Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

"Nokka-akselin myöhäissäätö pakopuolella"?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • "Nokka-akselin myöhäissäätö pakopuolella"?

    Auto (D3 A8L 6.0 W12) kävi liikkeessää vikadiagnoosissa pakokaasupäästöjen vikavalon sytyttyä. Ajettu 120.000km

    Viaksi tarjosivat:
    "Moottorin elektroniikka (P0014) Rivi 1,
    Nokka-akselin myöhäissäätö pakopuolella,
    Ohjearvoa ei saavutettu

    Nokka-akselin ajoituksen säätö, pakoventtiilin nokka-akseli,
    (SYS_4E_15_BHT_1_0703_21_NW_Verst_Auslass_NW_B1_B2 )
    N318 - Nokka-akselin säätöventtiili 1, pako
    (N318_4E_15_BHT_2000_1_0103_21)"


    Korjaustoimenpiteisiin sanoivat vain, että pitää varata aika. Alkavat siellä sitten purkamaan konetta ja selvittämään vikaa syvemmältä.
    Kuulostaa siltä, että rahaa palaa paljon jo pelkästään siihen tutkimiseen, puhumattakaan turhista osista mitä vaihtavat ennenkuin varsinainen viallinen osa tulee listalla vastaan.


    Saako joku jotain tuosta diagnoosista irti? Mitä tahansa?
    Kuulostaako tuo vika kuinka vakavalta teidän korvaanne?
    Itse en juurikaan moottoreita tunne, meinaan vaan, että voikohan tuo vika hajottaa moottorista jotain isompaa, jos ei sitä pysty heti laittamaan kuntoon. Joltain sähköongelmaltahan tuo kuulostaa, voisi ehkä olettaa moottorin olevan teknisesti/mekaanisesti vielä ihan kunnossa. Muutoin moottori toimii ok.
    Onkohan tuon tyyppiset viat kovinkin yleisiä Audeissa?


    En tiedä mitä laitetta ne merkkiliikkeessä käyttää tohon vikakoodin lukuun, mutta, jos noista Vag-Comin jutuista tajus edes hiukan, niin näistä ei kyllä tajua mitään. Tulostivat koko diagnoosin mulle mukaan.

    Ja mulla ei ole itsellä edes Vag-Comia, joten en pysty antamaan muuta tietoa kuin tuon, mitä tuohon jo kirjoitin. Yritän tässä vain selvittää sitä, että kuinka vakavasta viasta on kyse.


    Auto ostettu merkkiliikeestä 3kk sitten. Tämä oli nyt kolmas kerta, kun ko. vikavalo syttyy palamaan. Liike ei tule vastaan mahdollisissa korjauskuluissa, kun kerran minkäänlaista takuuta ei myönnetty. Ymmärrän sikäli asian tältä kannalta, käytetty auto. Mutta vähän ärsyttää, että myyvät kalliin auton jossa on vikaa, ja sitten vain pyyhkivät kätensä koko jutusta.
    Olisivat mielummin vaikka sylkeneet päin naamaa.

  • #2
    Eiköhän VV-Autoa koske sama kuluttajansuojalaki kuin muitakin autoliikkeitä.

    Comment


    • #3
      koskee. taitaa moottori tarvita jakoketju-remppaa, vaikka ikuinen ratkaisu onkin kuulemma.. paitti vw:llä :)

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
        Eiköhän VV-Autoa koske sama kuluttajansuojalaki kuin muitakin autoliikkeitä.
        No niin minäkin ajattelin? Mitenköhän tässä kannattaisi teidän mielestänne edetä?

        Tottakai se katsotaan aina tapauskohtaisesti auton ikä, ajokilometrit ja yleinen kunto huomioon ottaen. Lisäksi tuo kuluttajansuoja ei taida sisältää kuluvia osia. Tuo vika tuskin voidaan laittaa kulumisen piikkiin 120tkm ajetussa autossa. Mutta siltikin, eihän niiden käsittääkseni ole pakko korvata mitään, jos eivät halua.

        Jännä sinänsä, etteivät liikkeessä osanneet yhtään arvioida, mistä tuo vika voisi johtua. Tuo jakoketjuremppa nyt ei vielä niin pahalta kuulosta, jos se vika sillä poistuu.


