eli tästä voi päätellä että tää simonssi on helve**n syvältä... jos ei kuulu mitää ja ei oo edes läpivirtaava
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Simonssin putket ja pönttö, mutta äänet vain hiljenivät
Collapse
X
-
robatzo@hotmail.com
-
robatzo@hotmail.com
Comment
-
Anelkku
Niin, no mites ton tehopuolen kanssa...? Alko tosiaan kyllästyttämään toi kaverin Escon ääni, ku ajettiin n.100km matka... jatkuvasti kuului sellasta pörinää/pauketta jne. Jos Simons vaikutti edes jotenkin noihin tehoihin, ni kyl varmaan sellanen sit tarttis hankkia...
Comment
-
robatzo@hotmail.com
paha sanoa tehoista ku ei oo missää dynossa oltu.... mut mut... sanoisin et yläkierroksille tuli lisää tehoa... et ei se ainakaa huonommaks:)
Comment
-
Täytyypä nostaa tämä ylös ja lisätä oma kysymykseni tänne, niin ei tarvitse uutta avata. Ne joilla sattuu olemaan se oikea paritonmäärä sylintereitä siellä konehuoneessa, niin minkähänlaisella putkistolla saisi 10vt koneesta parempia ääniä pihalle, mitään amistusta siihen en viitsisi tehdä, mutta tuo alkup. 2,25" putki on seuraava mikä mulla ahistaa tehoissakin, joten siihen voisi jonkun ostaa/teettää/tehdä. Supersprintin putkistothan tietääkseni ovat huippuluokkaa, tosin hintakin on aika tähtitieteellinen (ie. 80typ89:siin koko putkisto ~1200e).
Eli neuvoja millä putkella 5cyl 10vt äänet paremmin esille!
Comment
-
Miks sitä ääntä pitää saada ?
Kaikista paras että on hiljanen ja nopee.
Bsr putki on ainakin hiljanen. Kaverillakin on samanlainen a4 kun mulla tosin vakio, totes vaan kun lähin paikalta normaalia rivakammin, että ei taida olla mikään vakio peli kun ääntä ei lähteny ja kumminkin kiihty nopiasti.
Jätetään ne äänillä leikkelyt teineille, tai niille jotka luulee autonsa olevan tehokkaampi kun on kovemmat äänet.
Inhottaa kun kerrostalon pihassa on yhelle hepulla vanha honda prelude ja ikkunat tärisee kun se sillä aina lähtee ja kumminkaan ei minnekkään kulje.
Comment
-
Anelkku
Tottahan tuokin... TOSIN sillä erotuksella, että 1.8 vaparilla ei olla nopeita. Hiljaisia kylläkin..;D
Comment
-
Jos on hiukan isommalla kädellä viritetty auto, niin kyllä sitä ääntäkin tulee, ei se teho ihan minkään mehupillin kauttakaan tule.
Kukin tyylillään Mikko, eikö?
Matille: aikoinaan mun 10v cq85 tehtiin Magnaflown 4 reikäsestä rostervaimentajasta ulostulot puskurin alta molemmille puolille. Ääni oli aika "porno". ;-)
Comment
-
Nämä teho luokat mistä me puhutaan tai pikemminkin autoilla joilla ajamme sijoittuu 100-300hp välille, jolloin äänen kuriin saaminen pitäis olla ihan saavutettavissa ilman tehohäviötä.
Asia on ihan eri kun aletaan puhumaan jostain 300hp ylityksistä, mikään muu ei ole mahtavampi ääni kuin jonkun yli 500hp jenkin ääni, vaikka kova onkin. Nannaa korville.
Comment
-
Ovat tainneet Simonsin putketkin muuttua viime vuosina. Edellisessä elämässä rakentelin Simonseilla useampaankin autoon putkistoja, yleensä olivat 2,5" rööreillä. Siihen aikaan oli Simonsin ongelmana tosi pahat äänet vaikka kuinka yritti säveltää eri versioita. Ahvenistolla en saanut yhtä autoa melumittauksista läpi vaikka oli kaksi isompaa vaimenninta, tosin kone virtasi aika reuhakkaasti. Kaikki Simonsin vaimentajat olivat läpivirtausmalleja, onko asia nyt muuttunut? Kun en saanut autoja hiljaisiksi niin aloin tehdä itse pönttöjä, tuolla menetelmällä tuli hiljaisia mutta ei saanut kestävää vaimennusmateriaalia mistään.
Comment
-
Anelkku
Nostetaanpa Topic ilmaan taas. Eli löysin netistä semmosen paikan, ku DOC-Power Oy ja he myyvät BSR-merkkisiä putkia mielestäni aika halvalla (kromi-rosteri-putki A4: 395?) Onko kellään kokemuksia noista BSR:n putkista?
