eli ongelma otsikon kaltainen... eli simonssin 042-H putkisto katilta taakse... kyllähän siinä ihan kivat kromit tuli taakse... mutta odotin lievästi sanoen jonkin sortin murinaa:)... aluksi ajattelin et johtuu siitä että itellä kone on vaan 1.8, mutta ku kaverilla on 1.6 ja päästää sellasta murinaa et oma lähtee melkee pakoo:(... eli onko simons valmistanu sellasia vaimentimia ettei kuulu... ajattelin että täälä on varmaa joku joka tietää mikä on asian laita.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Simonssin putket ja pönttö, mutta äänet vain hiljenivät
Collapse
X
-
robatzo@hotmail.comAvainsanat: Ei mitään
-
Eli sinä vaihdoit autoon uudet äänenvaimentimet ja nyt pettynyt kun se hiljeni? On se kyllä harmi kun nämä putkivalmistajat tekee hiljaisia putkistoja. Mutta toisaalta Simonssissa on se "hyvä" puoli että se hiljaisuus kestää yleensä vain vähän aikaa, eiköhän ne murinat kohta irtoa siitäkin putkesta.
-
tripleks
-
robatzo@hotmail.com
niin en tiedä matalista kierroksista mutta kyllä tosta munki putkesta kuuluu "oikeanlainen" ääni ku se on tyhjäkäynnillä... mut heti ku kaasua nii se "kumea" ääni katoaa. ja kaverilla on nii et ku se kiihdyttää nii kuuluu aika koville kierroksille asti sellanen kumea pärinä että kateeks käy.
Comment
-
tripleks
Mut eikse ääni pidä tulla moottorista?
Ennemminhän sitä kuuntelee koneen soundia ku pakoääniä.. :) ja uskopois, vuoden päästä sua ei haittaa että kierroksilla se kumisee, nimim. 2vuotta sporttiputkistoisella 1.8T a3:sella. motarinopeuksis kumina alko jo käymään hermoille, putkisto oli remuksen.
Comment
-
robatzo@hotmail.com
tottakai moottorin äänet olis kivat,,, mut ei tolla 4pyttysellä 1.8:lla oikeen pääse herkutteleen... mut siis kauanko siinä suurinpirtee kestää et alkaa kuuluu... eli ne "fanut" sieltä lähtee?
Comment
-
tripleks
mä veikkaisin et riittää se pari kolme viikkoa jos ajelee päivittäin, koska lämpötilan vaihteluthan siihen luulis vaikuttavan.
Comment
-
robatzo@hotmail.com
-
tripleks
hm, aikajännä. remus toimi alusta asti ihan samanlailla,sit lopussa se ääni koveni kun siitä mätäni se takapönttö itteksee
Comment
-
robatzo@hotmail.com
totta.... mutta ei taida iteltä luonnistua...hehheh.... mut kaverin kaveri varmaa hoitais... mut sit palais taas pikkusen tuohta... pitää täs toivoa että tuo putki "elpyis" päästeleen ääntä enemmän läpi
Comment
-
En tiedä minkäläinen on simonsin vaimentimien laatu nykyään mutta itse ajelin viime vuosituhannen puolella jonkin kahdeksan vuotta simonsin palikoista kootulla putkistolla varustetulla autolla. Putkisto virtasi hyvin ja äänet oli hiljaisemmat kuin vakioputkella, eikä äänet muuttuneet ajan myötä kovemmiksi (tai sitten kuulo meni pikkuhiljaa kovenneiden äänien myötä). Etummainen vaimennin kesti koko matkan, taempi piti kuuden vuoden jälkeen vaihtaa ja takaylitys piti uusia noin kolmen vuoden välein (ns. aluminoitua mustaa putkea, ruostui hitsatuista kohdista mistä aluminointi paloi pois), muuten ei valittamista.
Useimmiten vapaavirtausvaimentimisen putkiston kovat äänet johtuu moottorin kokoon nähden liian suuresta putkenhalkaisijasta, liian pienistä tai väärin sijoitetuista vaimentimista, eikä niinkään vaimentimien sisuskaluista. Tosin eri merkkien vaimennustehossa on eroja ja simonsin pöntöt tuntuivat olevan hiljaisimmasta päästä ainakin vielä viime vuosituhannen puolella kun niiden kanssa enemmän sähläsin. Ässän putkisto alkaa olla pikkuhiljaa vaihtokunnossa ja meinasin siihenkin kasata uuden putkiston simonsin palikoista, sittenhän tuo nykylaatu tulee testattua.
Comment
-
Roopelle vielä: jos ääntä haluat, niin takapöntön vaihdat esim. Magnaflown rosteripönttöön.
Makuasiahan se on miltä se ääni kuulostaa.
Itselläni ollut nyt kahdessa autossa, exex 2.8 v6:ssa Audi 100:ssa ja nyt nykyisessä, ko. valmistajan vaimennin. V6:ssa ääni oli jotain helvetillistä. Toki aluksi se ääni oli varsin mukavan "miehekäs", mutta sitten meni hermot kun maantienopeuksissa 80-110km/h ääni oli niin häiritsevä sisälle ettei sitä voinut kuunnella. Takahormi vaihtui sitten Supersprinttiin.
Nykyisessä autossa ääni on matalilla kierroksilla (1000-2000rmin) tod. möreä ja matala, mutta maantiellä ääni on maltillinen, ts. sisälle ei kuulu oikeastaan mitään ääniä.
