Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Apuja, auto ei käynnisty c4 100 -94, 2,6 automaatti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Apuja, auto ei käynnisty c4 100 -94, 2,6 automaatti

    Eli allekirjoituksen mukainen vekotin on jo vähän aikaa tehnyt sellaista, että käynnistäessä joutuu sahaamaan todella pitkään ennen kuin käynnistyy. Tekee tätä kuitenkin satunnaisesti. Aluks tuntu että tekee vain silloin kun kylmä jä lämmin ilma vaihtelee, ajattelin että on vain kosteutta tankissa, mutta tänäänkin on esimerkiks ollut koko päivän yli 5 astetta. Koitin töissä apuvirran kanssa sahata ja sahata, mutta ei vain lähde käyntiin.
    Eli bensansaantiinhan tuo tuntuis liittyvän, vai olisko muita ehdotuksia?
    Ja että missäpäin tuossa vekottimessa on bensapumppu, ja kun se todennäköisesti on siellä tankin syvimmissä uumenissa, niin onnistuuko vaihto kuinka helposti? Entä missä mahtaa olla pumpun sulake, jos olis kerrankin säkä matkassa ja selviäis helpolla?
    Viimeksi muokannut Beornegar; 30.3.2012, 21:32.

  • #2
    Haulla löydät tietoa bensapumpun vaihdosta ja bensapumpunreleestä, ja myös sen ohittamisesta.

    Sieltä kun lueskelet, niin senjälkeen jos ei tokene, niin aletaan pähkäilemään;)

    Comment


    • #3
      Jos sieltä sulake on mennyt niin ei se lähtis koskaan käyntiin.

      Comment


      • #4
        Vikaa tutkittu lisää, otin bensansuodattimelta koneeseen lähtevän letkun auki, suodattimessa oli painetta ja bensaa, eli ongelma ei nyt olekaan bensansaannissa.
        Antureita tässä seuraavaksi epäilen, eritoten kampiakselin asentotunnistinta. Onko näissä vekottimissa automaatissa vaihteiston asentotunnistinta?
        Ja tosiaan silloin kun vielä lähti käyntiin, niin kävi kuitenkin aivan normaalisti, eli vika tuskin on tulpissakaan?

        Comment


        • #5
          Kannattas ny kattoa onko jättäny vikamuistiin mitään.

          Comment


          • #6
            Mites tosta luetaan vikakoodit? Huoltoon en vie ennen kuin on aivan pakko :D

            Comment


              #7
              Saattaa olla että on puola vika moisen ongelman kanssa viime syksynä pähkäilin ja puola paketin vaihdoin toisesta abc.stä ja alkoi toimimaan heti. Diagnoosia auttoi kun pystyi hinaamaan (manuaali) ja hinaamalla auto käynnistyi mutta startilla ei millään, nokan asento anturin (Hall) kokeilin silloin ensin yms. muuta mutta tosiaan vika oli puolissa. Ja tosiaan tuohon abc.hen on mulla sitten noita osia reilumminkin jos tarviit kokeilemiseen niin yv.tä kehiin. Esim puola paketti on helppo kokeilla toisella samoten Hall on nopea vaihtaa ja kokeilla, esim. näitä on jos haluaa kokeilla ja toki voin myydäkin.

              edit: Vikakoodit saa luettua sulake rasiasta konehuoneen kuljettajan puoleisessa nurkassa laatikossa on sisällä neljä "pinniä" eli vanhan mallin 2+2

              Lisä edittinä: niin tuo puolavika ei näy vikana, auto ei moisesta ymmärrä mitään.
              Viimeksi muokannut sfk78; 30.3.2012, 17:05. Perustelu: edit

              Comment


              • #8
                Perkele kun itellä on automaatti ettei pysty edes hinaamalla käynnistään

                Comment


                  #9
                  Kuskinpuoleisen nokan takapäässä on hall-anturi. Sen mä vaihtaisin ekana, ja omaan samanlaiseen vaihdoinkin. Ei oo väliä, onko automaatti, anturin pätkiessä ei lähde käyntiin, vaikka hinaisit kuuhun asti.

                  Jos käy hyvin sen jälkeen kun käynnistyy, tuskin on bensapumpussa tai puolissa vika. Vikakoodien luku ABC-moottorista on hankala temppu, onnistuu lähinnä vain ihan aidolla kaapelilla jos silläkään.

                  Sitten suosittelisin mitä lämpimimmin korjaamaan otsikon ohjeiden mukaiseksi, joku saattaisi viitsiä lukeakin. Esimerkiksi kännykällä Tapatalkilla lukiessa profiili ei ole oletuksena näkyvissä.

                  Comment


                  • #10
                    Apuja, c4 100 -94 2,6 automaatti ei käynnisty

                    Sori, en tiennyt että noi tiedot ei näy kaikille. Tosiaan, motonetistä ei kumpaakaan anturia (hall ja kampura) saanut kuin vasta tiistaille, marmorille en ehtinyt. Kokeilen nyt viikonloppuna käydä noita antureita crc:llä läpi, josko se jotain auttaisi vian paikannuksessa

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Wisa Näytä viesti
                      Kuskinpuoleisen nokan takapäässä on hall-anturi. Sen mä vaihtaisin ekana.Jos käy hyvin sen jälkeen kun käynnistyy, tuskin on bensapumpussa tai puolissa vika. Vikakoodien luku ABC-moottorista on hankala temppu, onnistuu lähinnä vain ihan aidolla kaapelilla jos silläkään.
                      Aidolla kaapelilla pääsee hyvin, ainakin omaan, toki vuosimalli 1995, uskoisin että myös 1994. Hallista jää vikakoodi. Ääni tältä sille.

