Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F perä vuotaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 4F perä vuotaa

    Perän vasen puoli ympäristöineen on märkänä öljystä. Onko vuodolle muuta mahdollista syytä kuin vetarin tiiviste (mikäköhän sen olisi rikkonut jo 180tkm matkalla)? Onkohan se miten hankala vaihtaa? Täyttötulppa löysälle, öljyt pois, vetarin pultit auki, vai pitääkö pyörännapaa saada ulospäin? Tilaahan tuolla ei ole liikaa ja täyttötulpan avaaminenkin voi olla haasteellista pakoputken takia...
    Viimeksi muokannut TPL; 6.5.2012, 20:21. Perustelu: km-määrä korjattu

  • #2
    Jos se ei öljyä mahaan tiputa, niin ei ole vaarallista. Ainahan noi vähän hikoilee.

    Comment


    • #3
      Onkos tuossa perässä huohotinta, joka tasaa painetta perän lämmetessä? Jos huohotin on tukossa, niin pukkaa paineen stefojen kautta ulos.

      Comment


        #4
        Ei tuossa ihan pienestä hikoilusta ole kyse kun koko perän vasen puoli lähiympäristöineen (mm. pakoputki) on märkänä.

        Kyllähän perässä yleensä huohotin on – täytyy katsoa mistä se löytyisi. Perän takakiinnikkeen välistä löytyi sormenpään kokoinen epämääräisen muotoinen pala joka näytti ensin kiveltä mutta onkin ehkä todennäköisemmin kevytmetallia kuin muovia. Täytyykin tutkia jos se on lohjennut huohottimen ”korkista” ja se olisikin huohotin joka öljyä päästää pihalle.

        Vetarin sisäpäässä ei ole perinteistä stefaa, vaan ihan tavallinen tiiviste.

        Comment


          #5
          Tuli tutkittua vähän tarkemmin. Huohotusventtiili on siinä vasemman vetarin sisäpään yläpuolella - olisikohan se voinut valutella öljyä vetarille joka on sitten roiskinut sitä lähiympäristöön? Putsailin öljyjä pois niin voi seurata mistä sitä valuu jos valuu.

          Katsoin myös että öljyn täyttöproppu on oikealla puolella ja siihen pääsee käsiksi 10mm kuusiokolohylsyllä. Vetarin sisäpää on kiinni 10mm XZN-pulteilla ja niihinkin pääsee kohtuu hyvin käsiksi. Ja onhan tuossa stefakin.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Itsellä on 80 avantissa sama juttu, mutta apukuskin puolella, ajon jälkeen yöllä tiputtaa yhden pisaran lattialle, viikon ollut auto paikoillaan ja silti vain yksi pisara. Vian kun huomasin niin puoli desiä meni öljyä, pitäisi kohta katsoa uudestaan. Onko tässä -95 mallissa kummalla puolella huohotin? Öljyä oli roiskunut pohjaan ja lähistölle. Mitenkähän suuri töinen operaatio on perä kaivaa autosta irti ja vaihtaa stefat? Miten pitkään muilla on kestänyt paikat kuivina?

            Comment


              #7
              Huohotin on perän päällä. Stefat voi vaihtaa perän olessa autossa paikoillaan.

              Comment


              • #8
                Montakohan euroa maksaa ne stefat, laakkoselta varmaan viisainta käydä? Onko kukaan korjaamolla vaihdattanu niitä ja mihin hintaan?

                Comment


                  #9
                  Tuossahan näkyy osanumero, ja hinta selviää sen avulla näppärästi täältä.

                  Comment


                    #10
                    Siinä on näköjään stefan mitatkin annettu, niiden kanssa kun käy kysymässä niin mistä tahansa paikallisesta laakeri/teollisuustarvikeliikkeestä tuollainen todennäköisesti löytyy hyllystä.

                    Comment


                    • #11
                      Taas ylihuomenna pitäs korjaamolla käväistä saman ongelman takia. Eikös nuo perän vuiodot ole aika yleisiä ainakin vanhemmissa quattroissa? Omalla ajettu noin 180tkm.

                      Alunperin vuoto näkyi äkkiseltään katsoen vain vasemmalla puolella, mutta kun korjaamolla tarkemmin tutkivat niin oikea puoli vuosi myös. Siellä homma hoidettiin pudottamalla koko perä lattialle, olisi muuten ollut kuulemma hieman hankalaa. Osat tais maksaa marmorilta hankittuna jotain reilut 20€ / puoli.

                      Omalla kohdalla ongelma ei vaan korjaantunut kerralla, eli toinen puoli rupes pitämään mutta oikealta vuotaa edelleen, vaikka nyt on vaihdettu tiiviste sinne jo kahteen kertaan. Pieni kuluma akselin puolella ilmeisesti haittaa tiivistystä, joten nyt sinne vaihdetaan myös joku 220€ tumppi akseliin tuohon tiivisteen kohdalle...

                      Comment


                        #12
                        Se akselintumppi on tuo yo. kuvassa näkyvä osa numero 13. Mikäli kyseisen akselin pinta on rikki esim. korroosion vaikutuksesta, se syö tuon tiivistestefan hyvin nopeasti vaihtokuntoon.

                        Comment


                          #13
                          Palataan tuohon alkuperäiseen aiheeseen. Nyt on ajettu muutama tkm ja enää vuotoa ei ollut havaittavissa. Päätin sitten vaihtaa peräöljyt ja sieltähän tuli tosi syvän ruskeaa öljyä ja aika paljon pientä metallisilppua. Onkohan sille nyt muuta tehtävissä kuin ajaa niin kauan kuin perä kestää? Öljyt voisi tietysti vaihtaa uudestaan aika pian. Mitään ääntä perästä ei kuulu.

                          Comment


                            #14
                            Voihan sinne laittaa RVS:t vielä kun se on äänetön.

                            Comment


                              #15
                              Päätin sitten vaihtaa peräöljyt ja sieltähän tuli tosi syvän ruskeaa öljyä ja aika paljon pientä metallisilppua. Onkohan sille nyt muuta tehtävissä kuin ajaa niin kauan kuin perä kestää?
                              Toi on ihan normikeissi, että paljon ajetussa peräöljyssä tulee metallisilppua mukanaan. Ei siitä kannata huolestua, jos perä toimii ja eikä metelöi. Uudet öljyt sisään ja eikun kovaa ajoa.

                              Comment


                              • #16
                                Hei! Saisinko neuvoja? Perä vuotaa oikean puolen stefasta ja mulla stefat sekä öljyt. Meinasin ruveta viikonloppuna hommiin ja kurkkailin tänään nosturilla ollessa auton alle. Minkämoinen savotta tuo on saada perä pöydälle vai kannattaako ennemmin vaihtaa perän ollessa paikallaan?

                                Comment


                                • #17
                                  Onko jollain kokemusta aiheesta ja antaisi vinkkejä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Auto kunnossa, laitettu Audin huollossa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X