Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nesteet häviää S4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
    Turbolle menevä vesiletku lähtee keskeltä lohkoa, moottorinkorvakkeen alta. Laturin takapää on suunnilleen siinämain. Eipä siellä oikein muuta ole kuin tuo, tai sitten kannentiiviste. Voisi se ehkä myös vuotaa tuosta letkuliitoksesta laturin päältä?
    Mitäs punasta ainetta okkim on laittanut laakereihin?
    Meinasin kasata stp:llä mutta onko tuo parempaa/hyväksi todettua.

    Comment


      #32
      Se on Red Linen asennusrasvaa. Eipä ole tullut avattua konetta koekäytön jälkeen, eli vaikea sanoa miten hyvää se on :) Mutta varmasti parempi sen kanssa kuin ilman.

      Comment


        #33
        Totta mistäs ton tietää kumpi parempaa, molemmat varmaan ajaa asiansa.
        Taidan ostaa red lineä sen verran hyviä myyntitekstejä löytyi aineesta.
        Sori off topicci jatkakaa.

        Comment


          #34
          Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti
          Onko se turbon vesiletkun lähtö samalla kohtaa lohkoa kuin kuskin puolellakin? Eli pääseekö sinne käsiksi konetta irroittamatta, kuten kuskin puoleiseen proppuun pääsee (kun lohkolämppärin laittaa)?

          Eikös tuo letkuliitos laturin päällä ole termostaatin kansi. Voisko termostaatti vuotaa kenties?
          Vähän jaksanu tarkemmin etsiä vuotopaikkaa, ja vaikuttaisi että termostaatilta/termostaatin kannelta päin tosiaan vuotaisi. Ei varmaan liity itse vuotoon millään lailla (vai voiko liittyä?), mutta mulla on ollu loppusyksystä asti termari viallinen, todelliset lämmöt nousee välille 78-82C ja pysyy siinä. Tosin kovilla pakkasilla en edes ole ajanut.

          Varmaan ainut mahdollinen vuotopaikka tuolla on termarin o-rengas. Tuo termarin kansihan on uudemmissa ässissä muovia joka saattaa haljeta, mutta tässähän on alumiiininen.

          Termarin vaihto tässä on edessä anyway, niin hyvä jos vesivuoto tulisi samalla kuntoon.

          Kommentteja?

          Comment


            #35
            Ei se termari voi vaikuttaa vuotoon.

            Comment


              #36
              Joo, kunhan varmistin.

              Toivottavasti se vesivuoto tulee nyt sitten termarin o-renkaasta. Nyt sitten ohjeet, miten termari vaihdetaan jakohihnaa irroittamatta, olet sanonut että se on mahdollista.:)

              Comment


                #37
                Sun pitää saada siirrettyä hihnaa hihnapyörällä ulospäin. Eli pyöritä konetta, ja vedä sitä koko ajan ulospäin. Sitten kun se on riittävästi, termarikotelo auki ja taivuta hihnaa sen verran että mahdut vetämään sen niin paljon pois että termostaatin saa käsiin. Sitten vaan romut takaisin :)

                Comment


                • #38
                  Oma vekotin alkoi valuttamaan melko julmetusti jäähdytysnestettä viime viikolla viimeisillä kovilla pakkasilla. Vaihdelaatikon pohjasta tulee ihan loronaan kun moottori on lämmin ja vähän antaa kaasua. Eli jostain vaihdelaatikon yläpuolella olevasta letkusta tms. ilmeisesti vuotaa ja valuu vaihdelaatikon kylkeä myöten. Eikö niin takana oleva vuotokohta viittaisi lämppärin letkuihin?

                  Comment


                    #39
                    Voi olla joko letkut, tai sitten jälkijäähdytyspumppu. Se tuppaa vuotamaan kuskinpuolelle.

                    Comment


                    • #40
                      Imusarjan alunen oikein lainehti nestettä kun katsoi lampulla välistä. Tältä illalta saa ropaaminen riittää. Huomenna sitten ilmeisesti imusarjan irroitukseen.

                      Comment


                      • #41
                        Ei ole pakko irroittaa imusarjaa, onnistuu pumpun vaihto takakauttakin, tiedä sitten säästääkö siinä yhtään aikaa...

                        Comment


                          #42
                          Mikä noista kiertovesipumpuista hajoaa?

                          Comment


                          • #43
                            Tässä ohjeet miten poistaa pumppu irroittamatta imusarjaa. Korvaus suoralla letkulla. En suosittele :)
                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...3&postcount=72

                            Comment


                              #44
                              Yleensä ne pumput vuotaa siitä liitossaumasta, ja voihan nuo ihan murtuakin jo kun ovat aika vanhoja.