                      Niin..ja otsikosta Wisa tarkoittikin ensimmäistä viestiä :) !!

                      Comment


                      • #12
                        Ei aina jää Hall anturista koodia, mutta "real dataa" seuraillessa näkee jos antaa väärää infoa ohjaimelle. omaan ex. autoon piti vaihtaa kampuran anturi ennen ku alkoi saamaan käyntiin, vaikkakin datan perusteella nokan anturia epäiltiin ku antoi mitä sattuu nopeutta ohjaimelle..

                        Comment


                        • #13
                          Ajoin toisella autolla työpaikan pihaan, pistin starttikaapelit kiinni, ajattelin että lataan Audin akkua samalla kun liittimiä renaan. Huvin vuoks kokeilin myös startata heti aluks, ja hörähti samantien käyntiin :o Eli eikös tuo nyt melko suoraan tarkoita että jollakin anturilla on huono kosketus?

                          Comment


                            #14
                            Ei se kosketushäriöstä välttämättä kerro. Hall-anturi tyypillisesti kuolee juuri noin, että välillä toimii, välillä ei. Hall-signaalin katoaminen käyvästä koneesta ei sammuta sitä, joten riittää että anturi on elossa starttihetkellä.

                            Voit toki tarkistaa liittimetkin, se kannattaa aina tehdä, mutta melkein veikkaisin sinun joutuvan anturinvaihtosavottaan :) Ne eivät ole kalliita eikä jumppa ole paha. Paikat löytyvät täältä.

                            Comment


                            • #15
                              Juu, kyllä ne anturit vaihtoon menee, mutta helpottaa vähän että vika on nyt melko hyvin paikannettu.
                              Motonetin sivuilla varsinkin hall tuntui olevan melko kallis, n.70€
                              Tai no, mikä nyt sit on kallis, mutta oon tottunut että anturit kustantaa sen 10/kappale

                              Comment


                                #16
                                Marmorilla samainen kapistus 180 eeroa, niin ei tuo mätänetin hinta pahalle kuulosta.

                                Comment


                                • #17
                                  Hetkinen, kun tuolla motonetin sivuilla ei noita hall-antureita ollutkaan kuin 2l koneisiin, mutta sitten ykk-antureita on kaksi,
                                  -2,2T/2,6/2,8 89-> YKK-anturi/KAMPIakseli [1989-1994]
                                  -
                                  2,6-ABC/ACZ 92->94 YKK-anturi/NOKKAakseli [1992-1994]

                                  Toi ylempi nyt lienee se kampuran asentotunnistin :D, mutta onko tuo nuorempi sitten se hall-anturi?

                                  Comment


                                    #18
                                    Molemmathan ne pelaa Hall-periaatteella, mutta mä olen tarkoittanut nimenomaan tuota nokka-akselin anturia. Koneesi oireet sopisivat siihen. Kampiakselin anturin pimeneminen ajossa ymmärtääkseni sammuttaa moottorin, nokan anturia tarvitaan käynnistyshetkellä. Muutaman minuutin homma vaihtaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Laitetaan vielä alkuperäinen koodi , sopivuus 2,6 ja 2,8 078905161C . Hinta on marmorilla varsin kova, toisaalta jotkut tarvikemallit eivät ole toimineet edes uutena.
                                      Tuosta voi vielä katsella miltä se näyttää: http://www.bavariandominator.co.uk/p...04&p=39210.cfm

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kiitos tosi paljon foorumille, todella hyvin ja nopeasti saa asiantuntevaa apua!
                                        Itsellä kun muuten on moottorintoiminta periaatteessa ihan hallussa, mutta kaikki tekniset termit ja nippelitason tiedot puuttuvat, niin selkokielellä saa apuja.
                                        Molemmat anturit jo paikansinkin eilen, ongelmia vain tuotti että kumpi noista nyt kannattaisi vaihtaa.
                                        Tuli nyt sitten tilattua tuo kampuran anturi, no käydään nyt huomenna tilaamassa vielä tuo nokka-akselin anturi

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jos ostat ton nokan hall-anturin motonetistä ja saat sieltä tarvikkeen merkiltään oscca niin ei muuten todennäköisesti onnistu sen vaihto ihan heittämällä paikoilleen. Omaani 80 audiin vaihtaessa jouduin paikottamaan sen anturin uudestaan kun jää liian korkealle, joutu poraamaan kiinnitys reikiä hieman isommaksi ja kuoresta hiomaan ala puolelta tavaraa pois et sattuu nokan päässä olevaan pyörään anturi oikeelle kohdalle. Eli jos jostain saat boshin niin aina helpompi. Itse ainakin aloittaisin siitä nokan päässä olevasta anturista tosin vikakoodit antas selvyyttä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Motonetistä sain juurikin tuon Oscca-merkkisen anturin, todellakin tuntui että kiinnitysreikien etäisyys olisi ollut tyyliin millin sadasosia pielessä puoleen tai toiseen, mutta pultit sai kyllä lopulta paikalleen ilman muokkaamisia. Suurin ongelma olikin tilan kanssa, kyseiseen koloon ei meinannut millään saada räikkää tai lenkkiavainta. No, homma kuitenkin onnistui ja auto pelaa hyvin.
                                            Katsastus olisi sitten huhtikuun loppuun mennessä, katsotaan sitten mikä on seuraava projekti :D
                                            Mikäli menee suorilla läpi, niin kesämmällä täytyy selvittää mistäpäin ohjaustehostin vuotaa öljyä.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X