Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 ACE käyntihäiriö, ongelmat jatkuu...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 ACE käyntihäiriö, ongelmat jatkuu...

    Tämmönen competition quattron vika, johon toivottais vähän ratkaisua.

    Elikkä 2.0 16v ACE, käyttäytyy aika omituisesti.

    Kylmällä koneella lähtee normaalisti käyntiin mutta nostaa tyhjäkäynnin 1200rpm.
    Lämpimällä koneella ei sitten pelaa enään ollenkaan oikein, rykii pätkii ja yskii. Missähän hämminki vois olla? Videossa käynnitysyrityksistä lämpimällä koneella..

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=G5lKhQPey-8[/ame]

    E: Elikkäs nyt lambdan vaihdon jälkeen auto käy tyhjäkäyntiä ja lähtee käyntiin normaalisti. Mutta ajossa pienillä kierroksilla ns. väännättäessä alkaa pätkimään, ja aivastelee jopa putkeen.. Mikähän vika?
    Viimeksi muokannut joona++; 25.3.2012, 20:16.

  • #2
    Lämpötilaan liittyvät ongelmat, yleensä viittaa lämpöanturiin.
    Myös tyhjäkäyntiventtiili voi aiheuttaa noita korkeita kierroksia -> putsaus.
    Tohon kyllä pitäs päästä aidolla Ross-techin piuhalla kiinni ja vikakoodit lukemaan.
    Kokemuksella voin sanoa, että halpispiuhat ei ainakaan toimi

    Comment


    • #3
      Nyt olis virranjakajan kansi vaihdettu, lämpöanturi vaihdettu ja isv vaihdettu.

      Ei vaikutusta, ongelmat jatkuu. Apua kaivataan..

      Pitäis päästä tosiaan käyttämään roikan nokassa niin tietäisi vähän suuntaa mistä lähteä hakemaan.

      E: niin ja tosiaan käynnistyminen on lämpimällä koneella tosi hankalaa, ja jos sen saakin käyntiin ei käy tyhjäkäyntiä kuin vähän aikaa jos ollenkaan. Kaasun kans pitää herkuttaa.

      Comment


      • #4
        Toimiiko tyhjäkäyntikytkin. Se mikrokytkin kaasuläpässä?
        Onko lambdaa vaihdettu?

        Comment


        • #5
          Entiiä kuinka yleisiä nämä imuvuoto viat on näisä koneissa mutta itsellä vanhemmassa golffisa imusarjan tiivisteen vuoto aiheutti juurikin tämmösiä oireita. vikaa etitiin kauan sytkäpuolelta ennenkuin tajuttiin.

          Comment


          • #6
            En tiedä mistään mikrokytkimestä. Siinäkö on siis kaasuläpässä mikrokytkin mikä kertoo eculle että läppä on kiinni? Miten sen toiminnan voi mitata?

            Lambdaa ei ole vaihdettu, enkä oikein usko että sen toimimattomuus aiheuttaisi noin radikaalia käyntiongelmaa, miksei senkin tietenkin voisi kokeilla vaihtaa jos multa löytyisi anturi.

            Imuvuoto voisi olla yks mahdollisuus, mutta vähän hankala lähteä purkamatta toteamaan tiivisteen kuntoa ja kun uutta tiivistettä ei tähän hätään tietenkään ole.

            Comment


            • #7
              Jep, kaasuläpässä on mikrokytkin. Se on muistaakseni semmosen kumitutin suojissa, joka taitaa jo tohon ikään mennessä olla aika hapristunut ja jumissa. Sen pitäis naksahtaa kun kaasun päästää tyhjäkäynnille. Toiminnan voi testata ihan yleismittarilla mittamalla, että kontaktit menee kiinni.
              Kaasuläpän totaaliputsauskaan ei olis pahitteeksi ja samalla kattoo, että sulkeutuu nätisti. Mikrokytkimen tarkastaa siinä samalla kätevästi, kun ottaa koko paketin putsaukseen.

              Comment


              • #8
                Lambda tosiaan voi hajota siten, että pistää ainakin tuon koneen ihan sekasin. Jos toimii täyskaasulla, niin siinä tod.näk vika. Jos otat lämpöanturin piuhan irti, niin toimiiko sitten paremmin?

                Comment


                • #9
                  Siinä lambdassa se suurin vika oli.

                  Eipä kyllä olisi uskonut että lambda pistää käynnin noin sekaisin, kun ei löytynyt ollenkaan tyhjäkäyntiä.

                  Vaihdettiin se kaasuläppäkin kun mikrokytkimet oli pimeänä, joten vikaa oli siinäkin. Tuossa purkuauton moottorissa oli hieman erilainen tuo kaasuläppä, mutta mikrot siinä kuitenki ehjät ja näkyy toimivan eroista huolimatta.

                  Kiitos avusta!

                  Comment


                  • #10
                    Nuolaistiin siis ennen kuin tipahti.

                    Elikkäs nyt lambdan vaihdon jälkeen auto käy tyhjäkäyntiä ja lähtee käyntiin normaalisti. Mutta ajossa pienillä kierroksilla ns. väännättäessä alkaa pätkimään, ja aivastelee jopa putkeen.. Missähän on vika?

                    Comment


                    • #11
                      Oletko katsonut missä kunnossa tulpanjohdot ovat/mitannut ne ?
                      Voipi lyödä läpi kumieristeestä, mulla teki tuota pätkimistä juurikin väännättäessä kun esim risteykseen hiljensi ja kaasutti isommalla vaihteella pois.
                      1kpl johtoja oli heikossa kunnossa, koko sarja on sitten kallis vaihtaa. Jos löydät jostain alle tämän niin kerro mullekin :

                      http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/24070/58/17

                      AD:lla pyysivät yli 180e....
                      Saa tuolta Merteililta pelkkiä päitäkin näköjään 20e/kpl.

                      Comment


                      • #12
                        No neki vaihdettiin tuosta purkuautosta, joiden pitäs olla ehjät.. Ei kuitenkaan oo mitattu. Vois kyllä kokeilla mitata, saattaa aivan hyvin lyödä läpi.

                        Joo ei ole nuokaan näköjään ilmaisia..

                        Comment


                        • #13
                          Sama vaiva aakuutosessa. Kävi kylmänä käynnistyssuuttimen toiminta-ajan, sitten alkoi rykimään, pysyi mitenkuten käynnissä kaasua pumppaamalla. Irroitin kokeeksi paineesäätimen johdon ja kas- lämmin kone toimi ihan hyvin. Kylmänä ei käynnistynyt johto irti. Paineensäätimen virran mittaus näytti sähköaivon yrittävän lämpimällä koneella seoksen laihennusta. SSP:n ja ERVIN:n luku ja lisämittaukset eivät tuoneet valaistusta ja olin ihan pihalla. Viisaana päättelin, että viallisen lambda-anturin puuttuvan singnaalin pitäisi rikastaa seosta ja mysteeri senkun syveni.
                          Vaihdoin sitten tämän keskustelun perusteella lambdan ja se perhana auttoi !
                          Kerkesin jo pettymään ,kun ei heti alkanut toimimaan, mutta vähän aikaa koneen käytyä ilmeisesti aivot oppivat uuden anturin tavoille ja vehje toimii nyt hienosti.

                          Comment


                          • #14
                            Puupää mikä kone A6:ssasi, ABK?

                            Comment

                            Working...
                            X