Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200 "sirinä / ujellus"

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi 200 "sirinä / ujellus"

Elikkä auto audi 200 2.2 turbo quattro. Kylmänä kun käynnistää niin sillon varsinkin pitää kovaa sirinää ja ujellusta. Todella kimeä ääni. Onkohan kuinka vakavaa?

Niinku laturin hihna vai? Pientä tarkennusta, mistäpäin moottoria ääni mahtaisi tulla? Onko kierroksista riippuvainen mitenkä paljon jne...

Comment

ei ole riippuvainen kierroksista ja kuuluu kuskista katottuna oikealta edestä mielestäni. Mutta mun mielestä toi ei välttämättä laturinhihnalta kuulosta. Voisi tarkistaa onko päässyt löystymään.

Comment

Mulla kuului kylmänä kans ääntä hanttimiehenpuolelta ja paikallistin äänen laturiin. Se ääni tosin oli semmoinen, että laturista olisi laakerit menossa joten eipä kai lämmin ilma niitä laakereita korjaa joten vaihtoon menennee jossain kohden.

Comment

Oliko kalliskin juttu? Tosiaan kuulostais ihan että laakerit menossa. Ja onko paha juttu itse vaihtaA?

Comment

Motonetista katselin, että kunnostettu laturi maksais joku 130e + pantti, jonka saa takas kun vie vanhan laturin. En ole muualta katselut (vielä) mitä ne maksaa.

Vaihtohan on simppeli, kun laturi on hyvin tarjolla, mutta joutuu vaihtamaan alakautta joten helpottaa kovasti jos autoa saa ylös tai ajaa jonku montun päälle.

Tuo on myös helppo tarkistaa pitääkö laturi ääntä, kun kuuntelee edestä kuuluuko ääni laturin suunnalta. Tai yksi vaihtoehto on ottaa laturin hihna irti ja jos hiljenee niin ongelma on sit siinä.

Comment

Tarkista samalla ettei vuoda pakosarjasta, joko tiivisteistä tai sitten pienestä halkeamsata sarjassa. Itsellä ääni oli kylmällä todella kova, autoa ei oikein muiden vieressä laittaa käyntiin. Puhaltamalla esim. tupakan savua pakosarjan ympärille, vuoto näkyy aika hyvin.

Comment

Working...
              X