Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nesteet häviää S4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nesteet häviää S4 B5

    Joo aikaisemmin tuossa bensavuodon tiimoilta olin kyselemässä, joka ei vieläkään ole korjaantunut, mutta nyt olis kiva saada tietoa mistä mahdollisesti jäähdytysnesteet häviää.

    Vaihdelaatikon päällinen on aivan punainen paisarin alapuolelta. (Paisari ei vuoda vaikka siinä pari halkemaa onkin)
    Vuotokohta ilmeisesti on jossain koneen takana, mutta ei oikein pääse katsomaan mistä se mahdollisesti vuotaa. Nestettä oon lisäilly tässä kk/3000km n.2 litraa.

    Aluksi se ei niinkään tuntunut pahalta, kun edellinenkin audi vei kovilla pakkasilla nestettä, mutta nyt alkaa auton alle jäädä jo sen verran punaista tarvaraa että tartteis tehdä jotain.

    Sitten semmonen, että onko suositella korjaamoa joensuun seudulla jolta löytyisi audi tietämystäkin? Yhdellä korjaamolla käytin murroksen suojakumien vaihdossa ja nestevuotojen paikannuksessa viikko sitten, niin vastaus nestevuodon mahdolliseen syyhyn oli että ei sitä purkamatta noita kaikkia muoveja voi paikantaa, mutta paljon se nestettä vuotaa :) Että tällättii.

    Ainut neste joka autossa on omistukseni aikana kestänyt max merkissään on ohjaustehostimen neste. Ehkäpä se kesällä rauhottuu :)

  • #2
    Sieltähän löytyy yhdysvesiputki(lohkojen välillä), kaikkine antureineen/letkulähtöineen. Voi olla o-renkaat kun falskaa. Kiertovesipumppu imusarjan alla aika yleinen vuotokohta. Ja ehkä pirullisin jos turbon vesiputket vuotaa( hankalimmat vaihtaa) tai kannentiiviste... Ei siinä muuta kun peilin kanssa tutkimaan, y-putki koneen päältä+suojamuovit veks niin pitäs päästä näkemään.

    Comment


      #3
      Jos ei muuta vuotokohtaa löydy niin vahva veikkaus RMS (rear main seal) tai sen seudun tiivisteet. Siellä ylempänä tosin menee koneen takana kiinteät linjat joissa liitoksia.

      Comment


        #4
        Laita letku siihen paisarissa olevaan ylivuotoputkeen (ellei jo ole) ja letkun toinen pää muovipulloon. Jos työntää tuosta nestettä niin kansi/tiivisteongelma.

        Tuolta noin viestistä #50 eteenpäin ässän kansihommia:
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=67313

        Comment


          #5
          Jälkijäähdytyksen vesipumpun vuodon saattaa nähdä imusarjan välistä oikeasta kulmasta katsomalla. Pumppu vuotaa yleensä liitoksestaan.

          Comment


          • #6
            Elkää pelotelko niillä kansi hommilla ollenaan :) Lähden nyt purkamaan konehuonetta. Pitää yrittää kuvia räpsiä jos vaan löytyy vuotokohtia niin osaatte ehkä kertoa mistä on kyse.

            Ja siitä paisarin alaletkusta ei vuoda ainakaan yhtään mitään.

            Tuossa appiukon kanssa kun katseltiin mitä nähtiin, niin huomattiin että vaihdelaatikon päällä on aikapaljon sellaisia valkoisia klönttejä. Aivan kuin olisi jotain paikkausainetta laitettu nesteide sekaan, joka sit on pihalle tullut jne. Vai meneekö jäähytys neste ajansaatossa valkoiseksi ?

            Comment


              #7
              Jäähdytysnesteestä jää nimenomaan valkosia tai G12 nesteellä hieman vaaleanpunaisia jäämiä.

              Comment


              • #8
                Sen verran selvisi että imusarjan ala puolelta taitaa vuoto kohta löytyä. Sen verran siellä on märkiä Lammikoita . Kaikki letkut kuitenkin mitä sieltä näkyy näyttäisi kuivalta. Ei oikein kiinnostaisi nyt ruveta imusarjaa purkamaan. peilin kanssa katsottiin kaikki paikat ja punaista on kaikkialla.