Toki 6 ja 8-koneiden äänimaailma on muutenkin varsin erilainen....
Tuosta voi vetää sen johtopäätöksen, että autoissakin on eroa miten se ääni kuuluu.
Ja jos jotain putkimerkkiä pitää suositella, niin ääni menee kyllä Remukselle. Edellisessä ässässä oli Remuksen vaimennin ja ääni oli just niin kuin sen pitääkin olla.
Comment
-
ion82
itselläni S:ssä simonssin taka pönttö eikä mitään muuta.
koneelta suora putki perään asti kattien tilalla korvaus putket.
Vaikka yhdellä pöntöllä onkin ei äänet ole kovat.
Vertaus kohteena kaverin ex S2:n jossa vakio putkisto paikallaa äänet olivat omassani pienemmät
tietenkin useampaa astetta matalammat
Maantie ajossa ei ääni edes kunnolla erota vaikka laittaa lisälaitteet kiinni.
Tunnetusti kun kierrokset nousee rankemmissa kiihdytyksissä perästä kuuluu vain kohtuu kova suhina johtuen ehkä pienehköstä ahtojen nostosta.
Todella tyytyväinen ollut tähä asti!
Comment
-
Mulla nyt BN pipesin putki kiinni S2:ssa ja hieman olen pettynyt erittäin estottomaan murinaan.
Muuten hyvä, mutta ajoalue 2000 - 2800 rundia on äänekäs ja 3000:n jälkeen resonanssipiikki
häviää. 500 heppaseen olisi varmasti erittäin virtaava cat back tuplaputkisto isoilla ränneillä.
2 oravaa mahtuu menemään pareittain samanaikaisesti lämmitteleen välipönttöön...
Voimaa tuli varmasti lisää, koska nyt menee pienemmällä bensalla ja 4000 ylöspäin pitäisi lisätä ennakoita ja bensaa. Eli perusputkisto ahdistaa pahasti. Tehdas tavoitellut varmaan vastapainetta tarkoituksella putkistoon, että lämmöt pysyisi mahdollisimman korkealla kateille asti ?
Comment
-
Tommyn mainitsema estoton murina on sinänsä ihan jees, kun se tulee autosta. Jos taas vaimon puolelta tulee estoton murina, on se vähemmän jees! ;-) (sori, meni offtopiciksi).
Mikä halkaisija tuossa Bn:n huilussa on? Taitaa olla aika isoa ränniä jos tiku&taku mahtuu pareittain kulkemaan.... . :)
Joku tuossa mainitsi, että liian iso putki pienikoneisessa autossa aiheuttaa ääntä. Tuon lauseen voin allekirjoittaa. Kaverin e36- koppasessa 316 bemussa on 325:n Simonsin putki, ja äänet on kyllä aika muikeat, vaikkakin kyseessä siis 1.6 litrainen kone! Koneestahan ei sitten mitään ääniä lähdekään..... ;)
Comment
-
On aina niin kadehdittavaa kuunnella, kun 1,6litrainen mörisee valoissa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla kuin mikäkin vauhtihirmu. Lähdön jälkeen ääni muuttuu väistämättä säälittäväksi vedätyksen ininäksi, jota saakin kuunnella kauan ennen auton häviämistä kuuluetäisyydeltä.
Ei tykkää. :)
Comment
-
Rouvalla on tuossa kantticoupessa NM:n perässä käytetyistä simonssin palikoista kasattu 63mm rööristö.
Kollektorilta takapenkin alle asti on suoraa rööriä, sitten niine iso ovaali kuin alle mahtuu, akselin ylitys, mahdollisimman liitteä ovaali ja vielä lopuksi vaimennustötterö hännänhuippuna. Tötterö, yllätys vähensi terävät pärähdykset pois.
Tyhjäkäynnillä jumputtaa, ulvominen alkaa kahdessa tonnissa, neljässä tonnissä räyhää ja kiljumista viiden puolen jälkeen rajoittimelle asti.
Ja kuka sanoi että neliventtiiliviitosessa on ruma ääni... ? :))
Comment
-
Anelkku
Itse olen kanssa aikeissa ostaa tollasen Simonsin putken, mutta kyl siitä tarttis kyllä jotain ääntäkin lähteä. robatzo:lle sellanen kysymys, että eikö kierrättäessäkään tule mitään kuminaa... Kaverille tehtiin juuri 1.6 Escoon putki Marteliuksella ja se pitää kyllä niin kaunista ääntä, et ei kyllä 1.6 uskoisi...
Comment
-
robatzo@hotmail.com
no se on niinku sanoin et ainoa kumea ääni mikä kuuluu.... on nii et jos auto on tyhjäkäynnillä ja menee kuunteleen auton taakse 50cm ulostulosta... sillon kuuluu et ääni on "oikeanlainen" mutta painaessa kaasua ääni katoaa olemattomiin... eli moottorin ääni peittää sen.:( ja se on nii et tutulla on kans 1.6 celica nii ei kyllä uskois et on 1.6.:)
Comment
-
En nyt niinkuin tajua. Tavallisestihan halutaan hyvin virtaava ja hiljainen putkisto koska äänekkääseen väsyy. Vai onko kyseessä "nuorisomalli" eli ihan sama onko hyvä vai huono kunhan kilometrin säteellä tiedetään että olet liikkeellä?
Comment
Comment