Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI / Nakutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Kyllä se on se laippa mikä sielä kusee, kannattaa melkein vaihtaa kokonaan uus laippa, eikä vaan o-renkaita. Omassa itse laippa oli sen verran haperoa jo että tiedä kuinka kaun olis enää menny muutenkaan. Marmorilla vaihdettiin tuo aikanaa ja satanen meni työhön. Laippa ei montaa kymppiä alkuperänen ollu.

    Comment


      #92
      Alipainepumpulle löytyy tarviketiivistesettejä pikkurahalla. Hakusana vaikka TFSI vacuum pump seal kit. Pumppu itsessään on niin yksinkertainen, että ei siinä taida mitään varsinaisesti hajoavaa olla. Tiivisteet vaan kovettuu.

      Comment


      • #93
        Lähin tiivistesarja mitä kohtuudella löysin on Englannissa, noin 30 puntaa rahteineen, siihen sitten tulli ja alv päälle, niin hinta muutamasta o-renkaasta tuntuu aika raikkaalta. Sitten jostain alibabasta saa alle kahdella kympillä, mutta toimitusajat on joskus jouluna. Suomesta en ole sarjoja löytänyt ja marmorilta en mee ees kysyy, edellinen o-rengas sieltä olis maksanut 70,30€

        Comment


          #94
          Alipainepumpun o-rengas 06D145117A löytyy esim. virosta sparetosta 19 e alkuperäinen. Tuo vesiputken laipan tiiviste lienee WHT001688, löytyy myös spareto 3.80 e. Tuossa liitoskappaleessa taitaa olla myös jäähdytysnesteen lämpötila-anturi, jossa myös o-rengas N90316801 ja pidike 032121142

          Comment


            #95
            Alipainepumpussa on muitakin tiivisteitä kuin mitä etka näyttää. Ja se vuoto tulee juuri niistä muista tiivisteistä. Ovat hyvin varustetusta tiivistekaupasta löytyvää tavaraa, kun tietää koot. Pahin vuotaja taitaa olla pumpun kannen neliöprofiilinen o-rengas.

            Comment


            • #96
              Alipainepumppu vaihdettu ja jopas tuli hiljainen moottori. Pumppu siis piti nakuttavaa ääntä, mutta tuntuu, että hiljeni muutenkin. Avasin vanhan pumpun ja sen sisäpinnalla näkyy ja tuntuu selviä naarmuja, tiedä sitten mikä ne on aiheuttanut. Koneen äänen hiljenemisen huomaa myös ajaessa, ei pelkästään konehuoneesta. Alkaa olla aika sivistyneen kuuloinen tätä nykyä, toki korkeapainepumppu pitää pientä ääntä, tiedä sitten hiljenesikö sekin vaihdolla, mutta se olisi arvokkaampi kokeilu. Ja tuolla ajettu siis 250 tkm ja BPJ-kone.
              Viimeksi muokannut Juke350; 20.11.2023, 13:12.

              Comment


              • #97
                Alkuperäinen kirjoittaja Breach Näytä viesti
                Greivi Syy varmaan jo selvinnyt? Jos ei niin aika varmasti alakerran laakerit porsinu koneesta.
                Ei selvinnyt syy. Auto käy ja kukkuu, laakerit oli vaihdettu aijemmin eikä ikinä tullut yhtään metallia öljyn/suodattimen mukana. Oma epäilys on että nokan HPFP lobe alkoi olla tarpeeksi kulunut, ei kuitenkaan vielä paineisiin vaikuttanut. Tai alipainepumppu.. uudet murheet jo käsillä.

                Comment

                Working...
                X