Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 vikalistaa päivitelty taas. APUA

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200 vikalistaa päivitelty taas. APUA

    Aikasemmin mainittin täällä ja etin tehostajan letkua kun se vuosi ja sylki öljyä konehuoneeseen. No nyt kävin teettään letkun ja on nyt kiinni eikä vuoda enää. Oli konehuone öljyssä niin että luulin vikinän johtuvan siitä että öljyä on päässy laturinhihnan väliin. Putsattu on mutta edelleen inisee. Onko tosta nyt laakeri sitten menny vai menossa kun aina sillon tällön vaan kuulee.

    Sitten toinen ongelma. Kun kääntää rattia vasemmalle ei kuulu mitään sivuääniä, mutta kun kääntää oikealle kuuluu natinaa ja silloin sitä öljyäkin sieltä tuli pihalle. Enään ei tule öljyä mutta ääni kuuluu. Mistäs kannattais lähteä vikaa etsimään?

    Ja sitten kolmas vika mihinkä en viimeks saanu minkään näköstä vastausta. Kylmällä kun käynnistän auton. Auto tärisee julmetusti heti startin jälkeen, mutta kierrokset ei seilaa. Näpäyttelee pari kertaa kaasua ja hirvee pärinä tulee putkesta mutta sitten tärinä ja pärinä katoaa ja käy aivan tasasesti ja normaalisti.

    Autohan on siis audi 200 2.2 tq 20v lastulla.

    Sitten mistäs tässä luetaan vikakoodit? Missä se mesta on mihin vikakoodinlukija työnnetään.

    #2
    Kuskin jalkatilassa, käsittääkseni reletaulun alla on diagnostiikan liittimet, 2-napaisia kaksi tai kolme kappaletta.

    Hydepumpusta tai ohjausvaihteesta se ääni varmaan on kotoisin. Voi yrittää kaverin kanssa paikantaa. Ininäkin voi olla kotoisin hydepumpusta. Disclaimer, näitä äänihommia on pirun vaikea diagnosoida ilman ääntä. Toki tuo ohjauksen liittyminen ääneen viittaisi hydrauliikkaan.

    Comment


      #3
      10venasia ei käytännössä ymmärrä mikään vikakoodinlukija, ellei nyt ole tallissa jotain orkkis matolaatikkoa. Ledeillä voi vilkutella sen diagnostiikan, mitä siellä on.

      Comment

      Working...
      X