        Oli siinä muutakin mitä pyysin niitä katsomaan. Mm. Alustan narinat ja kierrosten pieni heijaaminen. Alustan narinat jaksoivat nyt selvittää, kun itse maksoin sen. Kahdella aiemmalla kerralla eivät olleet vaivautuneet, vaikka olin pyytänyt. Kierrosten heijaaminen kuulemma johtuu siitä, että momentinmuunnin luistaa. Taitaa olla sekin kulutustavaraa, jos ei kestä kuin 120tkm.

        Comment


        • #5
          Täytyy kyl myöntää että harvinaisen paksupinkkaisen kaverin luonne, ite kyl näkisin punaista jos koitettas tommosia maksattaa, eritoten tuon kaliberin autosta. Uskoisin että kun juttelet lakimiehesi kanssa kuluttajansuoja-asioista niin hän osaa selvittää paremmin tämän piilevän vian jutun - ja käytetyn auton myyjän vastuun. Eritoten kalliiden kulkupelien kohdalla..

          Jakoketjuremppa tai kiristinremppa ei ole halpa, taitaa vaatia moottori-vaihteisto-paketin purkamisen toisistaan irti - ja tämä taas edellyttää kokonaisuuden poisnostoa autosta. Samaan syssyyn kannattaa purnata se momentinmuunnin vaihdettavaksi, kerta jos moisen ovat diagnosoineet vialliseksi.

          Ainiin, näkisin että jakoketju/kiristimet/nokan säätimet eivät ole kuluvia osia, ainakaan noilla kilometreillä. Turbiini on sit siinä ja siinä, mutta kyllä ne yleensä ruuttaa kestään +300tkm melko iisisti, eli en näkisi tätäkään aiheelliseksi vaihdattaa joka toisen huollon yhteydessä.

          Ois varmaan kannattanut pysyä MB:ssä, tahi harkita siirtymistä taksin asiakkaaksi, vaikuttaa melko edukkaalta harrastukselta.

          Comment


          • #6
            Kylähän tuo vituttaa. Tuntuu vaan, niinkuin taistelisi tuulimyllyä vastaan.

            Mä oon ihan tavallinen pulliainen. En mä mistään lakimiesjutuista ymmärrä. Tai ole varaa tuollaisiin.
            Pitää lukea ajatuksella läpi tuo kuluttajansuojalaki, ja maanantaina mennä puhumaan asiasta paikanpäälle. Jos ei automyyjää kiinnosta, niin ehkä sitten hänen esimiestään. Turha kait se on mennä uhkailemaan millään lakimiesasioilla. Pitäis varmaan oikeuteen asti viedä, ja siihen ei varmasti ole varaa. Täytyy toivoa, että tämä hoituu ihan puhumalla.


            Joo, olis varmaan pitäny pysyä Mersuissa. Sopivaa ei vaan silloin löytynyt, kun autolle tuli tarvetta. Ajattelin Audin olevan laadukas ja hyvä auto, saksalainen merkki kuitenkin. Omat ongelmansa on jokaisella automerkillä, tuon ikäiset mersut saattavat olla vielä huonompia.
            Edukkaalta kuulostaa, kyllä. Kai se niin menee, ettei se Premium ole tarkoitettu tavalliselle työssä käyvälle duunarille. Tällainen jossittelu nyt ei hirveästi auta meikäläisen tilannetta.

            Comment


            • #7
              "premium" tai ei, niin kyllä mä näkisin, että erikoisautoa ostaessa (>4 sylinteriä > 2l) pitää varautua että on pätäkkää korjauksiin tai tekee ite, pahimmassa tapuksissa molemmat.

              Tosin tässä tapauksessa on niin tuore ostos ja vielä merkkiliikkeestä, että pitäs kyllä tulla vastaan korjauksissa.

              Tuo vikakoodi viittais siihen, että esim. kiristin on jumissa tai muuta mekaanista. Vikakoodin perusteella yrittää säätää , mutta ei pääse säätöarvoon. Voi johtua mm. pitkien huoltovälien aiheuttamasta öljyn karstoittumisesta kiristimen venttilin sisälle. Omassa oli jumissa.
              Jos olis sähkösesti rikki, eli johtimet täysin poikki, niin vikakoodina olisi electrical fault in circuit tms.

