Oonko ymmärtäny oikein että 06A-alkunen suodatin on kiinteälle huoltovälille ja 068-alkunen longlifelle? Ilmeisesti ei oo mitään haittaa vaikka 068:a käyttäs kiinteällä välillä vaikka siitä tuskin mitään hyötyä on?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Longlife öljynsuodatin, BFB
Collapse
X
-
Onko B-loppunen suodattimen osanumero vanhentunut? Sen verran mitä googlesta löysin ni marmori myis B-loppuista vielä.
Tuolta: http://shop.kayttoauto.fi/WebRoot/49...&style=varaosa
Comment
-
Vieras
06A115561B on "pikkusuodatin", käytetty 1.8T:ssä ja ties missä muissa autoissa
068115561B on hieman isompi, LL-suodatin, esim. BFB-koneiseen (tuli pikkusuodattimen tilalle jossain vaiheessa)
068115561F myöskin LL-suodatin, öbaut saman kokoinen kuin edellinen ja uudempi osanumero. Tarkoitettu (ymmärtääkseni) edellisten korvaajaksi 1.8T koneisiin, mutta ei kyllä aavistustakaan mitä eroa tällä on tuohon edelliseen.
Jokainen näistä sopii jokaiseen B6/B7 1.8T moottoriin. Itse olen käyttänyt viime aikoina (laadukasta) pikkusuodatinta, öljyt kun tulee vaihdettua 10-15tkm välein. Isommasta filtteristä toki ei ole mitään haittaa.
Lisäksi jokainen näistä suodattimista sopii valtavaan määrään muita konsernin autoja, riippunee lähinnä fyysisistä mitoista mihin kaikkiin.
Comment
-
Itselle on tullut tavaksi ostaa speediltä 10kpl "äffiä" hyllyyn ja käyttänyt niitä hyvällä menestyksellä biturbosta jumalan kautta vitosiin. Suodattimissa on eroa suodatinpinta-alassa sekä pienehkö ero takaiskuventtiilin avautumispaineessa. 4 desiä suuremman öljytilavuuden olen laskenut eduksi.
Comment
Comment