Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

"Nokka-akselin myöhäissäätö pakopuolella"?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

No näinhän se menee. Kyllä mua suuresti ihmetyttää, miten tuon tasoisesta liikkeestä saa tuollaista palvelua. Tosiaan itsekin lähestyin liikettä alkuun (3kk sitten) siinä toivossa, että asiat saataisiin ratkaistua järkevällä tavalla. Mutta mitään ei juurikaan tapahtunut, ei siellä asiakasta juurikaan kuunnella.

Onneksi sitä saa jokainen valita, mistä autonsa ostaa. Selvää on se, etten itse ainakaan osta toista ko. liikkeestä. Olen kyllä valmis maksamaan hyvästä palvelusta, jos hommat toimii. Olisin ollut valmis ostamaan ko. liikkeestä seuraavankin n. 50.000e auton muutaman vuoden kuluttua, jos hommat olisi menneet hyvin. Olen ehkä yksi asiakas suuressa valtameressä, mutta entäs sitten kun niitä alkaa pikkuhiljaa kerääntyä.

Ja antaa poikien lukea, jos siltä tuntuu. Ei se minua juuri hetkauta. Mulle on aika sama, mitä mieltä ne meikäläisestä on. En minä siinä juuri menetä, ostetaan autot muualta ja korjataan niitä muualla. Liike menettää taas yhden maksavan asiakkaan, mutta kai niillä sitten menee niin hyvin, että niillä on varaa valita ne asiakkaat.

Onko täysin poissuljettu vaihtoehto, että olisinkin kirjoittanut että "Hieno liike. Maksavaa asiakasta tosiaan kunnioitetaan tasavertaisena ihmisenä, ja hommat saadaan sujuvasti hoidettua. Itse vaihtoautopäällikkökin tuntui todella reilulta ja asialliselta kaverilta. On ilo asioida tällaisessa liikkeessä myös jatkossa."
    Eiköhän näihin voi jokainen itse aika lailla vaikuttaa.

Comment

Kesko...

Taidan ostella kaikki osat jatkossa muualta, vaikka se merkitsisi auton seisottamista...

En nyt merkkiä vähättele mitenkään, mutta jos maahantuontiorganisaation asenne on tuo, niin haistakoot paskat. Ostan vaikka sitten uutena Saksasta, ja pistän maahantuojan kunnioittamaan tehdastakuuta.

Comment

Melko hurjalta myyjältä/päälliköltä kuulostaa, ja onneksi w12 mies voi hyräillä tyytyväisenä. Olettaen että lakiasioissa saat konsultointia jostain..

Ihan asiasta kalanviljelyyn taas, niin mites se vikakoodin muoto muuttui nokan myöhäissäädöstä pakosarjan osaan x ? Haiskahtaa kyl vähän oman pesän varjelulta, eihän näitä näin saisi hoitaa.

Comment

Nikon autossa oli aika paljonkin kaikenlaista pientä vikakoodia kun itse sitä jokin aika sitten katselin, osa kyllä oli sellaisia, että saattoi liittyä akun tilaan, sekin kun autossa näytti tyhjenevän vähän väliä. Mutta ei ne vikakoodit tuollaiseen autoon kuulu, varsinkaan moottorin ohjaukseen liittyvät vikakoodit.

Itse jo melkein kirjoittaisin tuollaisista puheista ihan Audille vaikka saksaan, on meinaan käsittämätöntä jos vaihtoautopäällikön luottamus omaan merkkiin on tuollaista.

E: lisätään vielä, että itselläni on viime aikoina merkkiliikkeen itse huoltopuolesta jäänyt ihan positiivista kuvaa, huolimatta hurjasta hinnasta. On perin ikävää, että jälkimarkkinointi pilaa tämän parantuneen palvelutason.
          Viimeksi muokannut salonenm; 2.4.2012, 18:22.

Comment

Liike menettää taas yhden maksavan asiakkaan, mutta kai niillä sitten menee niin hyvin, että niillä on varaa valita ne asiakkaat.
            Luultavasti menettää vähän enemmänkin. Aivan täysin liikkeen vika, että aisiasta keskustellaan keskustelufoorumilla.

Ei hirveesti herätä kunnioitusta, kun iso liike ottaa asianajan esille. Enpä taida enää hakea niitä vähiäkään varaosia merkkiliikkeestä vaikka kuinka sais nopeemmin.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja repsa Näytä viesti
              Melko hurjalta myyjältä/päälliköltä kuulostaa, ja onneksi w12 mies voi hyräillä tyytyväisenä. Olettaen että lakiasioissa saat konsultointia jostain..

