Tervehdys!
Näin aluksi täytyy pyytää heti anteeksi uuden aiheen aloittamista mutta minulla on hieman kiire asian kans ja en löytänyt sopivaa paikkaa mihin kysymyksen nakkaisin jotta se tulisi varmasti kaikilla luettua!
Eli olisin ostamassa kyseistä autoa eli vuoden 1999 Audi A4 Avant 1.8T Quatro joka on alunperin 150hv koneella mutta johon on tehty vaikka ja minkä näkösiä muutoksia josta on myyjän mukaan saatu seuraavia lukemia->
Lastutettu muutosten jälkeen uudestaan
tehot 219hv@0,9bar, 260hv@1,3bar !
Laitan tähän myyjän kertomat muutokset :
ylipaineet on hoidettu 30/70 päästävällä dumb-valvella, eli päästää 70% kiertoon ja 30% pihalle. Käy sen sekunnin tai 2 rikkaalla mut hyvin on pelannu noilla ja onhan siinä makiat sävelet, sihahtaa melko makiasti.
Ite loggailin viime vuonna noita tehoja ilmamassamittarilukemilla, menee aikalailla et mitattu ilmamäärä jaettuna 0,8 saadaan hevoset ulos, syksyllä loggailin 0,8bar paineilla 190g/s
Kuljin vielä tuossa loppu/alkuvuodesta viikoittain Oulu-Kuusamo väliä, jos ihan rajotusten mukaan ajeli ni siihen 7,5l/100km pääsi, sit ku 10-20km/h yli rajotus ajeli ni siinä vajaa 8litraa menee.
Öljyt vaihettu 15-20tkm välein.
Laitettu BSR Stage 3 paketti, sis.
-Downpipe
-Putkisto downpipeltä loppuun asti -rosteriputkisto!
-Lastu
(Ovh. 1100€ )
Lisäksi!!
-Isommat suuttimet
-Isompi turbo
-iso intercooleri keulilla
-BSR optiflow ilmanotto
-Sachs Performance kytkin(varmasti pitää)
Uusittu viimeisen 3kk aikana osia n. 1100€ eestä!
mm. tukivarsia, ECU, tulpat(Audi RS2:n alkuperäset, kestää ahtoja!), sytytysvahvistin, puolat, lambda, ym.!
Eli siinäpä nuo, ja ite kun en mikään auto viritys asiantuntija ole niin olen kyllä niin ennakkoluuloinen kyseisestä autosta. sillä itselläni on työkaverina vimosen päälle autokorjaaja ollut pörhöllä oulussa ja keminmaassa töissä sekä ammattitaitoa löytyy koko 34 ikänsä takaa.. ja hänen mukaansa ei missään nimessä kun ei ole laakereita tai muutakaan itse koneeseen vaihdettu niin ei tule kestään ikinä!!
ja taas kun kysyin muualta joka harrastaa audi hommia harrastuksena niin sanoi että ihan tavallistahan tuo on että 260hv otetaan a4;sta 150hv;sta irti ei mitään paniikkia kunhan ei huohota öljyä mittatikun reijästä auton ollessa käynnissä.
mutta kertokaa te kokeneet audi miehet että onko oma kohtasia kokemuksia et kestääkö Kyseinen auto mahdollisesti ja millä perustein. sillä taas kun ajatellaan nissania ja toyotaa niin ei puhettakaan että ahtoja nostetaan ilman laakereiden yms vaihtoa.näin ainakin olen saanut ymmärtäää..
Niin ja tuolla kyseisellä audilla on ajettu 243tkm. eli onkohan tuo VARMA POMMI vai onko tosiaan ihan totta että ei nuilla virityksillä tarvitse koskea itse koneen sisustaan eikä vetareihin yms.. Ja entäs tuo bensan syönti? voiko tosiaan pitää paikkaansa että 8Litraa tai alle pääsee tuollaisella rakennetulla viri autolla?
