Työkaverini autoilukokemuksia:
Auto on siis 2001-mallinen A4 B5 1,9 tdi quattro 6-v manuaalilla. Ensi oireet olivat kytkimen pieni luisto ja pakki ei mennyt kunnolla päälle tai väillä ei ollenkaan. Ajo lopetettiin heti pari päivää oireiden alettua. Merkkiliike piti lähes varmana, että vaihdelaatikko on mennyt rikki. Tuntuu, että ei voi olla totta, kun autolla on ajettu kuitenkin vajaat 200tkm. Itse epäilin vahvasti merkkiliikkeen diagnoosia. Auto korjaamolle ja eihän siinä laatikossa mitään vikaa ollut. Kytkin oli loppu, mutta vauhtipyörä oli kuulemma myös rikkoutunut. Miksi, en ymmärrä. Kytkimen loppumisen vuoksi vai jo pitkän ajan kuluessa? Autoa ei ole lastutettu ja kytkimen luiston alettua voimakasta vedätystä "väännöllä" ei ole tehty.
Korjauslasku vanhassa rahassa lähes viisinumeroinen. Korjauksen ripeydestä ja asiantuntevuudesta tosin ei voi kun kiittää tekijää eli Klaukkalan Dieseiliä.
Ehdotuksia rikkoutumisen syyksi?
Auto on siis 2001-mallinen A4 B5 1,9 tdi quattro 6-v manuaalilla. Ensi oireet olivat kytkimen pieni luisto ja pakki ei mennyt kunnolla päälle tai väillä ei ollenkaan. Ajo lopetettiin heti pari päivää oireiden alettua. Merkkiliike piti lähes varmana, että vaihdelaatikko on mennyt rikki. Tuntuu, että ei voi olla totta, kun autolla on ajettu kuitenkin vajaat 200tkm. Itse epäilin vahvasti merkkiliikkeen diagnoosia. Auto korjaamolle ja eihän siinä laatikossa mitään vikaa ollut. Kytkin oli loppu, mutta vauhtipyörä oli kuulemma myös rikkoutunut. Miksi, en ymmärrä. Kytkimen loppumisen vuoksi vai jo pitkän ajan kuluessa? Autoa ei ole lastutettu ja kytkimen luiston alettua voimakasta vedätystä "väännöllä" ei ole tehty.
Korjauslasku vanhassa rahassa lähes viisinumeroinen. Korjauksen ripeydestä ja asiantuntevuudesta tosin ei voi kun kiittää tekijää eli Klaukkalan Dieseiliä.
Ehdotuksia rikkoutumisen syyksi?
Comment