Ihan asiasta kalanviljelyyn taas, niin mites se vikakoodin muoto muuttui nokan myöhäissäädöstä pakosarjan osaan x ? Haiskahtaa kyl vähän oman pesän varjelulta, eihän näitä näin saisi hoitaa.
              Niin se kuulemma onkin aika hurja. Hyvin suorasanainen ainakin. No siinä mielessä tyytyväisenä, että sai nyt ainakin johonkin pisteeseen nämä asiat ko. puljun kanssa. En minä niinkään noista lakiasioista, mutta on mulla sen verran hyvä liksa, että saan yhden auton korjattua.

Siitä vikakoodihommasta en tiedä. Se vaihtoautopäällikkö soitti huoltoon ja selvitteli asiaa, ja kertoi sitten minulle tuon. Saatoin kirjoittaa toki väärinkin sen, mitä ne sanoi, mutta jotenkin se liittyi niihin pakosarjoihin/vast mitä siellä suunnalla moottoria nyt on.

Ja tosiaan, itsekin työskentelen ko. firmalle. Missään muualla ei tosin saa tuon tasoista asiakaspalvelua. Ja vaikka nyt jatkossa ostaisinkin osani merkkitiskiltä, niin sehän menee vain firman pussiin. Ei siitä työntekijät mitään extraa ansaitse.

Alkuperäinen kirjoittaja salonenm
              Nikon autossa oli aika paljonkin kaikenlaista pientä vikakoodia kun itse sitä jokin aika sitten katselin, osa kyllä oli sellaisia, että saattoi liittyä akun tilaan, sekin kun autossa näytti tyhjenevän vähän väliä. Mutta ei ne vikakoodit tuollaiseen autoon kuulu, varsinkaan moottorin ohjaukseen liittyvät vikakoodit.

Itse jo melkein kirjoittaisin tuollaisista puheista ihan Audille vaikka saksaan, on meinaan käsittämätöntä jos vaihtoautopäällikön luottamus omaan merkkiin on tuollaista.
              Se akku on nyt vaihdettu. Ei sieltä muuta vikakoodia enää tule, kuin tuo koneeseen liittyvä. Se on vaan ihmeellistä, että ko. viasta saa kolme kertaa käydä paikanpäällä keskustelemassa, ja sitten lopputulos on tämä.

Comment

Jos firmalla on pokeria ja uskallusta pitää tuollainen kusipää palkkalistoilla, ei edes firma ansaitse niitä varaosista saatu rahoja...

Comment

Niillä on vain kiire irtisanoa leikkimielellä sovinistisia letkautuksia laukovia "imago-pommeja"

Comment

Roppakaupalla tapauksia riittävän korkeissa oikeusasteissa siitä että ammatinharjoittajan/liikkeen täytyy kestää julkista kritiikkiä huomattavasti enemmän kuin perustallaajan. Selkeästi vaihtoautopäällikkö vain koettaa pelotella sinut hiljaiseksi ja pois laillisista oikeuksistasi.

Pitäisin edelleen tiukan linjan ja printtaisin vaikkapa tämän http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI...virhe-autossa/ ja veisin vaihtoautopäällikön eteen.

Itse jouduin joskus opettamaan Treen Laakkoselle pienemmässä asiassa samat ja lopputulos oli lain mukainen eikä kenellekään lopulta jäänyt mitään hampaankoloon.

Comment

Ja kaikki keskustelut liikkeen kanssa kannattaa ehdottomasti käydä kirjallisena vaikka sähköpostilla. Ei ole ensimmäinen eikä toinen kerta kun suullisesti on sovittu jotain ja sitten maksun hetkellä puheet unohtuvat kun laskunmaksajaa etsitään.

Comment

Missä liikkeessä asiakkaan kohtelu on näin luokatonta?

Comment

http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...1&postcount=42

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja ommiK
                            Pitäisin edelleen tiukan linjan ja printtaisin vaikkapa tämän http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI...virhe-autossa/ ja veisin vaihtoautopäällikön eteen.
                            Mulla oli vastaava lappunen mukana kulutajansuojalaista, tulostettuna ja niitattuna kauppasopimukseen. Ei siellä oikein tunnuttu ymmärtävän asiakkaan näkökantaa millään lailla.