Näin aluksi täytyy pyytää heti anteeksi uuden aiheen aloittamista mutta minulla on hieman kiire asian kans ja en löytänyt sopivaa paikkaa mihin kysymyksen nakkaisin jotta se tulisi varmasti kaikilla luettua!
Eli olisin ostamassa kyseistä autoa eli vuoden 1999 Audi A4 Avant 1.8T Quatro joka on alunperin 150hv koneella mutta johon on tehty vaikka ja minkä näkösiä muutoksia josta on myyjän mukaan saatu seuraavia lukemia->
Lastutettu muutosten jälkeen uudestaan
tehot 219hv@0,9bar, 260hv@1,3bar !
Laitan tähän myyjän kertomat muutokset :
ylipaineet on hoidettu 30/70 päästävällä dumb-valvella, eli päästää 70% kiertoon ja 30% pihalle. Käy sen sekunnin tai 2 rikkaalla mut hyvin on pelannu noilla ja onhan siinä makiat sävelet, sihahtaa melko makiasti.
Ite loggailin viime vuonna noita tehoja ilmamassamittarilukemilla, menee aikalailla et mitattu ilmamäärä jaettuna 0,8 saadaan hevoset ulos, syksyllä loggailin 0,8bar paineilla 190g/s
Kuljin vielä tuossa loppu/alkuvuodesta viikoittain Oulu-Kuusamo väliä, jos ihan rajotusten mukaan ajeli ni siihen 7,5l/100km pääsi, sit ku 10-20km/h yli rajotus ajeli ni siinä vajaa 8litraa menee.
Öljyt vaihettu 15-20tkm välein.
Laitettu BSR Stage 3 paketti, sis.
-Downpipe
-Putkisto downpipeltä loppuun asti -rosteriputkisto!
-Lastu
(Ovh. 1100€ )
Lisäksi!!
-Isommat suuttimet
-Isompi turbo
-iso intercooleri keulilla
-BSR optiflow ilmanotto
-Sachs Performance kytkin(varmasti pitää)
Uusittu viimeisen 3kk aikana osia n. 1100€ eestä!
mm. tukivarsia, ECU, tulpat(Audi RS2:n alkuperäset, kestää ahtoja!), sytytysvahvistin, puolat, lambda, ym.!
Eli siinäpä nuo, ja ite kun en mikään auto viritys asiantuntija ole niin olen kyllä niin ennakkoluuloinen kyseisestä autosta. sillä itselläni on työkaverina vimosen päälle autokorjaaja ollut pörhöllä oulussa ja keminmaassa töissä sekä ammattitaitoa löytyy koko 34 ikänsä takaa.. ja hänen mukaansa ei missään nimessä kun ei ole laakereita tai muutakaan itse koneeseen vaihdettu niin ei tule kestään ikinä!!
ja taas kun kysyin muualta joka harrastaa audi hommia harrastuksena niin sanoi että ihan tavallistahan tuo on että 260hv otetaan a4;sta 150hv;sta irti ei mitään paniikkia kunhan ei huohota öljyä mittatikun reijästä auton ollessa käynnissä.
mutta kertokaa te kokeneet audi miehet että onko oma kohtasia kokemuksia et kestääkö Kyseinen auto mahdollisesti ja millä perustein. sillä taas kun ajatellaan nissania ja toyotaa niin ei puhettakaan että ahtoja nostetaan ilman laakereiden yms vaihtoa.näin ainakin olen saanut ymmärtäää..
Niin ja tuolla kyseisellä audilla on ajettu 243tkm. eli onkohan tuo VARMA POMMI vai onko tosiaan ihan totta että ei nuilla virityksillä tarvitse koskea itse koneen sisustaan eikä vetareihin yms.. Ja entäs tuo bensan syönti? voiko tosiaan pitää paikkaansa että 8Litraa tai alle pääsee tuollaisella rakennetulla viri autolla?
Comment