              Merkkihuollon pitäisi osata tulkita measurin blokeja, joista näkee nokkien asennon ja näkis, että toimiiko säätö ollenkaan.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja amalin
                "premium" tai ei, niin kyllä mä näkisin, että erikoisautoa ostaessa (>4 sylinteriä > 2l) pitää varautua että on pätäkkää korjauksiin tai tekee ite, pahimmassa tapuksissa molemmat.

                Tosin tässä tapauksessa on niin tuore ostos ja vielä merkkiliikkeestä, että pitäs kyllä tulla vastaan korjauksissa.
                Kyllä, olen varautunut siihen, että rahaa menee huoltoihin ja korjauksiin, mutta kohtuu kaikessa. Kauppa on edelleen melko tuore, ja ajokilometrien perusteella ei tuollaisia vikoja voi vielä odottaa. Autosta löytyy myös täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, joka osoittaa että autoa on huollettu annettujen ohjeiden mukaisesti. Tuo kuluttajansuojalakikin autokaupoissa on hyvin täsmällinen näissä asioissa.

                Ostin auton perjantaina 23.12.2011. Seuraavana päivänä syttyi ensimmäisen kerran tuo vikavalo palamaan. Vein auton maanantaiaamuna liikkeeseen tarkistettavaksi. Siellä ei tehty mitään (nollattiin valo), ja valo syttyi jo samalla viikolla palamaan. Seuraavalla viikolla vein takaisin, silloin löysivät jonkin irronneen letkun.

                Mutta jos autolla on ajettu nyt 120tkm (kauppahetkellä 117tkm), ei kai voi olettaa että tuollaisia vikoja alkaa esiintymään? Nokka-akseli vikoja ja turbiinin luistamista. Kai noiden nyt pitäisi heittämällä pidempään kestää. Jos mittarissa olisi 100.000 enemmän, asia olisi täysin toinen.


                Ei ne siellä liikkeessä alkanu edes arvailemaan/mutuilemaan mistä tuo nokka vika voisi johtua. Sanoivat vain, että varaa aika niin aletaan purkamaan moottoria ja selvittämään tarkemmin.
                Siksi tämän topickin alunperin aloitinkin, että jos joku noista vikakoodeista saa jotain tolkkua mahdollisesta vian aiheuttajasta. Tuo jakoketjun/kiristimien vaihtaminen/puhdistaminen ei liene kuitenkaan kovin iso prosessi. Tietty moottori on aika edessä, joten tilaa voi olla vähän ja joutuu jonkin verran purkamaan. Enemmänkin kaiketi aikaa kuin rahaa vievä juttu.

                Comment


                • #9
                  Audi Center Oulu veloittaa 102e/h, tuskin siellä suurpääkaupunkiseudulla ainakaan halvempaa on :D

                  Comment


                  • #10
                    6 kk virhevastuu pätee, ei mitään epäselvyyttä etteikö auton myynyt liike korjaa + tietysti maksaa tutkimisen. Tiukempi kaveri puhuu tietysti liikkeeltä vara-auton korjauksen ajaksi veloituksetta käyttöön.

                    Comment


                    • #11
                      Tuota voisi joku logittaa VCDS:llä että miten ne nokat säätyy.

                      Onhan tuo aika selvä että autoliike joutuu tuon homman maksamaan, mutta saattaa siihen auton ostajakin joutua osallistumaan.

                      Comment


                      • #12
                        VAADI liikkeeltä korjausta, älä anna missään periksi, johon voisivat vedota myöhemmässä vaiheessa.
                        Älä kuitenkaan odota liikoja, sillä käytetty on aina käytetty ja ilman erikoismaininnalla olevaa takuuta.
                        Lähdet ensiksi hakemaan koko remontin korjausta, mutta itse tyytyisin johonkin ~70-80% korvaukseen.

