Mistä osais lähteä hakemaan vikaa ? Tänään aamulla lähdin töihin ja pakkasta oli ollut yöllä lähemmäs -30 astetta. Lähti hyvin käyntiin ja en ehtinyt kyllä pitkään ajaa niin lämmöt oli muka noussut jo 90 asteeseen mutta puhalsi täysin kylmää. Sitten alkoi nousta jo enemmänkin lämmöt ja pysähdyin. Sammutin auton mutta jätin virrat päälle niin hetken puhalsi yhtäkkiä lämmintä mutta vain hetken aikaa.ajoin takaisin kotiin ja koitin katsoa sen mitä ehdin mutta en nähnyt mitään ihmeellistä. Kaveri sit katsoi sitä myöhemmin ja sanoi että tyhjäkäynnillä pysyy lämmöt kurissa mut ei puhalla lämmintä. Kun lähti ajamaan niin lämmöt taas nousi koska näytti ettei kierrä nesteet niinku pitää. Näytti myös ettei paisariin tulevasta pikku letkusta tullut nestettä tasaisella paineella vaan ruikki sillontällön kun korkin aukaisi. Ei myöskään savuta eikä kerää painetta tyhjäkäynnillä. Olisko vesipumppu muka mennyt rikki vaikka ei ole edes kovin vanha kun uusittii.n jakopää remmin vaihdon yhteydessä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 1.8T Audin lämmöt nousi ihmeen nopeasti mut auto puhalsi kylmää..VIKA LÖYTYI!!
Collapse
X
-
A4 B5 1.8T Audin lämmöt nousi ihmeen nopeasti mut auto puhalsi kylmää..VIKA LÖYTYI!!
Viimeksi muokannut korbimotors; 4.4.2012, 16:22.Avainsanat: Ei mitään
-
Alkuperäinen kirjoittaja J.S.P Näytä viestiIlmaakin vain voi olla, itse olin tuossa talvella jo satavarma melkolailla vastaavilla oireilla että vesipumppu mennyt, mutta ilmaahan se vain olikin, parikin pientä vuotopaikkaa löytyi josta oli sitä imenyt.
Comment
-
Omaan tuli kytkettyä pe iltana seitsemän jälkeen eberiä ja jäi putki "löysälle" oli päässyt vetariin itsensä hieromaan ja loppui lämmin tuvasta kun otti ilmaa järjestelmään..
kennolta tulevassa putkessa pitäis olla ilmaruuvi lasin edessä olevan muovin alla, huoltamoilla on kyllä alipaineilmaus laitteita (sellaisella oma tuli ilmattua), todennäköisesti samassa paikassa saavat paineistettua järjestelmän..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja wille84 Näytä viestiOmaan tuli kytkettyä pe iltana seitsemän jälkeen eberiä ja jäi putki "löysälle" oli päässyt vetariin itsensä hieromaan ja loppui lämmin tuvasta kun otti ilmaa järjestelmään..
kennolta tulevassa putkessa pitäis olla ilmaruuvi lasin edessä olevan muovin alla, huoltamoilla on kyllä alipaineilmaus laitteita (sellaisella oma tuli ilmattua), todennäköisesti samassa paikassa saavat paineistettua järjestelmän..
Comment
-
Ainakin B6:n BFB koneessa on ilmausruuvi koneen päällä kulkevassa pitkittäisessä putkessa.
Täyttää paisuntasäiliön aikalailla täyteen ja vaikka vielä ottaa sitä irti ja nostaa ylemmäksi sen mitä letkut sallii, sitten vaan ilmausruuvia auki ja antaa koneen käydä odotellen että ilmat poistuu -näin minä tein.
Jos ilmaruuvia ei ole niin ilmeisesti ilmauspaikka löytyy tuossa aiemmin neuvotusta paikasta mutta käsittääkseni sillä erolla ettei siellä ruuvia ole vaan letkua täytyy vetää irtipäin niin että putkiosasta paljastuu reikä.
Comment
-
Tänään aamulla lähdin töihin ja pakkasta oli ollut yöllä lähemmäs -30 astetta
Oothan mitannu nesteitten pakkaskestävyyden? Jos kerrankin menis ilman isompia investointeja.
Voihan se tietysti olla, että vesipumpun siipi menny rikki, tuo kova yöpakkanen vaan laittoi miettimään.
Tämä nyt oli vain oma kokemus.
Comment
-
Ilmausta eilen kokeiltu ihan vaan nopeasti että letku vähän ulos et reikä tuli näkyviin ja tyhjäkäynnillä auto. Aluksi tuli vähän ilmaa mut sitten alkoi lentämään kaaressa ulos nestettä reiästä. Kun letkun työnsi takaisin paikalleen tuli hetken aikaa sisälle lämmintä,muutamia sekunteja. Eli viittaisko se vesipumppu ongelmaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viestiKovasti tutulta tuntuu oire. Mulla jääty kenno kerran ja samat rutiinit.
