Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant 1.8T 150hv=219~260hv

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 Avant 1.8T 150hv=219~260hv

    Tervehdys!

    Näin aluksi täytyy pyytää heti anteeksi uuden aiheen aloittamista mutta minulla on hieman kiire asian kans ja en löytänyt sopivaa paikkaa mihin kysymyksen nakkaisin jotta se tulisi varmasti kaikilla luettua!

    Eli olisin ostamassa kyseistä autoa eli vuoden 1999 Audi A4 Avant 1.8T Quatro joka on alunperin 150hv koneella mutta johon on tehty vaikka ja minkä näkösiä muutoksia josta on myyjän mukaan saatu seuraavia lukemia->

    Lastutettu muutosten jälkeen uudestaan
    tehot 219hv@0,9bar, 260hv@1,3bar !

    Laitan tähän myyjän kertomat muutokset :

    ylipaineet on hoidettu 30/70 päästävällä dumb-valvella, eli päästää 70% kiertoon ja 30% pihalle. Käy sen sekunnin tai 2 rikkaalla mut hyvin on pelannu noilla ja onhan siinä makiat sävelet, sihahtaa melko makiasti.
    Ite loggailin viime vuonna noita tehoja ilmamassamittarilukemilla, menee aikalailla et mitattu ilmamäärä jaettuna 0,8 saadaan hevoset ulos, syksyllä loggailin 0,8bar paineilla 190g/s


    Kuljin vielä tuossa loppu/alkuvuodesta viikoittain Oulu-Kuusamo väliä, jos ihan rajotusten mukaan ajeli ni siihen 7,5l/100km pääsi, sit ku 10-20km/h yli rajotus ajeli ni siinä vajaa 8litraa menee.
    Öljyt vaihettu 15-20tkm välein.

    Laitettu BSR Stage 3 paketti, sis.
    -Downpipe
    -Putkisto downpipeltä loppuun asti -rosteriputkisto!
    -Lastu
    (Ovh. 1100€ )
    Lisäksi!!
    -Isommat suuttimet
    -Isompi turbo
    -iso intercooleri keulilla
    -BSR optiflow ilmanotto
    -Sachs Performance kytkin(varmasti pitää)

    Uusittu viimeisen 3kk aikana osia n. 1100€ eestä!
    mm. tukivarsia, ECU, tulpat(Audi RS2:n alkuperäset, kestää ahtoja!), sytytysvahvistin, puolat, lambda, ym.!


    Eli siinäpä nuo, ja ite kun en mikään auto viritys asiantuntija ole niin olen kyllä niin ennakkoluuloinen kyseisestä autosta. sillä itselläni on työkaverina vimosen päälle autokorjaaja ollut pörhöllä oulussa ja keminmaassa töissä sekä ammattitaitoa löytyy koko 34 ikänsä takaa.. ja hänen mukaansa ei missään nimessä kun ei ole laakereita tai muutakaan itse koneeseen vaihdettu niin ei tule kestään ikinä!!

    ja taas kun kysyin muualta joka harrastaa audi hommia harrastuksena niin sanoi että ihan tavallistahan tuo on että 260hv otetaan a4;sta 150hv;sta irti ei mitään paniikkia kunhan ei huohota öljyä mittatikun reijästä auton ollessa käynnissä.

    mutta kertokaa te kokeneet audi miehet että onko oma kohtasia kokemuksia et kestääkö Kyseinen auto mahdollisesti ja millä perustein. sillä taas kun ajatellaan nissania ja toyotaa niin ei puhettakaan että ahtoja nostetaan ilman laakereiden yms vaihtoa.näin ainakin olen saanut ymmärtäää..

    Niin ja tuolla kyseisellä audilla on ajettu 243tkm. eli onkohan tuo VARMA POMMI vai onko tosiaan ihan totta että ei nuilla virityksillä tarvitse koskea itse koneen sisustaan eikä vetareihin yms.. Ja entäs tuo bensan syönti? voiko tosiaan pitää paikkaansa että 8Litraa tai alle pääsee tuollaisella rakennetulla viri autolla?

