Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Simonssin putket ja pönttö, mutta äänet vain hiljenivät

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    2,5" catback putkisto yhdellä rosteripöntöllä:
    http://video.google.com/videoplay?do...17011311277157

    Comment


      #62
      Kivat saundit.

      Meinasin kyllä et lähinnä tuosta V6:sta. Tossa on yks mut sekin 30v koneessa.

      Comment


        #63
        itsellä audissa tuo hassu tuplaputkisto jossa siis kaksi 2.25= putkea rinnan ( kaikkea muuta kaksi paitsi takavaimentimia... ja kuitenkin koneena tuo suora 5...
        ääntähän tuosta ei putkesta lähde mutta tyhjäkäynnillä helistää kyllä ikkunoita.
        pihalla kun laitoin renkaisiin ilmaa ja audi käydä jyräs vieressä , ihmettli siskoni mista lähti sellanen tasanen kehräys... ei meenannut uskoa että oli moottori käydessä
        ette usko mutta nyt 26vuotiaana vihdoin arvostan sitä että autontakapäästä ei tule ääntä.. etupäästä saa vedättäessä tulla sitä murinaa... nannaa korville pidemmilläkin matkoilla...

        ajelin meenaan enen audia 200sx:llä jossa n:300Hp. turbolta 3" putki simonssin vaimentimilla
        katin tilalla pieni ja pyöreä takna mahdollisimman suuri ovaali josta 3" putki haarautui 2x2" putkeksi kummallekkin sivulle, päädyissä erikoiset pienet cromiset putkenpäävaimentimet...
        tyhjäkäynnillä todella matala ääni, joka täristi oikeastaan ihan kaikkea... autotallin seinät/katto lasit, mutta korville ei paha ollenkaan , onglmana tosin oli melko kova ääni moottoritienopeuksissa kun kierrokset siellä 3000 ja 4000Rpm välissä... ja kun ahdot kiihdyttäessä nousi yli 1.1 alkoi aivan järjetön meteli ( maksi ahdot säädetty 1.3) jota riittää vedon loppuun, ääntä voisi jotenkin ehkä kuvailla... karjunnaksi jatkuvaksi räjähdykseksi... eli omatekemänä loivia mutkia käyttäen tehty putki, virtasi hyvin ja on erittäin ääniviritetty, kuulemma revittäessä kuului useamman kilometrin päähän.. tosin vain käskiessä..

        nyt tykkään siitä että kulku on miltein samaa luokkaa, tosin se repiminen on poissa, jota välillä kaipailee, mutta lähes äänetöntä.. matkaa voi taittaa ilman radion pauhuakin....
        ja allahan on tuo 95 vuoden s6 jossa 12vuotta vanha rosteri tuplaputkisto ...
        onkos tuo putkisto muuten tyypillinen näissä? kun kuitenkin v-konen putkisto on..

        Comment


        • #64
          Itsekkin tuli ostettua Urs4:een simonssin putkisto, joka siis yhdistää nuo kaksi putkea kattien jälkeen yhdeksi 3" putkeksi loppuun asti kahdella vaimentimella. Äänet olivat alkuun todella hiljaiset, mutta jonkin ajan kuluttua ne alkoivat hieman koventua, mutta ei kyllä mitenkään älyttömät ole vieläkään.

          Hintakin oli ihan kohdillaan, Marteliuksen kautta tuon tilasin, ei löytynyt suoraan heidän sivujen hinnastosta, mutta kysymällä kyllä sai tilattua.

          Comment


            #65
            Alkuperäiseen viestiin viitaten. Ei 1.8 murise :D No mut itte otin kattien jälkeen kutvosesta välivaimentimen pois ja kateilta taakse pelkkää 2,5" rosteria yhdellä 2,5" rosteritakapöntöllä ja äänet mukavan murisevat matalilla kierroksilla, maantiellä suhkot normaalit, mutta kun painaa tallan pohjaan nousee suupielet korviin...eikä malta lopettaa. Kumma homma että äänet saa bensankulutuksen kasvamaan rutkasti...kun se vaan on jotenkin mukavan kuuloista kun kutonen kiertää korkealla :D

            Comment

            Working...
            X