                        Kuluttaja-asiamies voi auttaa tilanteessa, mutta itse todennut niidenkin heikon vaikutusvallan. He ottavat yhteyttä liikkeeseen, mutta jos sieltä tulee vastaukseksi EI, niin asia menee kuluttajalautakuntaan. Tämän prosessin arvioitu kesto oli heinäkuussa 2011 2-3vuotta ja mitään takuita "voitosta" ei ole..

                        Nimim. samaa rumbaa käymässä läpi, mutta odotukset jo nollissa..

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja ommiK Näytä viesti
                          6 kk virhevastuu pätee, ei mitään epäselvyyttä etteikö auton myynyt liike korjaa + tietysti maksaa tutkimisen. Tiukempi kaveri puhuu tietysti liikkeeltä vara-auton korjauksen ajaksi veloituksetta käyttöön.
                          Joo, niinhän se pätee. Mutta minkäs teet, jossei liike sitä ymmärrä. En minä mitään sijaisautoja tarvitse. Ainoa mitä haluan, että oma auto tulee kuntoon ja mielellään niin, että liike sen korjaa. Luulis sen verta löytyvän selkärankaa tuon kokoiselta liikkeeltä, että jos paskaa myyvät niin oikaisevat mutisematta asian.



                          Alkuperäinen kirjoittaja BuuBBa
                          VAADI liikkeeltä korjausta, älä anna missään periksi, johon voisivat vedota myöhemmässä vaiheessa.
                          Älä kuitenkaan odota liikoja, sillä käytetty on aina käytetty ja ilman erikoismaininnalla olevaa takuuta.
                          Lähdet ensiksi hakemaan koko remontin korjausta, mutta itse tyytyisin johonkin ~70-80% korvaukseen.

                          Kuluttaja-asiamies voi auttaa tilanteessa, mutta itse todennut niidenkin heikon vaikutusvallan. He ottavat yhteyttä liikkeeseen, mutta jos sieltä tulee vastaukseksi EI, niin asia menee kuluttajalautakuntaan. Tämän prosessin arvioitu kesto oli heinäkuussa 2011 2-3vuotta ja mitään takuita "voitosta" ei ole..

                          Nimim. samaa rumbaa käymässä läpi, mutta odotukset jo nollissa..
                          Paha sinne on mennä mitään VAATIMAAN. Jos sitä sais asiallisesti keskustelemalla hommat toimimaan.
                          Käytettyhän tuo on. Tiedän. Mutta nuo viat on kuitenkin sellasia, ettei niitä voi hyvällä maullakaan panna kulumisen piikkiin. Ehkä se momentinmuunnin on siinä rajoilla, mutta kuitenkin. Eriasia jos menisin sinne valittamaan jostain jarrupaloista tms. Tuon alustan osaltakin halusin ainoastaan, että selvittäisivät mistä se narina johtuu, en ole olettanutkaan että sen fiksaamista maksaisivat. Se voidaan selkeästi jo panna kulumisen piikkiin.

                          Comment


                          • #14
                            suosittelisin ottamaan yhteyttä ammattiyhdistyksen/liiton asianajaan. Jos ei muuta niin sitten jonkun kaverin kautta, ite en jaksaisi tommosta remontinkorjausta maksaa.

                            vika tuskin on iso, mutta vaatii korjaukseen ison määrän työtä.

                            ps. Mitäs yhteistä olikaan kissanpennulla ja juuri audin ostaneella ?

                            -molemmat aukaisee silmänsä kahden viikonpäästä.

                            Comment


                            • #15
                              Niin jos ei se viellä tullut selväksi niin se jakoketjuhan on siellä moottorin takapäässä, eli on melko iso homma alkaa sinne palikoita vaihtamaan.

                              Minäkin kyllä näkisin, että myyjäliike on kyllä täysin vastuussa tuosta remontista.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Silizium Näytä viesti
                                Niin jos ei se viellä tullut selväksi niin se jakoketjuhan on siellä moottorin takapäässä, eli on melko iso homma alkaa sinne palikoita vaihtamaan.