                Ennen kun rupesin purkamaan niin kävin moottorin ajamassa lämpimäksi jonka jälkeen pari desiä nestettä löysi jostain tiensä maahan. Alkaa olla Audin reviiri jo selvästi näytettävissä ;)

                Comment


                  #9
                  Yhdyn Mikon mielipiteeseen jälkijäähdytyspumpun vuodosta, on aika yleinen vikakohde.

                  Ohessa kuva miltä siellä näyttää kun imusarja on poistettu. Noiden letkulemmareiden paikalla on itse pumppu ja letkut siihen tulee ympyröidyistä lähdöistä. Toisessa kuvassa entinen pumppu..
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Joo voi olla että tuo on se vuotokohta. On siitä tiivisteestä ainakin joskus vuotanut jotain kun kovettunutta punaista möhnää oli täynnä. Voi toki olla vuotokohta myös jossain muuallakin, mutta katsellaan ensikis tuo yleisin kun osat ja paikan saa soviteltua

                    Onkos kuinka arvokkaista osista kyse? Osanumeroa kehiin jos on.
                    Tietää vaan pistää osaa tilaukseen.

                    Ja jos siellä jotain muutakin on mitä pitää/kannattaa uusia samalla niin kertokaa.

                    Comment


                      #11
                      Tuossa keskustelussa on jotain vinkkejä ainakin. Multa meni letkut uusiks kun olivat ihan hapertuneet, kävin hakemassa varaosaliikkeestä pari valmista mutkaa eikä maksanut kuin muutamia euroja.

                      Pumppu 078 965 561
                      Imulämpöanturi (imusarjan pohjassa) 058 905 379
                      Imusarjan tiiviste (x2) 078 129 717 N

                      Noi edellämainitut kustansi Tepolta hieman päälle 200€ toimituskuluineen. Jos haluaa tehdä ennakoivaa huoltoa niin samalla menis huohotinputkisto uusiksi ja F-letku. Imulämpöanturi on aika pahassa paikassa niin se kannattaa vaihtaa samalla kun imusarjan irrottaa.

                      Comment


                        #12
                        Tuon pumppuhässäkän voi ohittaa 034M valmiilla letkulla. Hintakin sille vain murto-osan.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                          Tuon pumppuhässäkän voi ohittaa 034M valmiilla letkulla. Hintakin sille vain murto-osan.
                          Hmm kerroppa lisää tosta.

                          Comment


                            #14
                            Tässä 034:n letkunpätkä joka korvaa pumpun. Jani varmaan valaisee asiaa enemmin noin niinkuin käytännön kannalta..?

                            Comment


                              #15
                              Tuolla letkullahan ohitetaan kokonaan tuo pumppu systeemi. Kannattaa muistaa vain jälkikäyttää autoa ainakin hiukan enennkuin sen sammuttaa. Tietty jos ajaa kuten mummot ja mä niin se mitään jälkikäyttöä tartte.

                              Noita letkuja ei ole mullakaan hyllyssä mutta pitää muutama ottaa seuraavassa tilauksessa.

                              Comment


                              • #16
                                Selvä homma. Pitää yrittää saada tilattua tuo niin jos sitä selviis tuolla letkulla sitten. Ilmeisesti tuon lisäksi ei tarvitse muita letkuja tuonne hommata.

                                Tuskin meikäläisenkään kengityksillä kovin suuresti tarvitsee jälkijäähdyttelyyn keskityttyä.

                                Tuli taas peilivirityksien kanssa tutkittua niin nyt se ainakin on itsellekkin 100% varmaa että se pumpun tiiviste siellä vuotaa ja reilusti.

                                Mutta pitää ilmoitella pääsenkö pajalle asti autolla vai jäänkö tienposkeen. 3 litraa on reissua varten nestettä konttiin varattu :)

                                Comment


                                  #17
                                  Eipä noita tarvitse normaalikäytössä jälkijäähdytellä. Ajaa rauhassa viimeiset kilometrit, niin kone on tarpeeksi "viileä". Tietty jäähdytysmatka sen mukaan miten on tullut hapetettua, ja minkälainen keli on. Itse en ole koskaan jälkikäyttänyt, ja vanhat mitenpaljonlie ajetut turbotkin kestivät yli viisi vuotta ilman mitään ongelmia.