Comment
-
Olen myös etsiny kohtuuhintaista hyvin hengittävää ja mielellään hiljaista putkea. Tuo BSR:n putki kyllä kiinnostaa mutta näitä kommentteja lueskellessa laadusta ei liene voi mennä takuuseen mikäli se on simonssin valmiste. Onko jollain kokemuksia Milltekin putkista? Maksaa muutamia satoja enemmän mutta näkyykö tämä myös parempana laatuna tai hiljaisuudessa?
Comment
-
Anelkku
Eikös tolla BSR:llä ole sellainen ero Simonssiin, että Simonssin putkethan ovat aluminoitua terästä ja BSR Rosteria...Eikö siinäkin ole jo eroa... (sikälimikäli aluminoitu teräs ja Rosteri ovat eri asia... ;))
Comment
-
Kestävyyden kannalta ero on merkittävä jos puhutaan alusinkki pinnoitteesta teräksisen pöntön päällä ja ruostumattomasta teräksestä tehdystä vaimentajasta. Käytännössä taitavat olla kaikki nykyiset tarvikevaimentimet alumiini-sinkkiseoksella päällystettyjä, aikaisemmin olivat sinkkipinnalla. Alusinkki kestää kauemmin korrosioitumatta kuin sinkitty mutta auton alla pönttö menee kuitenkin puhki 2-5 vuodessa. Ruostumaton kestää melko kauan jos on hyvin tehty, esimerkkinä yksi Audeistani jossa on alkuperäinen putkisto vuodelta -85. Sisuskalut ovat poistuneet atmosfääriin mutta kuoret roikkuvat vielä mukana.
Comment
-
En tiä mitä on ne mun simpat mutta kiiltää ne ainaki niiku peilit.Ja on muuten tönkön näköset takaapäin noi milltekit ku putken päät on klemmarilla kiinni.Ainakin katalogis lukee simons stainles steel quality tjsp.http://www.ray.se/NH/design.htm
Comment
-
Hukkish
Nostetaan taas topicci esille.
Eli nyt ois cat back putkiston vaihto A3 1.8T:hen esissä(hapantu vakio taka pönttö tai mikä lie ABT ulostulot siihen on hitsattu)
Nyt on siis 3" down pipe ilman kattia ja vakio cat back (pilli).
Vaihtoehtona ois kasata itse 2,5" cat back yhdellä vaimentimella tai valmis cat back 2,5"
Oisko jollain kokemusta BSR:stä A3:ssa?? Tai suositelkaa jotain muuta vaihtoehtoa.
Ite olen ettinyt isolla ovaaliulostulolla olevaa takapönttöä>ei oikein tahdo loytyä järkihintaisena.
Comment
-
Toni - vaihdatin omaani supersprintin putken, ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Racing-sarjan äänet kahdellakin vaimentimella (keskiputkessa ja takana) ovat reilusti erilaiset kuin vakioputkella, hiljaisempaa kaipaavan kannattaa valita tuo street-sarja. Työn laatu on putkessa loistavaa, harmi että joutuu pitämään tuollaista taideteosta piilossa auton alla... :) Saman firman tuotteissa aion pysyä jatkossakin, jos DP tulee vielä vaihdettua.
racingin-putken halkaisija on 70mm, street 63.5mm.
Tilasin itse putket saksan ebayssa listatulta puljulta, joka tilaa tavaraa suoraan tehtaalta.
Palvelu hyvää, mutta putken toimitusaika oli pitkähkö (4-5vkoa), kun ilmeisesti ei ollut tehtaallakaan tavaraa varastossa.
Ovaalia takapönttöä ei Ssprintillä näytä olevan mallistossa 2wd-A3:seen, nelikkoon ovaalipäinen mini-kisavaimennin löytyisi.
Comment
-
MarTe
kevät talvella BSR:N cat back alle tuli ja sopiva murina on mutta sellainen rosterin sointi on sopivilla kierroksilla ajettaessa. Voin suositella.
Comment
-
Ite oon kans funtsinu auton vaihdon myötä, että miltä tuo V6:nen kuulostais, jos vaihtais viimeisen vaimentajan (eli ulostulon, miten sen haluaa sanoa) osteriseen 2*3" tuloon. Tai vastaavasti, yhteen isoon ovaali-ulostuloon, kuten esim. RS6:ssa. (joo tiedän, wanabee =) )
Edit: jos jollain on netissä ääntä/videota V6:sta, jossa putkisto niin linkki, kiitos.
Comment
-
Hukkish
Comment