Itse olen tähän asti edennyt asiassa todella asiallisesti, ilman minkäänlaista tulosta. Asiakasta ei juurikaan kuunnella, ja liike sanelee sen, kuinka asioissa edetään ja kuka maksaa. Eilen aamulla käydessäni liikkeessä, käyttäydyin edelleen asiallisesti, mutta henkilökunta (en sano kuka/ketkä, ettei taas vedetä herneitä nenään) ei ottanut kuuleviin korviinsakaan esille tuomiani asioita. Kustannusarvioistakin puhuttaessa lähtökohta oli se, ettei liike mielellään ala maksamaan mitään, ja jos kuluista sovitaan jotain, se tietää sitä että asiakas joutuu maksamaan kohtuuttoman summan.

Pitää soitella taas liikkeeseen vaikka ensiviikolla, kun ilma on hiukan jäähtynyt. Taisin suututtaa vaihtoautopäällikön todella pahasti, ainakin hänen puhelinsoittonsa perusteella. Jaksan edelleen toivoa, että hommat saadaan liikkeen ja vaihtoautopäällikön kanssa sovittua niin, että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä ja eripurat sovittu. Kolmansia osapuolia, kuluttaja-asiamiehiä tai lakimiehiä en näkisi ainakaan alkuun hyvänä sotkea tähän asiaan, niiden kanssa hommat tuppaavat pahasti viivästymään.

Viestissä nro 42 olevassa linkissä käy selkeästi ilmi, kuinka nopeasti toimin nuo puutteet huomatessani. Tämä käynti on varmasti myös rekisteröity liikkeen tietokantaan. En oikeasti tiedä, miten voisin enää paremmin osani tässä asiassa hoitaa, lukuunottamatta "pahoja" kirjoituksiani forumilla.

Mikäli ko. liikkeen henkilökunta vielä lukee tätä forumia, toivon niiden lukevan myös muut kirjoitukseni kuin vain tässä ketjussa olevat. Jos vaikka ymmärtäisivät, että alkuun olin todella tyytyväinen kauppoihin ja etenin mallikkaasti havaitsemieni virheiden korjaamisen osalta. Tarkoituksenikaan ei ole ollut loukata ketään henkilökohtaisesti, ainoastaan kritisoida saamaani ala-arvoista asiakaspalvelua.

Comment

Ota Niko vaan suosiolla yhteyttä Kuluttaja-asiamieheen. Muuten jää koko roska sun tappioksi, mikä ei ole oikea ratkaisu.

Comment

Niimpä, mitä kauemman asiaa odottaa ja pitkittää niin joka päivä muuttuu hankalammaksi kun tilanne "vanhenee". Ei se kysyminen kuluttajaneuvojalta mitään maksa.

e: Kuluttajaneuvoja siis nimensä mukaan vasta neuvoo, vaikka puhelimitse. Kuluttaja-asiamies on sitten se joka mahdollisesti ottaa asian hoitaakseen jos liike ei suoraan kuluttajan kanssa suostu/pysty toimimaan.

Comment

Ei vaihtari päällikkö ole myöskään mikään jumala jonka sana on laki, eikä henkilö jota tarvitsisi muutenkaan millään muotoa pelätä tai pokkuroida, vaikka tällä tuntuisi olevan kovinkin suuret kuvitelmat suuruudestaan.
                                  Viimeksi muokannut hoff4; 3.4.2012, 10:23.

Comment

Kovin on lyhytnäköstä toimintaa. Merkkiorganisaatio kun ei voi harrastefoorumilla kuin hävitä, tavalla tai toisella. Parin tonnin takuuhuollosta tulee muutaman kymppitonnin menetys menetettyjen asiakkaiden muodossa.
                                    Kun kerran lukevat näitä, niin kannattas hieman nöyrtyä ja ottaa opiksi, vai tuleeko niiden liisariautojen öljynvaihdoista tarpeeksi massia, että on varaa perseillä "tavallisen" asikkaan kustannuksella.

Olettaen siis että asiakas tai nettikirjoitukset on pysynyt asialinjalla, niinkuin tässä mielestäni kuitenkin on ketjun aloittajan/asiakkaan toimesta tapahtunut.

Comment

No, amalin, vastaus arvioosi on että, kyllä, jälkimarkkinointia perushuolto rahoittaa.

