Asiaa on taidettu useissa keskusteluissa sivuta, mutta omana ketjuna en löytänyt. Googlen mukaan mersuporukat on asiasta jauhaneet automaattilaatikoiden kanssa.
Eli omassa typ89:ssä alkaa vaihteistosta kuuluva vinkuna/ulina jo hiljalleen huolettaa. Mielessä on käynyt ensiapuna että vaihtaisin uudet öljyt rattaiden seuraksi. Vaihteet menevät kyllä mukisematta päälle joten synkrot lienevät ihan kohtuullisessa kunnossa.
Mutta sitten varsinaiseen kysymykseen. Eli mietin että pitäisikö vaihteistoa "huuhdella" tuossa öljyjen välissä. Forttelta taisi tähän löytyä jokin sovelias ainekkin ja STP:ltä varmaan myös. Itse mietin hieman matalamman budjetin huuhteluainetta eli polttoöljyä.
Ajatuksissani homma menisi siis jotenkin näin.
Vanhat ölpät laatikosta ulos, roppu kiinni ja tiedetty määrä Pö:tä laatikkoon.
Hieman vaihteiston pyörittelyä joko pienen ajolenkin muodossa tai renkaat ilmassa. Siten että jokaista vaihdetta tulisi käytettyä.
Roppu auki ja PÖ:t ulos laatikosta. Määrän tulisi ainakin vastata sitä määrää mitä sisään laitettiin. Mielummin ulos saisi tulla enemmänkin.
Uutta öljyä laatikkoon ja kovaa ajoa.
Pari juttua operaatiossa kyllä vielä mietityttää.
Eli ensinnäkin onko tuo polttoöljy ollenkaan soveliasta ko tarkoitukseen, vai pitäisikö se unohtaa ja siirtyä kaupallisiin tuotteisiin?
Pitäisikö tuon uuden öljyn laiton ja kovan ajon välillä tehdä vielä yksi ylimääräinen öljyn vaihto?
Vaaranahan tuossa taitaa olla että PÖ laskee vaihteistoöljyn voiteluominaisuuksia jo pieninäkin pitoisuuksina. Kaikki Pö mitä siis vaihteistoon laitetaan pitäisi myös saada ulos ennen uuden öljyn lisäystä.
Eli omassa typ89:ssä alkaa vaihteistosta kuuluva vinkuna/ulina jo hiljalleen huolettaa. Mielessä on käynyt ensiapuna että vaihtaisin uudet öljyt rattaiden seuraksi. Vaihteet menevät kyllä mukisematta päälle joten synkrot lienevät ihan kohtuullisessa kunnossa.
Mutta sitten varsinaiseen kysymykseen. Eli mietin että pitäisikö vaihteistoa "huuhdella" tuossa öljyjen välissä. Forttelta taisi tähän löytyä jokin sovelias ainekkin ja STP:ltä varmaan myös. Itse mietin hieman matalamman budjetin huuhteluainetta eli polttoöljyä.
Ajatuksissani homma menisi siis jotenkin näin.
Vanhat ölpät laatikosta ulos, roppu kiinni ja tiedetty määrä Pö:tä laatikkoon.
Hieman vaihteiston pyörittelyä joko pienen ajolenkin muodossa tai renkaat ilmassa. Siten että jokaista vaihdetta tulisi käytettyä.
Roppu auki ja PÖ:t ulos laatikosta. Määrän tulisi ainakin vastata sitä määrää mitä sisään laitettiin. Mielummin ulos saisi tulla enemmänkin.
Uutta öljyä laatikkoon ja kovaa ajoa.
Pari juttua operaatiossa kyllä vielä mietityttää.
Eli ensinnäkin onko tuo polttoöljy ollenkaan soveliasta ko tarkoitukseen, vai pitäisikö se unohtaa ja siirtyä kaupallisiin tuotteisiin?
Pitäisikö tuon uuden öljyn laiton ja kovan ajon välillä tehdä vielä yksi ylimääräinen öljyn vaihto?
Vaaranahan tuossa taitaa olla että PÖ laskee vaihteistoöljyn voiteluominaisuuksia jo pieninäkin pitoisuuksina. Kaikki Pö mitä siis vaihteistoon laitetaan pitäisi myös saada ulos ennen uuden öljyn lisäystä.
Comment