Auto (D3 A8L 6.0 W12) kävi liikkeessää vikadiagnoosissa pakokaasupäästöjen vikavalon sytyttyä. Ajettu 120.000km
Viaksi tarjosivat:
"Moottorin elektroniikka (P0014) Rivi 1,
Nokka-akselin myöhäissäätö pakopuolella,
Ohjearvoa ei saavutettu
Nokka-akselin ajoituksen säätö, pakoventtiilin nokka-akseli,
(SYS_4E_15_BHT_1_0703_21_NW_Verst_Auslass_NW_B1_B2 )
N318 - Nokka-akselin säätöventtiili 1, pako
(N318_4E_15_BHT_2000_1_0103_21)"
Korjaustoimenpiteisiin sanoivat vain, että pitää varata aika. Alkavat siellä sitten purkamaan konetta ja selvittämään vikaa syvemmältä.
Kuulostaa siltä, että rahaa palaa paljon jo pelkästään siihen tutkimiseen, puhumattakaan turhista osista mitä vaihtavat ennenkuin varsinainen viallinen osa tulee listalla vastaan.
Saako joku jotain tuosta diagnoosista irti? Mitä tahansa?
Kuulostaako tuo vika kuinka vakavalta teidän korvaanne?
Itse en juurikaan moottoreita tunne, meinaan vaan, että voikohan tuo vika hajottaa moottorista jotain isompaa, jos ei sitä pysty heti laittamaan kuntoon. Joltain sähköongelmaltahan tuo kuulostaa, voisi ehkä olettaa moottorin olevan teknisesti/mekaanisesti vielä ihan kunnossa. Muutoin moottori toimii ok.
Onkohan tuon tyyppiset viat kovinkin yleisiä Audeissa?
En tiedä mitä laitetta ne merkkiliikkeessä käyttää tohon vikakoodin lukuun, mutta, jos noista Vag-Comin jutuista tajus edes hiukan, niin näistä ei kyllä tajua mitään. Tulostivat koko diagnoosin mulle mukaan.
Ja mulla ei ole itsellä edes Vag-Comia, joten en pysty antamaan muuta tietoa kuin tuon, mitä tuohon jo kirjoitin. Yritän tässä vain selvittää sitä, että kuinka vakavasta viasta on kyse.
Auto ostettu merkkiliikeestä 3kk sitten. Tämä oli nyt kolmas kerta, kun ko. vikavalo syttyy palamaan. Liike ei tule vastaan mahdollisissa korjauskuluissa, kun kerran minkäänlaista takuuta ei myönnetty. Ymmärrän sikäli asian tältä kannalta, käytetty auto. Mutta vähän ärsyttää, että myyvät kalliin auton jossa on vikaa, ja sitten vain pyyhkivät kätensä koko jutusta.
Olisivat mielummin vaikka sylkeneet päin naamaa.
Viaksi tarjosivat:
"Moottorin elektroniikka (P0014) Rivi 1,
Nokka-akselin myöhäissäätö pakopuolella,
Ohjearvoa ei saavutettu
Nokka-akselin ajoituksen säätö, pakoventtiilin nokka-akseli,
(SYS_4E_15_BHT_1_0703_21_NW_Verst_Auslass_NW_B1_B2 )
N318 - Nokka-akselin säätöventtiili 1, pako
(N318_4E_15_BHT_2000_1_0103_21)"
Korjaustoimenpiteisiin sanoivat vain, että pitää varata aika. Alkavat siellä sitten purkamaan konetta ja selvittämään vikaa syvemmältä.
Kuulostaa siltä, että rahaa palaa paljon jo pelkästään siihen tutkimiseen, puhumattakaan turhista osista mitä vaihtavat ennenkuin varsinainen viallinen osa tulee listalla vastaan.
Saako joku jotain tuosta diagnoosista irti? Mitä tahansa?
Kuulostaako tuo vika kuinka vakavalta teidän korvaanne?
Itse en juurikaan moottoreita tunne, meinaan vaan, että voikohan tuo vika hajottaa moottorista jotain isompaa, jos ei sitä pysty heti laittamaan kuntoon. Joltain sähköongelmaltahan tuo kuulostaa, voisi ehkä olettaa moottorin olevan teknisesti/mekaanisesti vielä ihan kunnossa. Muutoin moottori toimii ok.
Onkohan tuon tyyppiset viat kovinkin yleisiä Audeissa?
En tiedä mitä laitetta ne merkkiliikkeessä käyttää tohon vikakoodin lukuun, mutta, jos noista Vag-Comin jutuista tajus edes hiukan, niin näistä ei kyllä tajua mitään. Tulostivat koko diagnoosin mulle mukaan.
Ja mulla ei ole itsellä edes Vag-Comia, joten en pysty antamaan muuta tietoa kuin tuon, mitä tuohon jo kirjoitin. Yritän tässä vain selvittää sitä, että kuinka vakavasta viasta on kyse.
Auto ostettu merkkiliikeestä 3kk sitten. Tämä oli nyt kolmas kerta, kun ko. vikavalo syttyy palamaan. Liike ei tule vastaan mahdollisissa korjauskuluissa, kun kerran minkäänlaista takuuta ei myönnetty. Ymmärrän sikäli asian tältä kannalta, käytetty auto. Mutta vähän ärsyttää, että myyvät kalliin auton jossa on vikaa, ja sitten vain pyyhkivät kätensä koko jutusta.
Olisivat mielummin vaikka sylkeneet päin naamaa.
Comment