Comment

Tässä on jotenkin roolit kääntyneet väärinpäin. Normaalissa asiakaspalvelussa ollaan huolissaan asiakkaan tyytyväisyydessä, ja yritetään tehdä töitä sen eteen, että asiakas olisi tyytyväinen ja tulisi toistekkin. Vihaisen ja pettyneen asiakkaan takaisin saamiseksi oli ihan joku oma terminsäkkin. Mut tässä tarinassa tuntuu että asiakkaan täytyy kumarrella vaihtoauto herralle, että saa tulevaisuudessa edes jonkinlaista palvelua. Järki sanois että siellä lasipalatsissa pitäs päälimmäisenä mielessä olla että kuinka saadaan tämä pettynyt asiakas tyytyväiseksi, mut näin ei taida olla.

Comment

Lueskelin tässä vanhoja viestiketjuja läpi liittyen Tähtikuljettajan ex Audi A8:sta joka nykyisin minulla. Pari vikaa jotka aiheuttaneet jo tuolloin 10v sitten ihmetystä on ratkaistu. Ensimmäisenä toi kierrosten heijaus. Se tosiaan heijasi joskus minunkin aikanani tietyllä nopeudella ajettaessa kevyellä kaasulla ja vauhti kun oli sellainen että turbiini lukittui juuri ja juuri. Tällöin laatikko ikäänkuin ei tiennyt lukitako vai ei. Tällöin kun joko löysäsi tai lisäsi kaasua aivan hitusen, lukko lukittui ja heijaus loppui. En pitäisi vikaa oikeastaan mekaanisena lainkaan vaan ennemminkin ohjelmasta johtuvana. Vaihdettuani osittain öljyt laatikkoon ts. Ne mitä pohja irrottamalla vaihtuu, ominaisuus näyttäisi korjaantuneen. Luultavasti uudet öljyt on hiukan paremmat kitkaominaisuuksiltaan vaikka vanhat litkut ja suodatin oli kuin suoraan pakasta vedetyt.
                                          Sitten toi alustan narina joka joillain keleillä oli sodella ärsyttävä. Siinä vika oli niinkin helppo kuin etu kallistuksenvakaajan runkoon kiinnittyvät kumipuslat jotka alunperin on vulkanoitu itse vakaajatankoon kiinni ja nyt ne oli vanhuuttaan siitä repeytynyt irti ja monttuihin ajettaessa vakaajan liikkuessa kumipuslassa syntyi kitinää. Putsasin tangon ja kumit sekä hieman karhensin pintoja sekä ruuttasin väliin vahvaa polymeeri liimamassaa ja narinat loppui siihen ja nyt tuosta väliaikaiskorjauksesta (puslat tarkoitus myös uusia koska vanhat myös hiukan kovettuneet, ainakin luulen niin) kulunut lähes vuosi eikä edelleenkään narise. Audi ei myy puslia lainkaan vaan vakaajatanko puslineen kokonaisuutena juuri tuon vulkanoinnin takia. Tarvikkeena puslia vakioalustaan saa mutta W12 mallissa kun ovat noi vakaajat ja puslat huomattavasti järeämmät niin niitä saikin sitten metsästää. Katsoin alkuperäisestä puslasta numeron joka vielä näkyi ja sillä googlailin ja löysin Australiasta firman joka niitä toimittaa ja tilasin ne ja vaihdan kun vanhoista liimaukset pettävät. Jälkeenpäin selvisi että ausseista tilaamani puslat olivatkin saksalais tuotantoa ja olisihan niitä saanut ko valmistajalta suoraankin.
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Tähtikuljettaja Näytä viesti

Paha sinne on mennä mitään VAATIMAAN. Jos sitä sais asiallisesti keskustelemalla hommat toimimaan.
                                          Käytettyhän tuo on. Tiedän. Mutta nuo viat on kuitenkin sellasia, ettei niitä voi hyvällä maullakaan panna kulumisen piikkiin. Ehkä se momentinmuunnin on siinä rajoilla, mutta kuitenkin. Eriasia jos menisin sinne valittamaan jostain jarrupaloista tms. Tuon alustan osaltakin halusin ainoastaan, että selvittäisivät mistä se narina johtuu, en ole olettanutkaan että sen fiksaamista maksaisivat. Se voidaan selkeästi jo panna kulumisen piikkiin.

Comment

Working...