Eli vuotaa toi yläletkun liitos kohta vissiinkni joka menee hammastangolle. Voiko sitä koittaa jollakin puristimella vaan korjata vai kestääkö semmonen viritys? Ja mistähän tuota paineilmaletkua saa kun jos oikein olen ymmärtänyt siihen ei normaali puutarhaletku käy? :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 200 Tehostajan letkut
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Vanhoilla liittimillä hytikkaliikkeessä uusi letku tilalle. Sitä kuristinpilliä siihen keskiosalle ei saa tehtyä, mutta ainoa vaikutus sen puuttumisesta oli pumpun paineiskujen pieni vahvistuminen ratissa kun ylivirtausventtiili aukesi.
Kustansi muistaakseni uusi letku 20-30 €.
Comment
-
Audi 200:sen tehostajan vuodot.
Juu elikkä tossa profiilin kulkineessa alko talvella vuotamaan yks tehostajan letku, jonka sitten vaihdatutin ja se vuoto loppu siihen. Nyt aamulla sai lisätä taas litran litkua ku olin töihin lähdössä ja kävin vain nesteeltä hakemassa punaista litkua. Niin nyt tuumin että onko se audin oma jotenkin paksumpaa tjsp, että se ei vuotaisi jokasesta tiivisteestä? Jos herra korjaajakin laittoi sinne vaan halvinta mitä sai. Vai onko toi nyt valmis peli jo. Mitään suurempaa vuotoa en kyl havainnu kun kaveri käänteli rattia ja paineli jarrua.Viimeksi muokannut Sleepy2; 6.6.2012, 16:43. Perustelu: Jatka vanha ketjua, jos aihe on sama. Aina ei tarvitse aloittaa uutta.
Comment
-
Siinä vaiheessa kun oikea öljy ei enää pysy sisällä, on kieltämättä jo valmis peli. Paksummilla öljyillä saa vähän vitkuteltua pidemmälle, mutta samalla syö kyllä sitten loputkin tiivisteet. Ja talvella on kylmiltään ohjaus kuin kiveä vasten kääntäisi.
Mutta jos välttämättä haluaa, voi sinne paksumpaakin laittaa. Se ei lopeta vuotoja, mutta pysyy vähän kauemmin sisässä. Mitään muutahan ns. väärät öljyt eivät riko kuin loputkin tiivisteet.
Tämä kokemuksesta. Aikoinaan perheen lötköllä ajettiin 5 vuotta Shellin hydrauliöljyllä. Se oli ainoaa, joka pysyi jotenkin sisällä ja edes auttavasti juoksevana talvisin. Muistaakseni lisäysväli oli aluksi pari kertaa vuodessa, sitten parin kuukauden välein ja lopulta about säiliöllinen kuukaudessa. Talvella meni vähemmän. Toimi, kun ei silloin kukaan vielä ns. ymmärtänyt lötköjen salaisuuksia. Tai niin kauan kunnes eräänä kesähelteenä hammastangosta ruikkasi käännettäessä öljyä kuin puutarhaletkusta.
Vaihtoehtoisesti voi myös tehdä oikein ja purkaa sekä tiivistää koko järjestelmän uudelleen, mikä on sellainen viikonlopun aikana onnistuva homma.
Comment
-
Siinäpä tuon "ylle"kirjoittaneen mainiot ohjeet ihan luettavissa.
Comment
-
Juu. Mistähän noita tiivisteitä sitten mahtaa oikein saada?
Ja kuinka toi järjestelmä tyhjennetään / putsataan?
Letku mikä menee siihen säiliölle vaan irti ja valuttaa liujut pihalle?
Nyt huomasin kun kaverin kanssa katottiin että mistä v****** se vuotaa kun painoin jarrua niin sytty se merkkivalo että neste vähissä / paineet ei ole kunnossa. Mutta minkäänlaista vuotoa ei tosiaan näkyny. Eli vissiin paineet karkaa jostakin mikä tarkottaa juuri tiivisteiden paskana olemista.
Niin ja siis tuosta löpöstä. Eli öljyt pois, löpöö säiliöö ja auto käynnissä liikkuttelee rattia jne jonka jälkeen sitten "vihreetä" kultaa?Viimeksi muokannut HallaMaster; 6.6.2012, 20:20.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jassoVaihtoehtoisesti voi myös tehdä oikein ja purkaa sekä tiivistää koko järjestelmän uudelleen, mikä on sellainen viikonlopun aikana onnistuva homma.
Comment
-
kun painoin jarrua niin sytty se merkkivalo että neste vähissä / paineet ei ole kunnossa.
Kerroppa hieman lisää, niin meikäkin pysyy kuvioissa mukana.
Ihan tosi en nyt ymmärrä, miten ot: nesteen vähyys vois merkkivalon sytyttää jarrua painettaessa, toki jos varoitusvalo on molemmille yhteinen, niin sitten.
Ulkona.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viestiTuota mihin sinä sitä nestettä lisäsit? Mulla taitaa nyt mennä ohi, mutta ainakin c4:sa on ohjaustehostimelle ja jarrunesteelle oma purkki.
Kerroppa hieman lisää, niin meikäkin pysyy kuvioissa mukana.
Ihan tosi en nyt ymmärrä, miten ot: nesteen vähyys vois merkkivalon sytyttää jarrua painettaessa, toki jos varoitusvalo on molemmille yhteinen, niin sitten.
Ulkona.
Comment
-
Juu eli siis kyllähän ne jarrutkin sitä tehostajaa tarvitsee. EDIT: Ja kyllä tuossakin siis jarrunesteelle on ihan oma säiliö kanssa.
Mutta nyt haluan tietooo tosta että miten toi järjestelmä putsataan vanhasta "väärästä" nesteestä.
Comment
-
Säiliö tyhjäksi. Jarrua pumppaamalla pommista nesteet säiliöön ja taas säiliön tyhjennys. Sitten uutta öljyä tilalle ja jonkun hetken ajelu ja sama homma uudestaan uusilla öljyillä.
Tai sitten vaan tuota löpöä tyhjään järjestelmään ja vähän aikaa käyttöä ja ratin veivailua. Uudet öljyt ja jonkun päivän päästä taas uudet öljyt, jos ja kun on jäänyt löpöä öljyn sekaan.
Löpöllä täytetyllä järjestelmällä ei kannata lähteä ajelemaan. Ratin kääntelykin mielellään eturenkaat ilmassa. Tämä kokeilu omalla vastuulla. Saattaa hammastanko muuttua suihkulähteeksi.Viimeksi muokannut Sleepy2; 7.6.2012, 20:10.
Comment
-
Comment