Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 (AEB) huohotusputken vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 (AEB) huohotusputken vaihto

    Noniin, venakopan tiivisteen vaihdossa löyty vielä haljennut öljynhuohotusputki, seuraavan linkin kuvan osanumero 2 (058 103 213):

    http://img175.imageshack.us/img175/50/aebpcv.png

    Näppäräsorminen kaveri ilmeisesti vaihtaa tuon ilman imusarjan irroittamista, mutta jos imusarjan joutuu ottamaan irti niin sen tiiviste lienee syytä vaihtaa?

    Mitä kautta ja mitä purkamalla tuota kannattaisi alkaa vaihtamaan jos yritän ensin ilman imusarjan irroitusta?

    Mistä tuon palikan löytäisi edullisesti kohtuu ripeällä toimituksella...


    ...ja pitääkö tuon putken vaihdossa vaihtaa samalla mitään muita tiivisteitä tms. tuohon putkeen liittyviä osia?
    Viimeksi muokannut Petomaani; 23.2.2012, 08:23.

  • #2
    Tällä sarjalla sain itse kerralla koko huohotusjärjestelmän kuntoon.
    http://speed-autoteile.fi/index.php?...product_id=404

    Onnistui kyllä näpräilemällä ilman imusarjan irroitusta nuiden vaihto. Laskin muistaakseni yhtäaikaa tuon osanumero 2 ja siihen tulevan T-haaraletkun paikalleen, siten että muut letkut oli siinä kiinni.
    Yksi vaihtoehto on laittaa tuo T-haara kiinni tuohon putkeen ennen asennusta. Sitten kun se paketti paikallaan niin sitten nuo loput 2 letkua kiinni.

    Kannattaa samalla puhdistaa sieltä venttiilikopan kyljen vieressä menevä huohotinputki + sen päässä olevan "pancake" venttiili, joka yhdistyy imuputkeen. Tahtoo olla hyvinkin tukkoisia.

    Comment


    • #3
      Onnistuu irrottamatta imusarjaa, tosin laturin irrottaminen helpottaa hommaa huomattavasti.

      Comment


      • #4
        Paisuntasäiliön kun ottaa pois edestä, niin jopas tulee kummasti tilaa lisää.

        Comment


        • #5
          Omasta irrotin imusarjan ku vaihdoin. Suuttimien kumit vaihdoin samalla ku oli sopivasti käsillä. Muistaakseni imusarjan tiiviste ja huohottimen hilut piisaa jos siis ei suuttimen kumia vaihda samalla. Ei ollenkaa oo paha homma irrottaa imusarjaa ja saa tosi mukavasti tilaa.

          Comment


            #6
            Minun pitää kohta vaihtaa työkaverin autosta tuo huohotushässäkkä. Se isoin mutkalla oleva letku on koko matkalta puoliksi halki, koko yläosa puuttuu! :)

            Comment


            • #7
              Huhhuh =) Laitoin eilen itselleni osat tilaukseen Tepolta, tulee siis koko huohottimen korjaussarja sis. kolme yleisimmin hapertuvaa osaa.

              @okkim: jos viitsin niin heitätkö vielä tähän säikeeseen kokemukset/huomiot tuosta vaihdosta kun olet sen sitten tehnyt - josko jotain turhaa työtä tms. sudenkuoppia voisi näin välttää.

              Comment


                #8
                Joo, meinasin ottaa kuvia ja raportoida sen tänne.

                Comment


                • #9
                  Aina vain parempaa =) Iso käsi vaivastasi!

                  Comment


                  • #10
                    Itse vaihdoin ilman imusarjan irrotusta. Hieman ahdasta, mutta toteutettavissa:).

                    Comment


                      #11
                      Otitko laturin pois?

                      Meinasin ottaa imusarjan irti että saan samalla puhdistettua konetta paremmin. Siellä kun on aikamoista sotkua, eikä tuossa imusarjan irroituksessa voi kovin kauaa mennä.

                      Comment


                        #12
                        Omaani joskus vaihtelin niin en ottanu muuta pois ku paisuntasäiliön.

                        Comment


                          #13
                          Pelkkä paisarin irroitus riittää, mutta jos haluaa oikeasti tilaa niin imusarjan irroitus ei ole loppujen lopuksi paha homma.

                          Comment


                          • #14
                            Kaasuläpän irrotuskin auttaa jo huomattavasti kun toisen käden saa siitä välistä mahtumaan. Ja tuleepahan samalla sekin putsattua.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                              Otitko laturin pois?

                              Meinasin ottaa imusarjan irti että saan samalla puhdistettua konetta paremmin. Siellä kun on aikamoista sotkua, eikä tuossa imusarjan irroituksessa voi kovin kauaa mennä.
                              Pelkän paisuntasäiliön irroitin. Saa molemmat kädet työnnettyä putkien välistä "pelipaikalle", imusasrjan alle.

                              Comment


                                #16
                                Nyt on tötterö vaihdettu. Aika kummallisen muotoinen tuosta on kyllä pitänyt tehdä.

                                Irroitin vain kaasuläpän ja paisuntasäiliön. Se taaimmainen metalliputkeen tuleva liitos on kyllä aika hanurista, sain tapella aika kauan sen kanssa että vanha osa irtosi siitä, ja että sain uuden tilalle. Siellä kun ei ole tilaa, eikä oikein pysty käyttämään voimaa.

                                Kokosin koko muun hässäkän ensin pöydällä valmiiksi, ja ujutin sen sitten paikoilleen.

                                Koko tämä operaatio sai alkunsa viasta, joka sammutti aina satunnaisesti auton. Siitä tuli vikakoodi, ja lambdan säätö oli ihan poskellaan tyhjäkäynnillä. Välillä auto ei käynnistynyt ollenkaan. Toivottavasti se nyt toimii, ainakin lambdakorjaus pelaa nyt oikein.

                                Liitteenä pari kuvaa, muutama on aika surkea kun ei sieltä saanut niitä otettua kunnolla. Yksi osa oli aivan hapertunut, ja siitä puuttui koko yläosa!
                                Attached Files

                                Comment


                                • #17
                                  Heh, aika muruiksihan tuo putkihässäkkä on mennyt =) Onko tuossa kaasuläpän irroituksessa mitään sen kummempaa huomioitavaa, meneekö tiivisteitä vaihtoon jos sen ottaa irti tms?

                                  Comment


                                    #18
                                    Kaasuläppä lähtee kyllä ihan helposti irroittamalla ahtoletkun ja neljä pulttia. Siellä välissä on tiiviste, mutta sen voi kyllä käyttää uudelleen jos se ei repeä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kertaakaan en ole joutunut vaihtamaan kaasuläpän tiivistettä näihin vehkeisiin vaikka aika monta kertaa olen moisen purkanut. Kaasuläpän kun asentaa takaisin kannattaa odottaa virrat päällä kymmenisen sekuntia ennen käynnistystä, että auto saa ajettua läpän sopeutuksen läpi.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X