viimeksi muokannut korbimotors; 4.4.2012, 16:22.

  • #2
    Vesipumppuun taitaa kyllä viitata.

    Paljonko on aikaa jakopään rempasta ja laitettiinko merkkiosilla?

    Comment


      #3
      Vesipumppu varmaankin porsinut. Muovirattaalla jos vielä on, niin erittäin todennäköistä että siipipyörä halki.

      Comment


      • #4
        Koittaisin ensin lisätä nestettä ja ilmata jos jäänyt joku ilmalukko jonnekin (ainakin jos remppa tehtiin aivan vasta)
        Paineistamalla järjestelmä vuotokohdat löytyy kyllä helposti.

        Comment


        • #5
          Ilmaakin vain voi olla, itse olin tuossa talvella jo satavarma melkolailla vastaavilla oireilla että vesipumppu mennyt, mutta ilmaahan se vain olikin, parikin pientä vuotopaikkaa löytyi josta oli sitä imenyt.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja J.S.P Näytä viesti
            Ilmaakin vain voi olla, itse olin tuossa talvella jo satavarma melkolailla vastaavilla oireilla että vesipumppu mennyt, mutta ilmaahan se vain olikin, parikin pientä vuotopaikkaa löytyi josta oli sitä imenyt.
            Kuinka lähti ilmat pois helposti ja millä systeemillä? On se remmi vaihdettu kaikkineen osineen jo 3.12. 10 eli n. 1v4kk sitten ja kilometrejä tullut aikalailla 20tkm. Vesipumppu oli maksanut n. 46eur eli ei tietoa onko minkä laatuinen. Miten tuon paintestin vois tehdä että näkis onko tullu vuotoja putkiin. Tuoko vois olla myös ilmalukon tekemä ongelma? Ihmetyttää että miten se sen yhtäkkiä olis tehny..

            Comment


            • #7
              Omaan tuli kytkettyä pe iltana seitsemän jälkeen eberiä ja jäi putki "löysälle" oli päässyt vetariin itsensä hieromaan ja loppui lämmin tuvasta kun otti ilmaa järjestelmään..

              kennolta tulevassa putkessa pitäis olla ilmaruuvi lasin edessä olevan muovin alla, huoltamoilla on kyllä alipaineilmaus laitteita (sellaisella oma tuli ilmattua), todennäköisesti samassa paikassa saavat paineistettua järjestelmän..

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja wille84 Näytä viesti
                Omaan tuli kytkettyä pe iltana seitsemän jälkeen eberiä ja jäi putki "löysälle" oli päässyt vetariin itsensä hieromaan ja loppui lämmin tuvasta kun otti ilmaa järjestelmään..

                kennolta tulevassa putkessa pitäis olla ilmaruuvi lasin edessä olevan muovin alla, huoltamoilla on kyllä alipaineilmaus laitteita (sellaisella oma tuli ilmattua), todennäköisesti samassa paikassa saavat paineistettua järjestelmän..
                Mutta tekikö myös sen että lämmöt nousi 90 todella nopeasti ja puhalsi vain kylmää ja lopulta alkoi nousta lämmöt kun ei päässyt nesteet kiertämään. Tyhjäkäynnillä kuitenkin ei noussut liian ylös lämmöt. Pitääkö tuossa autossa tulla siitä pienestä mustasta letkusta nestettä tasaisesti paisuntasäiliöön tyhjäkäynnillä ollessa ja korkki kiinni vai vasta sillon kun korkki on auki ? Jos ei tule nestettä sinne säiliöön auton ollessa käynnissä siitä pienestä letkusta niin kertooko se jo vesipumppu ongelmista??

                Comment


                • #9
                  No voihan sen tietysti vaihtaa sen vesipumpunkin ensin ja laittaa koneeseen nestettä sen jälkeen, uskoakseni on vain halvempi kokeilla ensin laittaa nestettä lisää??

                  Comment


                  • #10
                    Ainakin B6:n BFB koneessa on ilmausruuvi koneen päällä kulkevassa pitkittäisessä putkessa.

                    Täyttää paisuntasäiliön aikalailla täyteen ja vaikka vielä ottaa sitä irti ja nostaa ylemmäksi sen mitä letkut sallii, sitten vaan ilmausruuvia auki ja antaa koneen käydä odotellen että ilmat poistuu -näin minä tein.
                    Jos ilmaruuvia ei ole niin ilmeisesti ilmauspaikka löytyy tuossa aiemmin neuvotusta paikasta mutta käsittääkseni sillä erolla ettei siellä ruuvia ole vaan letkua täytyy vetää irtipäin niin että putkiosasta paljastuu reikä.