                                  Comment


                                    #18
                                    Opiskelin hieman tuon koneen jäähdytysjärjestelmää tarkemmin ja huomasin että tuo jälkijäähdytyspumppuhan kierrättää nestettä "väärään suuntaan"? Miettisin vaan että mitenhän siinä mahtaa käydä kun jos pumpun anturi on vaihdettu kylmempään niin käynnistyykö se kesken ajon ja alkaa pumppaamaan nestettä varsinaista vesipumppua vastaan?

                                    Comment


                                      #19
                                      Käynnistyy vasta pienellä viivellä kun virrat on pois.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäisellä lämpöanturilla en ite saanu jälkijäähyä kertaakaan päälle muistaakseni.. nyt on sitte toinen anturi joka melkein aina pörähtää käymään, haittaa ei mielestäni ole jälkijäähystä kun ajoa on aina sen verran reilusti ettei akku pääse tyhjenemään.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itellä taas kaikki muut pysyy sisällä paitti ohjaustehostimen neste, hehe..

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt on audi korjaamolla odottamassa vuoroaan. Taidan sen alkuperäisen pumpun sinne panostaa nyt kuitenkin. Semmoista pelottelua on saanut kuulla sen ohittamisesta, että saanpaha paremmin unta kun sen alkuperäiseen kuntoon laitatan.

                                            Semmoisen tiedon jos täältä saisi, että minkä paksuista(sisähalkaisia) letkua tuosta pumpulta lähtee ?

                                            Comment


                                              #23
                                              Riippuu letkun laadusta ja materiaalista, veikkaisin että 18-22mm voi laittaa. Pumpun lähdöt on 20mm.

                                              Comment


                                                #24
                                                itse vaihdoin pumpun (oem pumppu ebausta 100e) ja molemmat letkut, ne ei maksanert montaa euroa. Laita oem letkut. Ne tekee kuitenkin mutkat molemmat ja ei tuu niin hyvä muilla letkuilla.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Nostellaas tätä.:( Eli tässä hokasin että prkl vaaleenpunasia nestetippoja roikkuu öljypohjasta ja paisarin pinnan laskeminen todistaa nestevuodon.

                                                  Elikkä, kun tarkemmin kun yrittää auton alta vuotokohtaa etsiskellä, niin ne näyttää vuotavan vänkärinpuolelta lohkoa, tai jostain laturin ja lohkon välimaastosta (johon ei näe) tai laturin yläpuolelta kenties.

                                                  Mitä vuotopaikkoja siellä päin kenties olisi tai mistä se voisi vuotaa? Ilmeisesti vänkärin turbon vesisyöttöletku lähtee kuitenkin taaempaa lohkoa kuin laturin paikkeilta?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Turbolle menevä vesiletku lähtee keskeltä lohkoa, moottorinkorvakkeen alta. Laturin takapää on suunnilleen siinämain. Eipä siellä oikein muuta ole kuin tuo, tai sitten kannentiiviste. Voisi se ehkä myös vuotaa tuosta letkuliitoksesta laturin päältä?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Joo no en usko että se on se turbon vesiletku, tulee ehkä enemmän keulalta päin. Pitääpä yrittää paikallistaa tarkemmin.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Onko se turbon vesiletkun lähtö samalla kohtaa lohkoa kuin kuskin puolellakin? Eli pääseekö sinne käsiksi konetta irroittamatta, kuten kuskin puoleiseen proppuun pääsee (kun lohkolämppärin laittaa)?

                                                        Eikös tuo letkuliitos laturin päällä ole termostaatin kansi. Voisko termostaatti vuotaa kenties?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          On samalla kohtaa vänkärin puolella. Startti ja moottorin korvakko on ainakin edessä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mulla valutteli siihen lohkon päälle. Ei ollut jälkijäähy, kun oli jo vaihdettu, vaan oli ne lähellä olevat o-renkaat ja pari pientä letkun pätkää siinä koneen päällä.
                                                            Tarkemmin en osaa tätä selittää, mutta koneen päällä olevia vesiletkuja ja tiivisteitä oli päässy vähän happanemaan. Eli pudotteli siihen kuskin puolelle enempi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X