                                Minäkin kyllä näkisin, että myyjäliike on kyllä täysin vastuussa tuosta remontista.
                                Takapäässä?? Ei oo totta? Kylläpäs kuulostaa taas typerältä. Mikähän siinä on Audille niin vaikeaa tehdä kunnolla ne jakopäät. Ensin käytetään kuminauhoja vaikka kuinka kauan, sitten kun keksitään ketju, ni sekin laitetaan sitten koneen taakse. Aikamoisia neronleimauksia. No tuo hankaloittaakin sitten asioita aikalailla.

                                Menen maanantaina puhumaan noista jutuista sen automyyjän kanssa. Lähden siitä liikkeelle, että liike hoitaa nuo korjaukset. Tää juttu kuulostaa niin naurettavalta, ettei se voi olla totta.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuossapa kuvia jakoketjuista. http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2823080

                                  Comment


                                  • #18
                                    olikos tuolla kuviakin jossain muustakiku tuosta v8-koneesta ?

                                    http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_267.PDF sivu 50 ja siellä on räjäytyskuva.

                                    ainiin, ei että tulis ihan pelkästään pahinta ajatella ; ketjun venyminen voi tehdä tuollaisen vikakoodin, mutta _useimmiten_ samalla pitäisi myös esiintyä vikakoodi nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimien väärästä yhteenkuuluvuudesta, ts. synkronointi-virhe.

                                    vikahan voi olla ihan viallinen öljypumppukin mikä ei saa tarpeeks painetta että nenän kääntöelementti saisi voimaa kääntymiseen. Toki myös kääntöelementin lavoissa voi olla kulumia ja silloin nokka ei kanssa käänny.

                                    jokatapauksessa, skenaario on hankala ja vaatii paljon purkamista ja perehtymistä.
                                    Viimeksi muokannut repsa; 1.4.2012, 15:16.

                                    Comment


                                      #19
                                      Säätimiä ohjaavissa solenoideissa on myös ollut vikaa mm.2.4 koneessa. Joten voi olla että pelkkä solenoidin uusinta riittää. Mutta tarkemmin katsottuna solenoidin malli ei ole sama kuin uudemmassa 2.4 koneessa...
                                      Jos oikein ymmärsin, on nokkien säätimet samoja kuin ALT koneessa. Niissä taas on ollut vikaa säätimissä itsessään. Säätimessä olevassa kanavassa on jousikuormitettu kuula, jonka reikä menee soikeaksi ja reunat pyöristyy, jolloin säätö ei enää toimi oikein. Olipas hankalasti selitetty...

                                      Tosiaan ketjun venymisestä pitäisi tulla myös ajoitukseen liittyvä vikakoodi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Doddi. Nyt on kuultu liikkeen kantakin asioihin.

                                        1. Vikavalon syttyminen johtuu jostain pakosarjan osasta X jota en nyt sattumoisin enää muista. Outo systeemi minulle, joka en muutenkaan juuri auton tekniikasta ymmärrä. Johtuu pääasiassa kuulemma karstoittumisesta, kun "Tällaisilla autoilla ei yleensä Suomessa ajeta kovinkaan paljoa, eikä moottori ikinä joudu rasitukseen." Ohje oli ajaa pitkiä taipaleita autolla ja rasittaa konetta kunnolla, niin että karstat palaa pois. Asiasta ei kuulemma kannata huolestua, korjaantuu ajan myötä eikä riko moottorista mitään. Sanoivat vaihtaneensa johonkin Phaetoniin vastaavat systeemit jokin aika sitten. Jos vikavalo syttyy vielä kerran, pitää ajaa auto liikkeeseen, jossa sitten sovitaan korjauskustannuksista. Ja se, että vikavalo on syttynyt kolme kertaa kolmen kuukauden aikana, ja joka kerta nollattu liikkeessä, ei juuri hetkauttanut. Arvio kustannuksista oli jotain 2.500-3.500 euroa.

                                        2. Momentinmuunnin kuluu ajan myötä. Se on kuulemma kulutustavaraa Audeissa. Näin sanoi itse vaihtoautopäällikkö. Siitä ei kannata olla vielä huolissaan, jos se toimii. Pieni luistaminen ei haittaa. Momentinmuuntimen vaihtaminen töineen 3.500 euroa.