                    Comment


                      #11
                      Enpä ole koskaan ilmaillut ja ikinä ei sen osalta ole ongelmia ollut. Ja jos vuoden päivät ajelee ongelmitta niin ei se ilma jostain vain hyökkää sinne letkuihin. Vesipumppu hommia sanoisin..

                      Comment


                      • #12
                        Tänään aamulla lähdin töihin ja pakkasta oli ollut yöllä lähemmäs -30 astetta
                        Kovasti tutulta tuntuu oire. Mulla jääty kenno kerran ja samat rutiinit.
                        Oothan mitannu nesteitten pakkaskestävyyden? Jos kerrankin menis ilman isompia investointeja.

                        Voihan se tietysti olla, että vesipumpun siipi menny rikki, tuo kova yöpakkanen vaan laittoi miettimään.

                        Tämä nyt oli vain oma kokemus.

                        Comment


                        • #13
                          Ilmausta eilen kokeiltu ihan vaan nopeasti että letku vähän ulos et reikä tuli näkyviin ja tyhjäkäynnillä auto. Aluksi tuli vähän ilmaa mut sitten alkoi lentämään kaaressa ulos nestettä reiästä. Kun letkun työnsi takaisin paikalleen tuli hetken aikaa sisälle lämmintä,muutamia sekunteja. Eli viittaisko se vesipumppu ongelmaan.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viesti
                            Kovasti tutulta tuntuu oire. Mulla jääty kenno kerran ja samat rutiinit.
                            Oothan mitannu nesteitten pakkaskestävyyden? Jos kerrankin menis ilman isompia investointeja.

                            Voihan se tietysti olla, että vesipumpun siipi menny rikki, tuo kova yöpakkanen vaan laittoi miettimään.

                            Tämä nyt oli vain oma kokemus.
                            Sitä mietin itsekkin et olisko kenno jäätynyt kun ed. Päivä oli plussalla. Mut on talven aikana kyl ollu ylikin -30 pakkasia ja ei ole jäätynyt auto koskaan niin siksi mietin et miten se nyt olis voinu jäätyä. En osaa sanoa..

                            Comment


                            • #15
                              Toivotaan, että vika löytyy ja ei se pumpun hajoaminenkaan mahdotonta ole. Olikos sulla auto yöllä piuhassa kiinni silloin kun oire aamulla ilmeni?

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viesti
                                Toivotaan, että vika löytyy ja ei se pumpun hajoaminenkaan mahdotonta ole. Olikos sulla auto yöllä piuhassa kiinni silloin kun oire aamulla ilmeni?
                                Talvella muuten pitäny roikassa mut nyt ei ollu roikassa ja ei käyny mielessäkään laittaa illalla roikkaan kun oli ed. Päivänä plussan puolella. Pitääkö tyhjäkäynnillä lentää neste paisunta säiliöön tasaisella paineella siitä pikku letkusta jos vesipumppu kunnossa?

                                Comment


                                • #17
                                  Lämmöt

                                  Moro

                                  Voisiko moottorin lämpötilamittarin anturi pistää pakan sekaisin? Itsellä pomppi myös B6, tosin päinvastoin...mittari oli "nollilla" ja puhalti jo lämmintä, sitten mittari pomppasi yhden äkin 90 asteeseen :).

                                  Comment


                                  • #18
                                    Talvella muuten pitäny roikassa mut nyt ei ollu roikassa ja ei käyny mielessäkään laittaa illalla roikkaan kun oli ed. Päivänä plussan puolella. Pitääkö tyhjäkäynnillä lentää neste paisunta säiliöön tasaisella paineella siitä pikku letkusta jos vesipumppu kunnossa?
                                    Taas tuli sitten epäilys kennon puuroutumiselle, mutta toimiikos se auto nyt, sehän tässä tärkeintä olisi ja tuohon viimeiseen en kyllä osaa vastata, nimittäin meikäläisellä ei ainakaan tuommoista tasaisella paineella tulevaa vesivirtausta ole havaittavissa.

                                    Toki hieman vanhemmalla tekniikalla mennään:)

                                    Comment


                                      #19
                                      ---Aluksi tuli vähän ilmaa mut sitten alkoi lentämään kaaressa ulos nestettä reiästä. Kun letkun työnsi takaisin paikalleen tuli hetken aikaa sisälle lämmintä,muutamia sekunteja.---
                                      Jos lämmintä tuli hetken, niin tuskin ainakaan kennon jäätymisestä on kyse (joka kyllä mullakin kävi mielessä yhtenä vaihtoehtona, BTDT). Ehkä siellä on vieläkin ilmaa. Muuan kulkineesta ilmattiin aikoinaan neljästi, ennen kuin alkoi toimia.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viesti
                                        Enpä ole koskaan ilmaillut ja ikinä ei sen osalta ole ongelmia ollut. Ja jos vuoden päivät ajelee ongelmitta niin ei se ilma jostain vain hyökkää sinne letkuihin. Vesipumppu hommia sanoisin..
                                        Kylläpä vaan omien ja muiltakin kuulemieni kokemusten mukaan nämä koneet osaa imaista ilmaa itteensä pienistä vuotopaikoista.