    #2
    Eipä tuossa mitään kummosia virityksiä vielä ole. Kestää varmasti jos on säädetty kunnolla, eli ettei nakuttele ym. Ja kyllähän sillä pääsee pienellä kulutuksella kun ajelee ihmisiks. Omakohtaisesti en jaksaisi noita suhinoita kuunnella ja vaihtaisin TT audin bypass venttiilin.
    Vetarit ei tiedä tuollaisista tehoista vielä yhtään mitään. Mutta kaikenhan saa rikki jos vain haluaa.

    Comment


    • #3
      no joo ei kummosia virityksiä mut tuo hevosmäärän nousu yms.. ku tuntuu heti et jos 150heppaa on originaalisti niin sitten vetassaan siihen parhaimmillaan 100heppaa lisää.. tuntuu niin hirveältä määrältä että miten vakiokone ja koneen omat tilpehöörit ym voi kestää moisen hevosmäärän nousun?

      Mut kertokaa te toki kun tiedätte.

      ja kiitos sulle äskeisestä vastauksesta =D

      Comment


        #4
        Jos nyt ihan yleisesti ajatellaan (ei kyseistä yksilöä), niin koneen sisuskalut kestävät järkevästi säädettynä tuollaisia maksimitehoja vastaavat viritykset. Toki riskit kasvavat ja nostetut paineet voivat paljastaa kaikenlaisia pikku vuotoja yms. En tiedä mihin tämän "harrastajan" viittaus huohotuksesta liittyy, ei ainakaan virityksiin. Eivät myöskään taida laakerit olla ensimmäisenä tulilinjalla, kuten "asiantuntijasi" kertoo.

        Ei viritys lähtökohtaisesti normaali-ajon kulutukseen vaikuta juuri suuntaan tai toiseen jos säädöt on tehty hyvin. Ajotietokoneesta tarkkailtu tasaisen matka-ajon lukema on mitä on, todellinen kulutus sitten riippuu missä ajetaan ja miten. Varmaan seka-ajossa menee kympin pintaan jos ei pahemmin polje.

        Ja taas kyseiseen autoon liittyen: Kannattaa selvittää mitä se auto on ihan oikeasti syönyt. "Isompi turbo" esimerkiksi ei vielä kerro paljon mitään. En ymmärrä mihin tuo BSR stg 3 lastu liittyy. Ko. paketti lupailee 220hp (epäilen vahvasti) - vakioahtimella. Jos tuossa kyseisessä yksilössä on ahdin ja suuttimet vaihdettu, niin varmaan on jossain haettu säädötkin siihen. BSR säädöillä tuskin edes käynnistyisi.

        Mahdoton kyseisestä yksilöstä on kenenkään näkemättä tarkemmin sanoa. Jos tuollaisen ostaa (kilometrit, ikä, viritykset, yms.), kannattaa varautua että joutuu välillä korjaamaankin. Muutenkin tuollaisen härvelin kanssa on hyvä ymmärtää jotain auton tekniikasta ja ongelmien tullessa lompakosta löytyä muutakin kuin kärpäsiä. Sen varmasti tiesit että laillinen tuo laite ei varmastikaan ole, ts. jos se "iso cooleri" on erittäin näkyvästi esillä ja katsastusmies ei sitä arvosta, papereihin tulee leima "hylätty".

        Comment


          #5
          Onhan täälläkin foorumilla huomattavasti reilummilla tehoilla 1.8T vakiokoneita millä ajetaan oikeasti nilkka suorana. Kestävä kone oikeilla säädöillä.

          Comment


          • #6
            noo eikait tuo cooleri nyt varsinaisesti vaikuta katsastus miehenpäätökseen? tietenki silloin jos auto on oikeasti Bensa mut vapari ja siihen on menty turbotus tekemään. mutta valmiiksi tehdas ahdettu ajoneuvo niin kieltääkö muka joku laki sen että et saa laittaa isompaa cooleria yms.. mut sehä se oli et auton teho ei saa noussa alkuperäisestä ku tietyn verran. sitte pitää muutoskatsastaa jne.. mut sitä tehon määrän nousua en muista mikä on Raja..

