Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vm.97 1.8T audi "röpeltää" kiihdyttäessä oudosti??

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• vm.97 1.8T audi "röpeltää" kiihdyttäessä oudosti??

Kokeillaan saako tuota vikaa kuvailtua elikkä:
    Auto käy nätisti tyhjäkäyntiä ja kun paikalla painauttaa kaasua niin reagoi kaasuun hyvin,itse ongelmaan nyt->
    Kun kiihdytän autolla 1 melkein loppuun ja 2 vaihteelle melkein loppuun ja sit 3 vaihde silmään ja jatkaa kiihdytämistä niin tätä vikaa ei silloin oikein ilmene.
    mutta jos ajelen vaikka 40-50km/h 3.vaihteella ja junttaan kaasun pohjaan alkaa kauhea röpellus ja kiihtyy epätasaisesti ja ahtomittari heiluu jossain 0.6bar tuntumassa.(röpeltää sana kuvaa hyvin auton toimintaa tuossa tilassa)
    tätä ei siis ilmene jos 2.vaihteella kiihdytät pidemmälle ja sitten vasta 3.vaihde sisään ja jatkat kiihdyttämistä.

autosta sen verran että on vaihdettu kkk04 isompi turbo,eri katti+eri downpipe. koneessa kuitenkin on ihan vakio ohjelma,sitä en ole vielä tehnyt..vasta ens kesänä olis tarkoitus kun alkaa saamaan jonkin verran pitojakin..

mistähän tuo vois johtua tuo röpellys?? olisko siitä että saa tavallaan liikaa bensaa, kun ajaa hiljaa kolmosella ja junttaa kaasuun pohjaan niin ei jaksa lähteä kiihtymään normaalisti. vai olisko ahto ongelmista nyt kyse turbon vaihdon myötä..(ahtaa liikaa tms..)eikä saa kakkua tarpeeksi.. niin ja oli tuohon vaihdettu myös joku eri n75 venttiilikin. en muista että mikä kirjain oli lopussa mutta se oli joku n75"?" vaikka J :)
    Viimeksi muokannut korbimotors; 22.2.2012, 20:49. Perustelu: turbon olin merkannut väärin...korjattu nyt

Vikakoodit lukuun. Ahtovuototesti.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
      Vikakoodit lukuun. Ahtovuototesti.
      ei ollut mitään vikakoodeja. ja tuo ahtovuotokin ihan vähän epäilyttää.. auto kuitenki toimii täysin jos kiihdyttää autoa ykköseltä lähtien isommalla kaasulla ettei yritä lähteä 3.vaihteella kiihdyttämään esim.40-50km/h vauhdista kaasu pohjaan menetelmällä..
      reilussa puolessa kilossa näyttää paineet huitelevan kun kiihdyttää isommalla vaihteella alhaisesta vauhdista.. piikki on näyttänyt olevan jossain kilon paikkeilla..

Comment

Sytkähämminki max sylinteripaineella.

Comment

Eli tulpat, puolat, sytkävahvarit epäilyn alle.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
            Eli tulpat, puolat, sytkävahvarit epäilyn alle.
            sytkävahvarihan mulla meni rikki tuosta joku aika sitten ja sillon se ei toiminut kuin 3 pytyllä koko ajan. Sain joltain kaverilta käytetyn sytkävahvistimen. Se ei tosin ollut ihan identtinen tämän sytkävahvarin kanssa mikä minulla oli kiinni autossa. siinä oli se alumiini lvey erinmuotoinen. Sain sen kuitenkin menemään tuohon autoon paikalleen kun siinä itse alustassa mihin tuo vahvistin tulee kiinni oli kahdet reikäpaikat. Sit kokeilin käyntiin autoa niin lähti käymään heti 4.pytyllä. mutta nyt tekee kuitenkin tuota röpellystä jos lähtee pojettamaan esim. 3.vaihteella alhaisesta vauhdista. 1.vaihteella tappiin kiihdytys ei mitään ongelmaa ja sit 2.vaihteella ei mitään ainoastaan jos lurtan lyö pohjaan isolla vaihteella että kone joutuu kunnolla vedätykselle.
            mitkä ne oli hyvät ja suositellut tulpat tuohon 1.8Tonko tuo nyt se AEB-kone.
            voisko tuo sit johtua tuosta sytkävahvarista vieläkin tuo rötääminen..

Comment

Sain joltain kaverilta käytetyn sytkävahvistimen.
              voisko tuo sit johtua tuosta sytkävahvarista vieläkin tuo rötääminen..
              Jos ei tuosta mun yleisestä vianhakuketjusta käy ilmi http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=105441, niin sanoisin, että voi johtua juurikin siitä.

Comment

Working...
              X