Nyt tarvittas apua kokeneemmilta autonrassaajilta.
Eli siis tommonen topicin kuvaama vikapesäke ois kyseessä. ostin tossa syksyllä kyseisen auton ja ei aikaakaan ku ilmeni sellanen häikkä et kaasu jää huutamaan ku painaa kytkimen pohjaan/heittää vapaalle vauhdissa. sit ku auto pysähtyy kokonaan esim. liikennevaloihin nii tyhjäkäynti laskee kutakuinki normaaliks 900rpm tienoille. käynnistettäessa kierrokset huitelee vähän missä sattuu, yleensä käy 1300-500 ja tasottuu pikkuhiljaa. oon yrittäny ettiä vikaa, käyny antureita läpi yms. korjaamollaki on käyny mut ei oo vikaa löytyny. imuvuotoja ei oo se on katottu.
sit tossa ekoilla liukkailla totesin että abs:t on pois pelistä, vähän aikaa härväsin auton ympärillä ja etin vikaa ja kävi ilmi että takapenkin alta olevasta ohjausboksista oli otettu se liitin irti. noh, laitoin liittimen kiinni ja abs:t pelitti ja olin vähän aikaa onnellinen sitte huomasin että n. 10-0 km/h vauhdissa jarrut tykyttää vastaan vaikka asfaltilla jarruttas (tuntuu ja kuuluu rahiseva ääni). taas tietenki korjaamoreissu oli eessä ja siellä sanovat että oikee etu abs-anturi antaa ihan outoja arvoja. no hain sit motonetistä uuden anturin á 50e, vaihdoin sen ja sama homma jatku. tossa vähän aikaa sitte uudestaan korjaamolle ja sanovat että takaoikee anturi puolestaan näyttää mitä sattuu. ja eiku uus anturi sinnekki mut paskat, sama vika jatkuu. missä vika? onko näillä nopeudentunnistimilla ja tolla kaasuläpän vittuilulla joku yhteys?
(nii ja jarrutettaessa alamäessä tossa kyseisessä about 10km/h vauhdissa jarrut tykyttää vastaan, auto ei pysähdy ollenkaa ja jarrupedaali painuu pikkuhiljaa pohjaan)
Eli siis tommonen topicin kuvaama vikapesäke ois kyseessä. ostin tossa syksyllä kyseisen auton ja ei aikaakaan ku ilmeni sellanen häikkä et kaasu jää huutamaan ku painaa kytkimen pohjaan/heittää vapaalle vauhdissa. sit ku auto pysähtyy kokonaan esim. liikennevaloihin nii tyhjäkäynti laskee kutakuinki normaaliks 900rpm tienoille. käynnistettäessa kierrokset huitelee vähän missä sattuu, yleensä käy 1300-500 ja tasottuu pikkuhiljaa. oon yrittäny ettiä vikaa, käyny antureita läpi yms. korjaamollaki on käyny mut ei oo vikaa löytyny. imuvuotoja ei oo se on katottu.
sit tossa ekoilla liukkailla totesin että abs:t on pois pelistä, vähän aikaa härväsin auton ympärillä ja etin vikaa ja kävi ilmi että takapenkin alta olevasta ohjausboksista oli otettu se liitin irti. noh, laitoin liittimen kiinni ja abs:t pelitti ja olin vähän aikaa onnellinen sitte huomasin että n. 10-0 km/h vauhdissa jarrut tykyttää vastaan vaikka asfaltilla jarruttas (tuntuu ja kuuluu rahiseva ääni). taas tietenki korjaamoreissu oli eessä ja siellä sanovat että oikee etu abs-anturi antaa ihan outoja arvoja. no hain sit motonetistä uuden anturin á 50e, vaihdoin sen ja sama homma jatku. tossa vähän aikaa sitte uudestaan korjaamolle ja sanovat että takaoikee anturi puolestaan näyttää mitä sattuu. ja eiku uus anturi sinnekki mut paskat, sama vika jatkuu. missä vika? onko näillä nopeudentunnistimilla ja tolla kaasuläpän vittuilulla joku yhteys?
(nii ja jarrutettaessa alamäessä tossa kyseisessä about 10km/h vauhdissa jarrut tykyttää vastaan, auto ei pysähdy ollenkaa ja jarrupedaali painuu pikkuhiljaa pohjaan)
Comment