                              Comment


                              • #45
                                Vaikutti ilman imusarjan irroitusta niin mahdottomalta tehtävältä, että ihan otin ihan suosiolla imusarjan irtui. Se pumppuhan se sieltä oli murtunut. Juurikin samallalailla kuin tuolla aiemassa kuvassa. Irroittaessa katkesi koko korvake. Ihan haperoksi mennyt. Ajattelin laittaa siihen korvausputken. Ei kait siinä tarvitse muuta huolehtia kun kovan rälläilyn jälkeen, lähinnä kesällä pyörittää hetken tyhjäkäynnillä ennen sammuttamista?

                                Comment


                                • #46
                                  Enpäs tuota Heikin viestiä kerennyt lukea ennen imusarjan irroitusta. Nuilla ohjeilla olisin varmaan itsekin saanut homman hoidettua ilman imusarjan irroitusta :) Mutta tehty mikä tehty. Pääseepähän putsaamaan imusarjan alusen samalla. Miksi et Heikki suosittele tuota korvausta letkulla?

                                  Comment


                                    #47
                                    Eihän tuo boschilaisena näytä olevan pahan hintainen. ~85€ varaosa24.fi. Näyttää osanumero vaihtuvan juuri -02 mutta eipä näytä hintaan juuri vaikuttavan.
                                    Viimeksi muokannut horch; 26.1.2016, 19:17.

                                    Comment


                                      #48
                                      Tuossa Nyt kaikki S4:sta ketjussa kyselinkin jo jäähdytysnestevuodosta ja äsken könysin auton alle. Jäljet johtivat laturin taakse ja itse laturiinkin, eli jostain kusee laturin päälle. Onko se termostaattikotelo mikä siellä falskaa vai voiko ollu joku muukin paikka?

                                      Comment


                                        #49
                                        Se on joko termostaatti tai vesipumppu.

                                        Comment


                                          #50
                                          Jaaha, lienee sitten järkevintä tehdä jakopääremontti samalla :D Vai onko mitään mahdollisuuksia saada noita vaihdettua irrottamatta jakohihnaa?

                                          Comment


                                            #51
                                            Ei pysty purkamaan ilman jakoremmin irroitusta, eli jakorempalta haiskahtaa.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja arg0n- Näytä viesti
                                              Enpäs tuota Heikin viestiä kerennyt lukea ennen imusarjan irroitusta. Nuilla ohjeilla olisin varmaan itsekin saanut homman hoidettua ilman imusarjan irroitusta :) Mutta tehty mikä tehty. Pääseepähän putsaamaan imusarjan alusen samalla. Miksi et Heikki suosittele tuota korvausta letkulla?
                                              Ei siinä letkulla korvauksessa mitään ole mitä en suosittele. Oli vaan niin paska homma, että suosittelen imusarjan irroitusta.

                                              Comment


                                                #53
                                                Termostaatin saa kyllä vaihdettua ilman jakoremmin irroitusta (sitä pitää kyllä siirtää hammaspyörällä), vesipumppua ei.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Termostaatin saa kyllä vaihdettua ilman jakoremmin irroitusta (sitä pitää kyllä siirtää hammaspyörällä), vesipumppua ei.
                                                  Totta puhut. Mutta itse kyllä varautuisin remmin irroitukseen ja jos alkaa olla kilometrit täynnä, niin vaihtaisinkin.

                                                  Tietysti asia on aivan eri jos jako tehty aivan hetki sitten, vuoto paikantuu tuohon termarikoteloon, autolla hirveä kiire ajoon ja jakotyökaluja ei ole saatavilla.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Melkein veikkaisin sitä termostaatti kotelolta lähtevää pienempää letkua että se on päässyt haprastumaan ja sitämyöden alkanut vuotamaan.. Ei ole kalliista osasta kyse ja simppeli vaihtaa iliman isompia toiminpiteitä.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Se letkulähtö menee jo ikäänkuin ohi laturista ja öljypohjasta. Eli ei se oikein voi siitä vuotaa siten, että jäähdytysneste valuisi ylempää öljypohjaa ja laturia pitkin alempaan öljypohjaan ja siitä sitten maahan.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Aiemmin sain lämppäriletkujen liitoksen pitämään, niin nyt sitten turskahtelee T-liittimen letkuista. Klemmarit on kiinni ja T-liitin ehyt, silti falskaa letkujen juuresta.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Lohkon keskeltä lähtevä letku mikä menee turbolle. Itsellä oli haperona/halki. Mukavassa paikkaa siellä koneen korvakkeen sisällä.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Tuo T-haara kannattaa vaihtaa teräksiseen, itsellä se oli jo hapero ja hajosi letkun sisälle.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Mistä löysit sopivan? Voisi pikimmiten vaihtaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X