                                        Alkuun oli vaihtoautopäälliköllä vähän sellainen ääni kellossa, että "Mitäs tuut tänne itkemään, jos oot meiltä vanhan paskan ostanut. Käytetty on aina käytetty." Sitten pyysin selvittämään vikoja ja kustannuksia tarkemmin. Hommat hoituu kuulemma niin, että heidän lakimiehensä tulkitsee kuluttajansuojalakia katsomallaan tavalla, ja tekee ehdotuksen korjauskustannuksien jakamisesta auton ikä ja ajokilometrit huomioon ottaen. Sen voi sitten joko hyväksyä, tai hylätä, ja asiasta ei neuvotella.
                                        Ei niitä taas kovin paljoo tuntunu kiinnostavan. Kai se on helppo vedättää nuorta ja tyhmää kaveria. Vaihtoautopäällikkökin piti suorastaan hölmönä ostoksena tuota autoa. "Koko ajan saa olla varuillaan, jos sieltä jotain hajoaa. Korjaaminen on kallista, ja tuollaisessa mallissa se hinta vielä kerrotaan mallimerkinnällä ja sylinterien määrällä." Ja autoa ei kuulemma kannata ajaa joka kertaa liikkeeseen syynättäväksi, jos jokin vikavalo välkähtää. Kuuluu kuulemma tuollaisen auton luenteeseen.

                                        Noh, jotain tällaista osasin jo odottaakin. Auton malli, kauppahinta, tai kaupan tuoreus ei niitä juuri kiinnostanut. Jotenkin vähän ihmeellistä toimintaa, etenkin kun meikäläinen vielä työskentelee samassa firmassa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mitähän jos väläytät kaupan purku -valoa?

                                          Kaveri uusitutti BMW:hen suuttimet kamppanjan piikkiin. Samassa rötäkässä joutuivat uusimaan puolat ja ECUn. Yhteensä laskua tuli muistaaksi nelisen tonnia ja kamppiksen ulkopuolelle jääneet osat ja työt maksoi myyjäliike, josta auto oli haettu pari kuukautta aiemmin.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuota vaihtaripäällikön tekstiä en ihmettele yhtään, mulkku mikä mulkku, tunnen tapauksen.

                                            Vianhakua ei aloiteta, ennen kuin selviää kuka sen maksaa. Pikahuollosta saamasi tieto on sinällään kohdillaan ja on syytä varata aika vianselvitykseen.
                                            Jos et siitä pääse vaihtaripäällikön kanssa sopimukseen, ota yhteys Kuluttajaviranomaiseen, jolle kerrot kaikki aiheeseen liittyvät asiat. Ostopäivä, hinta, kilometrit jne jne.
                                            Sieltä annetaan joku suositus, jota yleensä autolikkeet noudattaa.
                                            Päällikön pelottelut lakimiehillä ja sopimksilla joista ei neuvotella, on pelkkää puhetta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Virhevastuu on aika lailla yksiselitteinen tällaisessa tapauksessa. Ihan referenssinä, ite tinkasin viime kesänä 254tkm ajettuun 2000 vuosimallin ässään ~5k€ remontit kun niitä piileviä vikoja alkoi löytymään pari viikkoa oston jälkeen. Ei sekään ihan mennyt kuin Strömsössä mutta lopulta kuitenkin myyjäliikkeen piikkiin koko roska. Ei siis ole kiinni siitä mitä ja minkä ikäistä olet ostanut. Ihan samalla tavalla se tonnin Corolla on saman virhevastuun alaista tavaraa kuin 100000€ käytetty. Minulla oli vielä jonkun verran matkaakin myyjälle ja vaihtoehdoiksi esitin että joko korjataan täällä minun valitsemassani paikassa tai sitten hinausauto hakee auton pois ja liike huollattakoon missä haluaa. Toinen vaihtoehto oli että aletaan puhumaan kaupan purusta.