Oothan mitannu nesteitten pakkaskestävyyden? Jos kerrankin menis ilman isompia investointeja.
Voihan se tietysti olla, että vesipumpun siipi menny rikki, tuo kova yöpakkanen vaan laittoi miettimään.
Tämä nyt oli vain oma kokemus.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viestiToivotaan, että vika löytyy ja ei se pumpun hajoaminenkaan mahdotonta ole. Olikos sulla auto yöllä piuhassa kiinni silloin kun oire aamulla ilmeni?
Comment
-
Talvella muuten pitäny roikassa mut nyt ei ollu roikassa ja ei käyny mielessäkään laittaa illalla roikkaan kun oli ed. Päivänä plussan puolella. Pitääkö tyhjäkäynnillä lentää neste paisunta säiliöön tasaisella paineella siitä pikku letkusta jos vesipumppu kunnossa?
Toki hieman vanhemmalla tekniikalla mennään:)
Comment
-
---Aluksi tuli vähän ilmaa mut sitten alkoi lentämään kaaressa ulos nestettä reiästä. Kun letkun työnsi takaisin paikalleen tuli hetken aikaa sisälle lämmintä,muutamia sekunteja.---
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viestiEnpä ole koskaan ilmaillut ja ikinä ei sen osalta ole ongelmia ollut. Ja jos vuoden päivät ajelee ongelmitta niin ei se ilma jostain vain hyökkää sinne letkuihin. Vesipumppu hommia sanoisin..
Nämä vuotopaikat mitä minä tiedän olleet semmoisia ettei nestettä ole kovinkaan nopeasti niistä ulospäin vuotanut, omassani puolessa vuodessa jotain reilu puol litraa oli korvautunut ilmalla niin että nesteen pinta oli koko ajan paisuntasäiliössä kohdillaan, kun aloin ongelmien takia ilmaamaan niin yhtäkkiä kesken ilmauksen pinta laskikin tuon verran eli aika petollisesti sitä sinne vaan kerääntyy.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja J.S.P Näytä viestiKylläpä vaan omien ja muiltakin kuulemieni kokemusten mukaan nämä koneet osaa imaista ilmaa itteensä pienistä vuotopaikoista.
Nämä vuotopaikat mitä minä tiedän olleet semmoisia ettei nestettä ole kovinkaan nopeasti niistä ulospäin vuotanut, omassani puolessa vuodessa jotain reilu puol litraa oli korvautunut ilmalla niin että nesteen pinta oli koko ajan paisuntasäiliössä kohdillaan, kun aloin ongelmien takia ilmaamaan niin yhtäkkiä kesken ilmauksen pinta laskikin tuon verran eli aika petollisesti sitä sinne vaan kerääntyy.
Comment
-
Mulla kävi jotakuinkin juri näin kuin tässä ongelmassa ja vikana oli se, että oli vaan yksinkertaisesti liian laimeat nesteet sisällä ja oli jostain sen verran jäässä hileessä, että ei kiertänyt kunnolla. Mulla ilmeni niin, että ensin nousi lämmöt normaaliksi tosi nopeasti ja sitten vasta jonkin verrran ajettua alkoi pikku hiljaa nousta yli normaalin. Jotenkin vaan sitten se suli kun lämmin moottori hehkui kuitenkin letkujen vieressä. Pirullista tossa on se, että usein ei ole muuta vaihtoehtoa kuin viedä auto lämpimään ellei pakkaset laske.
Comment
-
Pahoittelen sekaantumista keskusteluun omilla "ongelmilla"
Itsellä taas semmonen "ominaisuus?" tai vika, että kun on 0c alapuolella ilma, niin lämpömittarilla menee tosi kauan nousta. Lämmintä rupeaa kyllä tulemaan muutaman kilsan jälkeen. Anturi kaput? vai ihan normaalia?
Comment
-
Vika selvis nyt kun pääsin vihdoin auton viereen. Niinkin yksinkertainen vika kuin vesipumppua pyörittävä kiilahihna oli mennyt poikki. tulee tehostimenpumpun päässä olevan siivapyörän ja vesipumpun siivapyörän välille. 6eur uus remmi ja taas mentiin... tietenkin sitten kun saan sen laitettua paikoilleen. näytti olevan ahdas paikka mutta pitäis saada paikalleen ilman isompia purkamisia..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiPitää purkaa toinen hihnapyörä, että saat paikalleen.
Comment
Comment