Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akselin suojat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nokka-akselin suojat

    Vaihdoin tuossa eilen venttiilikopan tiivisteen ja unohdin laittaa muovisuojat imunokan päälle. Onko ko. muovisuojilla joku tietty tarkoitus? Kärsiikö ajaa ilman? Laitoin myös venttilikopan tiivisteen kaveriksi liimaa terävimpiin kulmiin. Kuuluuko audin moottoreissa käyttää liimaa tiivisteen kanssa?

    Kiitos jo etukäteen.

    Nim. merkki uusi audin omistaja.

  • #2
    Liimaa ei mielestäni kuulu käyttää, mutta tuskimpa tuosta haittaakaan on kulmissa.
    Se muovi on ns.roiskesuoja, jos korkki unohtuu niin konehuone pysyy kohtuullisen kuivana. Sitä muovia ei siis tarvitse laittaa takas.

    Comment


    • #3
      Kuvassa näkyy mihin kohtaan tiivisteliimaa tulee laittaa 1.8 T:ssä. Ohje koskee varmuudella ainakin BFB,AVJ,BEX -koneita. Sama ohje kyllä toimii aika varmasti myös muissa 1.8 T koneissa..
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Laitoinkin liimaa juuri noihin kohtiin, paitsi tuohon uraan. Edellisen tiivisteen asennuksessa ei ollut liimaa käytetty ollenkaan ja vanha tiiviste vuoti kuin seula kaikkialta. Tosin metallinen huohotusputki oli tukossa ja ja pancake-venttiilissä vettä. Nyt on uudet osat huohottimeen tilauksessa. Moottori oli 1.8T ja tyypiltään tuo AVJ.

        Hieman aiheen sivusta. Onko tähän B6 aa nelkkuun olemassa jotain korjausmanuaalia tai sitten ihan räjäytyskuvia helpottamaan noita huoltotoimenpiteitä?

        Comment


        • #5
          Voi olla vähän teoreettista, mutta noiden muovisuojien tarkoitus on pitää mahdollisimman suuri osa voitelusta nokalla eikä venttiilikopan pinnassa. Itse tekisin homman uusiksi ja laittaisin suojat paikoilleen.

          JP:n kuvassa tulikin jo tuo liima-asia esille.

          Comment


          • #6
            Veikkaampa että se muovi on jätetty aika monesta "rakennetusta" koneesta pois, ilman haittavaikutuksia. Enkä kyllä usko sillä juurikaan merkitystä olevan voitelun kannalta.

            Comment


              #7
              Audissa muovi kun tuppaa olemaan vain siinä öljykorkin alla, ei ole mitään hätää vaikka se onkin poissa. Varsinkin, kun se on ihan riippuvainen koneesta missä kohtaa se muovi on.

              Esim V-koneisessa se on vain toisessa kannessa...

              Comment

              Working...
              X