                                        Nämä vuotopaikat mitä minä tiedän olleet semmoisia ettei nestettä ole kovinkaan nopeasti niistä ulospäin vuotanut, omassani puolessa vuodessa jotain reilu puol litraa oli korvautunut ilmalla niin että nesteen pinta oli koko ajan paisuntasäiliössä kohdillaan, kun aloin ongelmien takia ilmaamaan niin yhtäkkiä kesken ilmauksen pinta laskikin tuon verran eli aika petollisesti sitä sinne vaan kerääntyy.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja J.S.P Näytä viesti
                                          Kylläpä vaan omien ja muiltakin kuulemieni kokemusten mukaan nämä koneet osaa imaista ilmaa itteensä pienistä vuotopaikoista.

                                          Nämä vuotopaikat mitä minä tiedän olleet semmoisia ettei nestettä ole kovinkaan nopeasti niistä ulospäin vuotanut, omassani puolessa vuodessa jotain reilu puol litraa oli korvautunut ilmalla niin että nesteen pinta oli koko ajan paisuntasäiliössä kohdillaan, kun aloin ongelmien takia ilmaamaan niin yhtäkkiä kesken ilmauksen pinta laskikin tuon verran eli aika petollisesti sitä sinne vaan kerääntyy.
                                          Kyllä se pitää huomena alkaa ilmaus hommiin ja katsoa miten äijän käy :) joskus on saattanut vivahde olla nesteen tuoksusta joten voihan se olla että olis päässyt jostain imaisemaanki ilmoja ja tehnyt sitten ilmalukon..

                                          Comment


                                          • #22
                                            Vähän offtopic mutta mikä omassa 2.8 b5 audissa vois olla kun kerää lämmöt vähän hitaasti eikä puhalla lämmintä ollenkaan, edes ilmastoinnin kautta.. Ilmastointi täytetty/huollettu vuoden vaihteessa..??

                                            Comment


                                            • #23
                                              Termari. Ilmastoinnin täyttö/huolto ei siihen lämpimään puoleen vaikuta mitenkään.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mulla kävi jotakuinkin juri näin kuin tässä ongelmassa ja vikana oli se, että oli vaan yksinkertaisesti liian laimeat nesteet sisällä ja oli jostain sen verran jäässä hileessä, että ei kiertänyt kunnolla. Mulla ilmeni niin, että ensin nousi lämmöt normaaliksi tosi nopeasti ja sitten vasta jonkin verrran ajettua alkoi pikku hiljaa nousta yli normaalin. Jotenkin vaan sitten se suli kun lämmin moottori hehkui kuitenkin letkujen vieressä. Pirullista tossa on se, että usein ei ole muuta vaihtoehtoa kuin viedä auto lämpimään ellei pakkaset laske.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Pahoittelen sekaantumista keskusteluun omilla "ongelmilla"
                                                  Itsellä taas semmonen "ominaisuus?" tai vika, että kun on 0c alapuolella ilma, niin lämpömittarilla menee tosi kauan nousta. Lämmintä rupeaa kyllä tulemaan muutaman kilsan jälkeen. Anturi kaput? vai ihan normaalia?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Vika selvis nyt kun pääsin vihdoin auton viereen. Niinkin yksinkertainen vika kuin vesipumppua pyörittävä kiilahihna oli mennyt poikki. tulee tehostimenpumpun päässä olevan siivapyörän ja vesipumpun siivapyörän välille. 6eur uus remmi ja taas mentiin... tietenkin sitten kun saan sen laitettua paikoilleen. näytti olevan ahdas paikka mutta pitäis saada paikalleen ilman isompia purkamisia..

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Pitää purkaa toinen hihnapyörä, että saat paikalleen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                                        Pitää purkaa toinen hihnapyörä, että saat paikalleen.
                                                        Ei tarvinu purkaa kun tämä vesipumpun hihna oli "reunimmainen". Olihan se vähän ahdas sinne asettaa ja moniurahihnasta sain pikkusen aina pyöritettyä sitä paikalleen ja pieni hengähdys tauko ja taas revin ja lopulta se sinne lurpsahti paikoilleen. Sit vaan nesteet sisään ja ilmaus hommat ja auto lämpiää ja pelaa taas täysin :D

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Pääasia, että Audi on kunnossa, eipä olis tullut monellekaan mieleen, että hihna sieltä poikki oli. Hyvä kerrakin näinpäin, siis halpaa:)
                                                          ps. Ja nesteeks tietekin Sallan kovien yöpakkasten kestävää;)

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X