Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uuden vaihdelaatikon etsintää

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Uuden vaihdelaatikon etsintää

Sellasta uutista sain, eli autosta olisi 5-lovinen manuaaliaski vaihdon tarpeessa. Pitää ajossa viheltävää ääntä, parhaiten kuulee kolmosvaihteella 40-50 välissä, kun veto on päällä (kuuluu moottorijarrutuksessa myös kyseisellä välillä, mutta ääni vähän erilainen). Korjaamolla tosiaan oli auto tänään tarkistettavana, katsoivat öljyn määrän, joka oli kunnossa. Tämän jälkeen antoivat tuomioksi vaihtaa koko laatikon.

Eli, olen nyt katsellut uusia laatikoita täältä:

http://www.varaosahaku.fi/?link=list...price&asc=0&vc[0]=106113101&vcx=1337&pc[0]=125103106

Autona minulla siis Audi A6 2.4L V6, 5-vaihteisella manuaali vaihdelaatikolla ja vuosimallina 1999. Mitäs lukuja minun tuolta pitäisi katsella, jotta tulee varmasti hankittua oikea loota? Ei kauheasti viitsisi 1000€ laittaa laatikkoon, joka ei sitten autoon sovikaan.

Tuollahan on kohta Alkuperäisnumero / moottorinumero, ja siellä on tälläisiä, kun DSC, AWT, BDV.. Mistä saisin helpoiten selville, mikä näistä on minun autooni oikea? Ja onko tuo kirjainsarja juurikin se, jota tässä täytyy etsiä?

Tälläiset tiedot löytyy minun autosta (jos tarvii lisää, esim. alustanumeroa, niin sekin löytyy, en vain sitä tähän nyt laita, ellei joku erikseen pyydä?)

Audi A6 (4B, C5) 2. 02/1997-01/2005
    Moottori: AGA, ALF, AML, APS ARJ (vai onko tämä vain lista siitä, mitä moottoreita tämän mallin Audeissa voi olla? Mene ja tiedä, tiedot siis korjaamon lapuista)
    Polttoaine: Bensiini

Bonuskysymys: Korjaamo sanoi, että yhden työpäivän homma (~500€) työn osuus, tämä varmaan aika normaalihinta näin isolle operaatiolle?

Kiitos tuhannesti jo etukäteen vastanneille!

Eikai sitä romuksi tarvitse laittaa, uutta laakeria vaan sisään. Tuskinpa sieltä muuta on hajallaan....

Comment

Eiköhän siellä o sit jonku muun ku kolmosen lakru vainaa... noilla laatikonhinnoilla kunnostat nykysen.

Toki auto on sitten todennäköisesti useamman päivän poissa ajosta.

Comment

Tässä vaiheessa nostaisin esiin myös ebay.de

http://www.ebay.de/itm/47268-Schaltg...ht_3213wt_1139

Noita löytyy "Audi getriebe"-hakusanalla riittävästi.
        Vielä kun kaivat varustekoodiluettelosta sen kolmikirjaimisen lootakoodin esiin, niin tulee tasan oikea. Mutta oletan kaikkien 2.4 ja 2.8 V6 30v 5-v lootien käyvän kiinni.
        Toki vetotapakin olisi hyvä tietää...

Comment

Etuveto siis kyseessä tosiaan.

Kieltämättä minäkin vähän ihmettelin, kun noin nopeasti ehdottivat suoriltaan laatikon vaihtoa. Mutta tietenkin kun miettii, niin varmasti aika paljon työtä niiden laakerien vaihtoonkin menee? Ja jos sitten paljastuu, että se ei auttanut, niin on taas mennyt monta sataa hukkaan.

Nykyisellä lootalla (jos oletetaan, että alkuperäinen...) on kuitenkin ajettu jo 350tkm :) Ja tosiaan laatikko ääntää kyllä muillakin vaihteilla, tuo viheltävä ääni vain on kovimmillaan kolmosvaihteella. Muistan vihellyksen kuuluneen myös vitosella noin 80km/h vauhdissa. Mahdollisesti loota pitää myös muutenkin ääntä, en ole aivan varma (moottorijarrutus esim. kakkosella, ehkä vähän laahaava ääni? Saattaa kyllä olla ihan normaaliakin, kaikki aikaisemmat autot olleet sellaisia pommeja, ettei oikein ole vertailukohtaa).

Ebaysta katselin eilen jo vähän, siellähän niitä on vaikka millä mitalla. Lähinnä vaan se, että jos sieltä tilaan ~400£ + postit, euroissa liikutaan siis 550-650 akselilla... Niin onko se sen 200-300 säästön väärti, jos sieltä tulee sitten laatikko, joka on yhtä paskana, kuin nykyinen? Ja myyjä tietty katoaa kuin tuhka tuuleen, eli ei sähköpostiin enää vastaa.

Comment

Nykyisellä lootalla (jos oletetaan, että alkuperäinen...) on kuitenkin ajettu jo 350tkm :) Ja tosiaan laatikko ääntää kyllä muillakin vaihteilla, tuo viheltävä ääni vain on kovimmillaan kolmosvaihteella. Muistan vihellyksen kuuluneen myös vitosella noin 80km/h vauhdissa. Mahdollisesti loota pitää myös muutenkin ääntä, en ole aivan varma (moottorijarrutus esim. kakkosella, ehkä vähän laahaava ääni? Saattaa kyllä olla ihan normaaliakin, kaikki aikaisemmat autot olleet sellaisia pommeja, ettei oikein ole vertailukohtaa
            Jos tarkoitus pitää auto ja ajaa sillä, niin anna mennä ja kovasti.
            Kyllä suomen romiksilta noita laatikoita löytyy. Joku harrastaja kaveri sen vaihtaa pienemmällä summalla. Itse voisin ajatella vaihdosta maksaa (itse pyytäisin) 100-200 euroa olisi varmaan sopiva hinta haitari. Ei tuo nyt niin paha homma ole sinänsä.

Comment

Miksi ihmeessä katsot brittien valikoimaa, kun vanhoihin saksalaisiin autoihin löytyy purkuosaa koko germania pullollaan? Ja onhan saksalaisella purkamo-osilla toimivuustakuu. Katsot vaan myyjäliikkeen tiedot ja laitat vaikka suoraan mailiin englanniksi kyselyä.

Comment

Tuossa tuli eräältä fooruminkäyttäjältä hyvä tarjous uudesta lootasta. Asiallisen ja tietäväisen oloinen kaveri, mutta haluaisin kuitenkin varmistaa muilta fooruminkäyttäjiltä vielä seuraavan:

Omassa autossa siis vakiona DSC -koodilla oleva vaihteisto. Tarjottu laatikko on EHV, 1.8T -moottorista otettu. Myyjän mukaan vanhasta laatikosta laipat ja ymmärtääkseni jotain kiinnikkeitä ottamalla pitäisi mennä heittämällä autooni kiinni. Välityksissä kuulemma pieni ero, mutta se ei minua haittaa.

Näistä on niin vaikea etsiä netistä mitään järkevää tietoa, joten ajattelin täältä kysellä, kuitenkin suht iso investointi kyseessä, niin ei haluaisi ostaa osaa, joka ei sitten sovikaan :)

Comment

Working...
                X