Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0tdi v6 öljyhärdelliä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    3.0tdi v6 öljyhärdelliä

    Luonnollisesti edellisen jumalmoottorisen auton kanssa tuli oltua kohtuu tarkka noista öljynvaihtoväleistä tuon longlifen kanssa sihtiongelmien takia, mutta miten on porukka lätrännyt 3.0tdi commonrail koneiden öljyjen kanssa.

    Longlife väliähän auto tarjoaa, mutta kannattaako tai onko hyötyä vaihdella vähän useammin myös tähän. Haittaa tuskin ylimääräisistä vaihdoista on, mutta onko rahan hukkaa?

  • #2
    Itse vaihdan öljyt 15tkm välein, en oikein perusta tuosta longlife-mallista oman auton kanssa. Jollain liisarillahan se on ihan yks ja hailee...

    Comment


    • #3
      Runsaalla kaupunkiajolla on oman pirssin huoltoilmon mukaan tehdyt öljynvaihdot tulleet 20-22tkm välein. Eli ei tuolla seka-ajossa välttämättä mihinkään longlife lukemiin pääsekään.

      En sitten tiedä olisiko vielä tiheämpi vaihto tarpeen sen vuoksi, että polttoainetta tuntuu sekoittuvan hiukkaskrematorion toiminnan kylkiäisenä öljyn joukkoon. En oikein muulla osaa selittää tosiasiaa, että öljymäärä jopa lisääntyy vaihtovälillä. Tämä taitaa olla yleisesti huomattu, muttei Audin puolelta tunnustettu ongelma/ominaisuus. Mietityttää vaan, että kuinka haitallista tuo öljyn lantraaminen dieselillä loppupelissä moottorille on? Ei se varmaan öljyn voiteluominaisuuksia ainakaan paranna.

      Comment


      • #4
        mulla öljyn vaihto väli ajotietokoneen mukaan 30t vaikka ajot vähentyny paljon ja siirtyny kaupunki painotteiseks. ajattelin kohta puolin kyl vaihtaa öölit ku puoliväli tulee vastaan ja samalla muuttaa kiinteäksi väliksi. Mulla ei kans öljyt hupene yhtään välillä ja se vähän ihmetyttää.

        Comment


        • #5
          Eikö tuohon dieselin öljyyn sekoittumisen vaikutuksesta löydy hyviä kommentteja? En ole vielä täällä nähnyt liiemmin keskustelua aiheesta. Pitäisikö jo tuon takia öljyt vaihtaa 15tkm välein?

          Comment


          • #6
            3-litrasen sielunelämästä sen enempää tietämättä, ainakin 2-litrasissa Tdi-moottoreissa tuo dieselin sekoittuminen öljyyn on merkki tandempumpun valskaamisesta...ei hyvä homma pidemmällä juoksulla...

            Comment


            • #7
              Yleensä tuo tandemin vuoto helpompi havaita kun polttoaine suodattimessa öljyä. Menee tietysti myös öljyn sekaan eikä ainakaan paranna voitelu ominaisuuksia. Tuo vaihtoväli taasen on aihe josta voi väittää loputtomiin.

              Comment


              • #8
                Mulla oli noudatettu LL ohjelmaa vielä suomessa. Itse päädyin kiinteeseen vaihtoväliin (15 tkm. ) Kyse on bensakoneesta.

                Comment

                Working...
                X