Autoon vaihdettiin uudet kk-laakerit ja sylinterikansi-paketti. Veho osallistui tähän remppaan siten, että he maksoivat puolet tuosta koneen yläpuolen remontista.
Minun mielestäni Veholta oli esimerkillistä toimintaa tässä asiassa. Vahinkoilmoituksen jälkeen sain vastauksen korvauksesta vähän reilussa päivässä. Jos itse olisin myyjäliike niin maalaisjärki kyllä eväisi koko korvauksen mutta tosiaan suomen kuluttajansuojalaki näyttää olevan sellainen että myyjäliike on vastuussa myymästään tuotteesta. Vaikkei tällainen virhe voi olla heillä edes tiedossa myyntihetkellä. Mutta puolipeukkua tosiaan Herttoniemen Veholle. Pitänee sitten pappana käydä ostamassa mersu sieltä... :)
Oulun pörhölle voisi antaa arvosanaksi ehkä 6½. Asiaa hoitamaan sattunut huoltoneuvoja ei ollut yhtään asiakkaan puolella vaan ensimmäinen töksäytys mitä häneltä kuulin oli, että "niin sullahan on lastutettu auto, joten taitaa mennä omaan piikkiin...". Jostain järjestelmästä oli ilmeisesti näkynyt viittaus powerflashiin, joka asensi minulle vakionopeudensäätimen tuossa taannoin. Vakkarihan on vähän eri juttu kuin teholastu eli olisi voinut kaveri kyllä ottaa ensin selvää mitä laukoo. Tuolla kommentillahan hän sai tilanteen heti kireäksi. Muutenkin tähän kaveriin oli vähän hankala luottaa asian hoidossa. Yhteydenpito oli yksipuolista eli minun piti toistuvasti soitella että miten asia etenee. Pörhöllä on vielä vähän tympeä tuo keskus, josta yhdistetään sitten huoltoon. Tiskillähän on koko ajan jonoa, joten puhelu pallotteli sitten koko ajan keskuksen ja tiskien puhelimien välillä.
Auton minulle loppujen lopuksi luovuttanut kaveri oli sympaattinen ja asiallinen. Häneltä sain muutenkin asian kulusta enemmän tietoa kuin "keissiä" hoitamaan joutuneelta. Hän pelasti oikeastaan tilanteen siten, että saatan vielä huoltaakin autoani heillä. Yhdessä vaiheessa päätin jo että tästä konsernista en ikinä osta autoa enkä huollata siellä.
Viisi viikkoa kuulostaa aika pitkältä huoltoajalta mutta ilmeisesti pörhöllä kuitenkin on aikalailla jonoa sekä vaihto-osan toimitus kesti arvatakseni aika pitkään. Nyt kun auto on taas omassa katoksessa niin ei enää osaa olla samalla tavalla harmissaan tuosta huoltoajasta kuin nuo viisi viikkoa mitkä foordilla piti matkaa taittaa...
Minun mielestäni Veholta oli esimerkillistä toimintaa tässä asiassa. Vahinkoilmoituksen jälkeen sain vastauksen korvauksesta vähän reilussa päivässä. Jos itse olisin myyjäliike niin maalaisjärki kyllä eväisi koko korvauksen mutta tosiaan suomen kuluttajansuojalaki näyttää olevan sellainen että myyjäliike on vastuussa myymästään tuotteesta. Vaikkei tällainen virhe voi olla heillä edes tiedossa myyntihetkellä. Mutta puolipeukkua tosiaan Herttoniemen Veholle. Pitänee sitten pappana käydä ostamassa mersu sieltä... :)
Oulun pörhölle voisi antaa arvosanaksi ehkä 6½. Asiaa hoitamaan sattunut huoltoneuvoja ei ollut yhtään asiakkaan puolella vaan ensimmäinen töksäytys mitä häneltä kuulin oli, että "niin sullahan on lastutettu auto, joten taitaa mennä omaan piikkiin...". Jostain järjestelmästä oli ilmeisesti näkynyt viittaus powerflashiin, joka asensi minulle vakionopeudensäätimen tuossa taannoin. Vakkarihan on vähän eri juttu kuin teholastu eli olisi voinut kaveri kyllä ottaa ensin selvää mitä laukoo. Tuolla kommentillahan hän sai tilanteen heti kireäksi. Muutenkin tähän kaveriin oli vähän hankala luottaa asian hoidossa. Yhteydenpito oli yksipuolista eli minun piti toistuvasti soitella että miten asia etenee. Pörhöllä on vielä vähän tympeä tuo keskus, josta yhdistetään sitten huoltoon. Tiskillähän on koko ajan jonoa, joten puhelu pallotteli sitten koko ajan keskuksen ja tiskien puhelimien välillä.
Auton minulle loppujen lopuksi luovuttanut kaveri oli sympaattinen ja asiallinen. Häneltä sain muutenkin asian kulusta enemmän tietoa kuin "keissiä" hoitamaan joutuneelta. Hän pelasti oikeastaan tilanteen siten, että saatan vielä huoltaakin autoani heillä. Yhdessä vaiheessa päätin jo että tästä konsernista en ikinä osta autoa enkä huollata siellä.
Viisi viikkoa kuulostaa aika pitkältä huoltoajalta mutta ilmeisesti pörhöllä kuitenkin on aikalailla jonoa sekä vaihto-osan toimitus kesti arvatakseni aika pitkään. Nyt kun auto on taas omassa katoksessa niin ei enää osaa olla samalla tavalla harmissaan tuosta huoltoajasta kuin nuo viisi viikkoa mitkä foordilla piti matkaa taittaa...
Comment