Tere! Saksanseisojan (= Audi A3 1.6, 2001, bensa) kans on nyt ollut sen verran päänvaivaa, että kyselisin vinkkejä myös täältäpäin.
Asiaan - nyt talven aikana Audini on sammunut 5-6 kertaa kesken ajon. Käytännössä kierrokset tippuvat nollille, mittaristo näyttää akkuvaloa ja autosta katoaa virrat. Auto on tilanteen mukaan starttailtu sitten vauhdissa uudestaan tai vaihtoehtoisesti ohjattu tien sivuun käynnistettäväksi. Molemmissa tapauksissa auto on pienen köhimisen jälkeen lähtenyt heti käyntiin, käynnistymistä ei ole siis tarvinnut odotella sen kummemmin.
Auton kierrokset myös heittelevät välillä, ja moottori tuntuu katkovan. Auto muutenkin kaiken kaikkiaan tuntuu aika jähmeältä ja raskaammalta aiempaan sujuvaan tatsiin verrattuna.
Auton akku on vaihdettu 1,5kk sitten, joten vika ei ole vanhassa akussa. Auto myös vietiin huoltoon ko. ongelman vuoksi (kaasuläpän puhdistus ja sopeutus + öljynsuodattimen vaihto) viikko sitten, mutta diagnostiikan ja käsin kopeloinninkaan jälkeen ongelman aiheuttajaa ei löytynyt - vika on ilmennyt taas huollon jälkeen. Kuulin toisesta paikkaa, että käyntinopeusanturin uusiminen voisi tepsiä asiaan mutta yhtä lailla vika voi johtua jostakin aivan muusta.
Auton kierroslukemat maantiellä ja motarilla ajettaessa ovat nyt talven aikana nousseet aiempaa korkeammiksi, ja esim. 100 km/h ajettaessa kierrokset näyttää 3000 (aiemmin kierrokset olleet sen 2300-2500 vastaavassa vauhdissa). Kytkin ei ainakaan toistaiseksi luista, mutta sen uusiminen voi tulla pian ajankohtaiseksi. Oiskohan tällä yhteyttä em. sammumisongelmaan?
Mistäs viat vois johtua? Onko kellään mahdollisesti kokemuksia vastaavasta ja kuinka ongelma ratkesi?
Asiaan - nyt talven aikana Audini on sammunut 5-6 kertaa kesken ajon. Käytännössä kierrokset tippuvat nollille, mittaristo näyttää akkuvaloa ja autosta katoaa virrat. Auto on tilanteen mukaan starttailtu sitten vauhdissa uudestaan tai vaihtoehtoisesti ohjattu tien sivuun käynnistettäväksi. Molemmissa tapauksissa auto on pienen köhimisen jälkeen lähtenyt heti käyntiin, käynnistymistä ei ole siis tarvinnut odotella sen kummemmin.
Auton kierrokset myös heittelevät välillä, ja moottori tuntuu katkovan. Auto muutenkin kaiken kaikkiaan tuntuu aika jähmeältä ja raskaammalta aiempaan sujuvaan tatsiin verrattuna.
Auton akku on vaihdettu 1,5kk sitten, joten vika ei ole vanhassa akussa. Auto myös vietiin huoltoon ko. ongelman vuoksi (kaasuläpän puhdistus ja sopeutus + öljynsuodattimen vaihto) viikko sitten, mutta diagnostiikan ja käsin kopeloinninkaan jälkeen ongelman aiheuttajaa ei löytynyt - vika on ilmennyt taas huollon jälkeen. Kuulin toisesta paikkaa, että käyntinopeusanturin uusiminen voisi tepsiä asiaan mutta yhtä lailla vika voi johtua jostakin aivan muusta.
Auton kierroslukemat maantiellä ja motarilla ajettaessa ovat nyt talven aikana nousseet aiempaa korkeammiksi, ja esim. 100 km/h ajettaessa kierrokset näyttää 3000 (aiemmin kierrokset olleet sen 2300-2500 vastaavassa vauhdissa). Kytkin ei ainakaan toistaiseksi luista, mutta sen uusiminen voi tulla pian ajankohtaiseksi. Oiskohan tällä yhteyttä em. sammumisongelmaan?
Mistäs viat vois johtua? Onko kellään mahdollisesti kokemuksia vastaavasta ja kuinka ongelma ratkesi?
Comment