                                              Ei pelkkää hyvää hyvyyttään kannata ruveta maksumieheksi, jos nuo olemassaolevat viat olis kirjattu kauppapapereihin ja olisit ne viat ostanut niin tilanne olisi toinen. Jos sinulle kuitenkin on myyty täysin toimiva käytetty auto niin virhevastuun nojalla sellainen sinun pitää saada.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mikon tilanteessa on kyllä ollut myyjälläkin hyvä sydän.
                                                Käytännössä 10v ja yli 200tkm ajetun auton kohdalla Kuluttajavirasto ei ota mitään kantaa valituksiin. toteavat vain auton olevan vanha ja paljon ajettu. Ja tuotevastuu on Suomessa muutenkin 10v, jonka jälkeen myyjällä ei ole käytännössä mitään "vastuuta" myymästä tuotteestaan. Tämä on koeteltu monen auton kohdalla. Toki auton hintakin hieman vaikuttaa, vaikkei niin pitäisikään olla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Olen tuosta vaihtoautopäälliköstä kuullut juttua myös kaveriltani, joka tuosta liikkeestä on vissiin useammankin auton hakenut (ei tosin itselle). Sanoi samaa täsmälleen samoilla sanoilla, mulkku mikä mulkku.

                                                  Ei ne siihen kaupan purkuun ainakaan ala. Ne oli tuolla sitä mieltä, että auto toimii hyvin pitkälti niin, kuin sen pitääkin. Se että siellä on kerran tai pari joku vikavalo palanut, on kuulemma tyypillistä tuollaiselle autolle. Ja se momentinmuunninhan tosiaan oli sitä kuluvaa tavaraa. Vaihtoautopäällikkö oli todella jyrkkä näissä asioissa, vaikka yritinkin jo hänen kanssaan neuvotella. Homma meni niin, että hän saneli mitenkä liike on valmis etenemään asian kanssa.

                                                  Pitää alkaa selvittää, mitenkä nuo jutut sitten menee kuluttajaviranomaisen kanssa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mielenkiintoista olisi kuulla että missä vaiheessa auton tuollainen käytös muuttuu ns. tyypilliseksi ja normaaliksi. Lukeeko se auton ohjekirjassa että "~100tkm paikkeilla alkaa vikavaloja syttymään etkä enää pääse katsastuksesta päästöjen takia läpi, tämä on täysin normaalia eikä sen takia ole syytä mennä huoltoon avautumaan."

                                                    Mitäköhän maahantuojan joku muu taho olisi mieltä siitä että heidän edustajansa kertoo tällaisia totuuksia.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Nuo viat ei ole mitenkään normaaleja asioita. Älä missään nimessä tyydy tuollaiseen vastaukseen. 120tkm ajettu auto ei ole loppu eikä siinä pidä olla tuota momentinmuunnin vikaa saatikka nokan ajoitusvikoja.
                                                      Kyllä se päällikkö siellä vaan omaa taskua ajattelee kun moisia laukoo. Toki ottaahan se päähän, että joutuu maksumieheksi useamman tonnin remppaan.
                                                      Paljonko auton kauppahinta muuten oli, kerro vaikka privaan jos et tahdo täällä sitä julistaa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Dodiin. Puhuin äsken vaihtoautopäällikön kanssa puhelimessa. Ei ollut ollenkaan tyytyväinen siihen, mitä olin tänne forumille kirjoitellut. Oli kuulemma lakimiehensä kanssa jutellut näistä asioista, mitä voi forumeilla kirjoitella. Täytyy myöntää, ettei kirjoitukseni ole olleet ihan "poliittisesti korrekteja". Totesi, etten taidakaan olla halukas pääsemään yhteisymmärrykseen. Yhteistyö liikeen kanssa tässä asiassa taisi sitten tyssätä tähän. Tämä nyt alkaa tuntua taas siltä kuuluisalta lopputtomalta suolta tarpoa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Hah:D Taas lukevat näitä. Sitä paremmalla syyllä kannattas suhtautua meihin käytettyjen autojen ostajiin suopeammin. Täällä kokemukset asiakaspalvelusta leviää helposti. Ei siinä lakimiehet auta. Tiedetäämpähän että ei tuohon murjuun astuta kun on noinkin asiakaspalvelu henkinen kaveri vastassa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eli heidän toimintansa on jotenkin salaista? Tulee omat kokemukset aika vahvasti mieleen. ( http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=59983 alkaen #152)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X