3-vaihteen synkkarengas otti ja hajos, nyt pitäis saada uusi rengas laitettua paikoilleen. Tarkoitus on tehdä korjaus siten, että laatikko on paikoillaan autossa. Olen poistanut laatikon takakuoren, nyt koko vaihteisto on näkyvissä. Tähän asti suht helppoa ja ongelmatonta remontointia. Nyt sitte pitäis saada hajoitettua vaihteistoa sen verran, että pääsen 3. vaihteen synkkarenkaaseen käsiksi. Onko kellään tietoa, miten toi vaihteisto purkaantuu ja missä järjestyksessä? Lähteekö pää, sivuakseli ja siirtovivusto vetämällä kokonaisuudessaan irti tasauspyörastöstä? Entä pääakselin takalaakerin poisto, saako sitä ehjänä poistettua.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Synkronointirenkaan vaihtaminen, a4, 1996
Collapse
X
-
Vai että vaihteistoremontti aski paikallaan. Kaikenlaista. En ennusta kovin hyvää onnistumisprosenttia :)
Koko laatikko on purettava, että saat kytkinakselin lapaseen. Siellä on sitten yksi kiva lukkorengas kytkinakselin alkupäässä, joka pitää perämurikan aukosta saada pois. Hmm itse asiassa sen kaveri taitaa olla kytkinakselin ekan kuulalaakerin toisella puolella, jota et saa pois kuin kytkinkopasta päin.
Kytkinakselin takalaakeri tulee muistaakseni vimpan rattaan kanssa, kun sen nyppää irti. On muistaakseni vimppa ratas aika lujassa ja ilman pooreja eli ihan vaan lämpösovitteella. Kaiken saa ehjänä oikeilla työkaluilla.
Comment