            Comment


              #7
              Kieltää. Vai saiko sen coolerin muutoskatsastettua mutta rinnastetaan moottorin vaihtoon?

              Comment


              • #8
                Prosentteja luvassa aika hirvittävästi suhteessa saavutettuun tehoon ;)

                Comment


                • #9
                  Vai saiko sen coolerin muutoskatsastettua mutta rinnastetaan moottorin vaihtoon?
                  Ei saa, laillisesti ainoastaan VTT:n kautta. :) Tässä tapauksessa.

                  Comment


                  • #10
                    eli siis kaikinpuolin kyseinen auto ei ole suomenlain mukainen. eli toisinsanoen helpommalla ja turvallisesti pääsen eteneen ku ostan suhtkot vakion a4;n ja ite laittelen sen mukaan ku pystyn. mut VTT =D tuo on tosi ufo käsite meikälle eli tarkoittanee mitä?

                    Comment


                    • #11
                      Onko kyse tästä autosta: http://www.nettiauto.com/audi/a4/4550203

                      Comment


                      • #12
                        Mikään vähäpäästöinen auto ei ole pykälien mukainen jos niitä mennään virittelemään. Helpommalla pääset kun ostat vakion ja pidät sen vakiona. Ja yhtä laitoin se on vaikka niitä osia itsekkin vaihtelet.

                        VTT:llä esim. coolerin vaihdon jälkeen hyväksytysti laajat päästömittaukset suorittanut auto voidaan muutoskatsastaa tieliikenteeseen. Mittaus maksaa sit muutamia tonneja..tai jotain.

                        Comment


                          #13
                          Jotenkin surullisen oloinen tuo A4, ja varmasti saanu kenkää kivasti toi auto

                          Comment


                          • #14
                            Jos ei halua käsiään öljytä ei kannata ostaakaan, aina noissa on säätämistä. Mutta eihän mikään loputtomiin kestä, vakiokaan.

                            Comment


                              #15
                              Melkosen näkönen härveli. Jos viritelmät on tehty samalla asenteella ku muu tuninki, ni jättäsin ostamatta.

                              Comment


                              • #16
                                joo kylläpä se tuo kyseinen laite on mistä linkkiä laitoit.

                                mutta jos palataan siihen et jos saan jostaki a4;n 1.8T Quatron esim. niin missä menee se raja et pitää VTT mittaukset suorittaa ja muutoskatsastukset. mitä saan siis tehdä? jos esim turbo hajoaa ja se pitäisi uusia niin ilman muuta isompaa lyön. jolloin myös isompaa cooleria. mut mitä voin vakioon vehkeeseen Muuttaa että siitä ei tarvitse suorittaa paperi sotaa ja maksaa luvista ja mittauksista lain mukaisesti 1~2000€.

                                Comment


                                  #17
                                  Käytännössä et saa tehdä mitään, ilman että tarvii VTT:n mittauksen. Ellet lyö kiinni jotain TUV hyväksyttyä valmista pakettia, joita ei ihan hirveästi ole, ja jos on niin maksaa mansikoita. Mut melko huoletta voi ahtimia vaihdella, ei ne katsurit niihin juurikaan ole puuttuneet.

                                  Comment


                                    #18
                                    Itse en ainakaan koskisi tuohon yksilöön pitkällä tikullakaan. Likainen ja todella huonolla maulla rakennettu härveli. Tekniikka varmaan korisarjan mukaista.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuossa on kyllä sellaisen näköinen viritelmä että pysyisin erittäin kaukana. Jos nyt sattuisi olemaan sitä mieltä että näyttää jotenkin siedettävältä ja hinta olisi puolet tuosta, kannattaa tosiaan olla valmis siihen että pikku remppaa on edessä :).

                                      Villen tiedot virityksien laillisuudesta pitää paikkansa. Suomessa varmasti tuhansia "katulaittomia" mutta onnistuneesti katsastettuja autoja, mutta tuollaisen kanssa en lähtisi onneani koittamaan. Veikkaanpa että täällä päin voisi hylsy tuolle napsahtaa. Ja itse asiassa varmasti tulisikin: Tuossa on laittomat xenonit - todennäköisesti myyjä luulee että DC-merkintä mahdollistaa muutossarjan asentamisen, mutta ei se mitään vaikka sekin jäisi huomaamatta. Ilman ajovalon pesureita kun xenonit ovat aina laittomat ja ne näkee huononäköisempikin katsuri.

                                      Comment


                                      • #20
                                        jeeps. nonii tännehä tuli odotettua nopeampaa vastauksia!!

                                        SUURET KIITOKSET KAIKILLE! =)) Pysyn siis kaukana tästä yksilöstä.

                                        pitänee siis jatkaa etsintöjä että löydän sen ei räpelletyn turbo nelivedon jostain =/ perskeles

                                        Comment


                                          #21
                                          Ja sitten pientä pilkunviilausta, "Quatro" kirjoitetaan quattro, pienellä. Paitsi jos auto on Audi Quattro, joka on oma mallinsa. ;)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja RaZengan Näytä viesti
                                            jeeps. nonii tännehä tuli odotettua nopeampaa vastauksia!!

                                            SUURET KIITOKSET KAIKILLE! =)) Pysyn siis kaukana tästä yksilöstä.

                                            pitänee siis jatkaa etsintöjä että löydän sen ei räpelletyn turbo nelivedon jostain =/ perskeles
                                            No on tuolla nettiautossakin hyviä vaihtoehtoja tarjolla: http://www.nettiauto.com/audi/a4/?id...d_four_wheel=3

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei kannata lannistua, kato vaan mahdollisimman monta yksilöä että on vähän vertailupohjaa. Aikansa kun noita etsii ja kattelee niin saat jonkinlaisen tuntuman miltä hyvin pidetyn yli 10v auton pitää näyttää ja paljonko siitä kannattaa maksaa. Mulla meni melkeen vuosi ässää etsiessä, siltikään en tiedä milloin auto räjähtää käsiin mutta ainakin tiedän auton historian.

                                              Comment


                                                #24
                                                http://www.nettiauto.com/audi/a4/4555997

                                                Tuossa siisti yksilö.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                                                  Näyttää ihan fiksulta, mutta S-line tuli ensimmäistä kertaa A4:ään vuonna 2002 - eikä tuo tarra tilannetta muuta :)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Huomattavasti fiksumpi vaihtoehto, mitä tuo ekojen viestien kyselyjen auto... Aina välistä tupsahtelee noita b5:a s-linellä :D

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Itse suosittelisin kyllä subarua tai jotain muuta kuin audia.

                                                      En saanut enää pidäteltyä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        niin no. itselläni ei ole se Audi ainoa vaihtoehto. sillä itsellä nyt alla Nissan almera 2.0 Gti vm.1999 ja olen ite ajellu tuolla rapiat 100tkm kohta. ja startin ja vetarin kumet olen vaihtanut sekä taakse molemmat pyöränlaakerit. siinäpä se. eli ei ole pommi auto itellä enkä millään haluaisi luopua mutta niin kauan olen turbo autoa halunnu että pääsee vähän toteuttaan itseään ja saisi sitä tehoa puristettua helpommin kuin vapari koneesta. ja tuo neliveto olisi vain kiva lisä autossa. tällä hetkellä työpaikalla ''projektina'' työnantajan halvalla ostama toyota celica 2.0 Turbo 4wd. sitä laitellaan kasaan aina sillon ku kerkiää.. moottori täysin purettuna ja vaihde loota yms.. kori todella uskomattoman hyvässä kunnossa mutta muuten vähän käytön jälkiä ulkopuolella. sitä olen kans itselleni yrittänyt ostaa mutta ei saa suoraa vastausta että myykö vai ei.

                                                        mutta itse en mielummin heittäisi auto tähtäintä toyota,nissan,audi merkeistä kovinkaan kauas.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          http://www.nettiauto.com/audi/a4/4643443 tuota katsellut kans. meinaa vaan tulla jo hinta vastaan meikäläiselle.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Porkkis söi kirjaimet näppikseltä. =)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X